fredag 7 november 2014

Dåliga ligg, Nya ligg & Bra ligg?

Så, då har jag ringt och bokat tid för massage. Kommer göra asaont och jag kommer säkert gnälla en massa men efteråt är det skönt! Jag vet dock att problemet är vår gamla jävla säng! Vi sover i världens sämsta säng. Madrasserna är 20 år gamla, det är en skarv i mitten och dessutom är vi FYRA som sover i den...och en hund. Det är fan inte konstigt att man har ont i ryggen när man vilar huvudet på sängbordet och har en hand på golvet för att hålla emot så att man inte blir puttad "över bord" av de i mitten.

Vi köpte ju ny soffa i somras eftersom att jag prioriterar att det är snyggt hemma före att vi ska må bra, haha. Sån är tydligen jag. Men jag ÄLSKAR soffan och sover i den oftare än jag ligger i vår gamla skitsäng. Så det var ett väldigt bra köp trots allt. Och vi får plats 150 pers i den...typ.

http://click.adrecord.com/?p=577&c=19595&url=http%3A//www.klubbkompis.se/mobler/soffor/modulsoffor

Efter nyår är det NYA regler i Meekatt Casa! Jag ska köpa en ny säng till mig själv i födelsedagspresent (för det är jag värd) och hund och barn ska INTE sova i den (annat än i nödfall, haha). Den som kissar i sängen blir bortadopterad. Nytt år - nya regler.

Klubbkompis (där vi köpte soffan) har en serie med jättesnygga kontinentalsängar och jag har spanat in en där. Så Freddy, du vet vad jag önskar mig i julklapp nu! Money! Fatta vad du kommer få ligga i den där!? ;)

www.klubbkompis.se

I love it! Och stegarna jämte! Där ska jag ha mina ljusslingor med bollar! Och min Helosansalva! Eftersom att jag fyller jämt (<-- Oh my god! Jag blir TRETTIOFEM!?) så är det väl en lagom present, haha. Har man inte fått ett bra ligg på flera år är så det fan på tiden.

over and out.

//Meekatt...

17 kommentarer :

  1. Läste först 'inkontinent säng' å tyckte att dt lät jättebra men lite konstigt så fick läsa igen....
    haha

    SvaraRadera
  2. Åh vilken snygg säng!! Projekt övertala maken påbörjas NU.

    Trevlig helg katten! Hoppas du får ligga! Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den fin?

      Blev inget ligga! Måste ha den där sängen!! ;)

      Radera
  3. Vi har en kontentinal säng. Maken valde mediumhård madrass och jag valde mjuk madrass för min värk. Gissa vem som blivit dragandes med den mediumhårda? Nåja, när vi flyttar isär så är sängen MIN och då kan jag sova på den mjuka sköna sidan och slippa värk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men putta av honom och ta tillbaks din säng! ;)

      Radera
  4. Näää, den tyckte jag såg ut som en stel och soffa i ställen för en skön säng, sorry men inte mysig.

    SvaraRadera
  5. Ha, ha ja den är du värd!! O självklart kommer du att få bra "ligg" i den där:-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vilket sovrum! Jag vill flytta in! Vi har köpt samma soffa sim ni fast en lite mindre variant och den är kanon att sova i! ;D

    SvaraRadera
  7. Det är underbart att somna i soffan Ända dumma är att mannen kommer och väcker mig. De han borde göra är att släcka lampan, stänga av tvn och lägga en filt över mig =)

    SvaraRadera
  8. Låter verkligen som det är på tiden att ni får en ny säng, ja! Sånna där stegar har vi istället för sängbord, verkligen superpraktiskt och snyggt! :D

    SvaraRadera
  9. Kontinentalsäng är najs tänkte vi o köpte en sån.
    Jag behöver visserligen inte dela sängen med barnen eller hunden men med en karl som har olaten att sparka sig till sömns blir jag konstant sjösjuk av att dela madrass med honom.
    Med den vetskapen hade jag hellre köpt två separata med höj o sänkbar fot- och huvudända som vi var lite inne på. Vid akut sjösjuka kan man ju isåfall dra isär madrasserna.

    SvaraRadera
  10. Åh vart är stegarna i från? :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!