tisdag 4 november 2014

41 dagar kvar, Vinterpäls & Tack till Ingvar!

Jag kom nyss på att vi åker ju snart!? Om 41 dagar bär det av till Gran Canaria och vårt fantastiska Dorado Beach Hotel. Ja, vi åker till exakt samma hotell som sist - exakt samma resa och samma dagar. Det gick liksom inte att hitta något som överträffade den resan när vi letade. Allt var perfekt! Och när vi hittar andra "likvärdiga" resmål med andra bolag skiljer det över 20 000 kronor. Helt galet!? Innan ni bokar resa så jämför med Tripx! Vi är så tacksamma för att vi blev tipsade om dem förra året och hade aldrig kunnat resa om det inte var för att de ligger så bra i pris. (Och ja, vi betalar för resan - precis som alla andra - trots att en del som mailar mig verkar tro att man lever gratisliv som bloggare.)

Gode Gud vad skönt det ska bli! HEJDÅ julstress, fula julblommor, stressade släktingar och bortkastade pengar och HEJ drinkar vid poolen, sol och avslappnade semesterkåta föräldrar, haha. 41 dagar - det är ju jättesnart!! Det är ju nästan dags att börja packa, köpa solkräm och ta tag i de där 15 kilona jag tänkte gå ner innan resan, haha. Lär få bli en liten lätt amputering om det ska bli verklighet av det där... Eller så vaxar jag bort vinterpälsen bara.


Sist jag var på Ikea hittade jag världens bästa grej! Vi hade ju en jättemysig julafton i Arguineguin förra året med julpynt, tomtar, dans kring granen, pyssel, julmusik och allt det där...men jag saknade två saker: Glögg och att klä granen med barnen. Glögg fanns inte att hitta någonstans på hela Gran Canaria vilket kändes jättekonstigt med tanke på hur många svenskar som faktiskt bor där. Nu lever ju vi svenskar i och för sig på Sangria när vi är där - men på julafton vill jag ha glögg. Ikea i Las Palmas hade till och med slut. Men nu jävlar är jag förberedd - jag har två liter glögg i tetrapack med mig. Yeyh. Och nu har jag även hittat den perfekta granen:


Hur jävla bra är inte detta?! Julgran på metervara från Ikea! 2 meter hög och därmed i "naturlig storlek" och kompletteras med batteridriven ljusslinga och små julkulor från rusta som fästes med säkerhetsnålar. NU jäklar får vi julstämning OCH Sangria! Tack Ingvar Kamprad! Du är ett geni!

www.tripx.se
 Nedräkning...när den är som bäst!
 
www.tripx.se
 Spa till mamma - gym till pappa!
 
www.tripx.se

Nu ska jag äta upp min lunch här på Pålssons Konditori i Halmstad och sluta reta mig på tjejerna som sitter bakom mig och pratar bantning HELA tiden. Ät en bakelse för fan eller gå härifrån!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Vi är också jätteglada för att du tipsat för nu åker vi på vårt livs första familjesemester och skippar julen! Jag ska försöka att inte vara så starstrucked så jag trillar ner i poolen när jag går förbi dig, hahaha.

    /Ska också gå ner 15 kilo innan resan. Wish me luck, hahaha.

    Anna

    SvaraRadera
  2. Du e så fin som du är Malin,du har ju Freddy och 2 fantastiska o fina barn. Drick och ät gott OCH njut av livet,då mår man som bäst!! Och du e en fantastisk fin människa och blogginna:D...... Får man fråga vad ni betalar på denna resa, ska in o kolla lite resor på din tips sida;)...Camilla Ågervall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du! ♡

      Vi åker 14 dagar (4 pers) och inkl transfer, Spa och All Inclusive betalar vi 32 500 kronor. Bra pris för att vara över julen! ;)

      Radera
  3. Vi har 39 dgr kvar. Vi ska dock bo i grannbyn, Puerto rico ;)
    Jag blev lite full i skratt, skulle oxå behöva gå ned några kg för att inte behöva bada i vassen i jul, men det är nog bara att glömma ��
    Och hade oxå velat ha en sådan julgran, men har ju tyvärr 30 mil till närmaste Ikea! Många kramar till dig/Annette

    SvaraRadera
  4. Å, det kanske blir julgran här också! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!