söndag 1 december 2013

Renovering, Lite naket & Julskyltning!

Här har det varit väldigt tyst, jag vet. Förlåt för det. På den här sidan skärmen har det varit en hektisk vecka med Freddy i Kina, renovering av halva huset och dessutom en sjuk Elton. Han är expert på att tajma in sina sjukdagar. Verkligen. Men ja, tre rum är nu klara. Alice rum blev Eltons rum, vårt gamla sovrum blev Alice rum och halva vår vinterträdgård (<--ett konstigt jävla rum med mycket fönster bara, inte alls så märkvärdigt som det låter) blev vårt nya fina sovrum. Freddy visste inget om renoveringen och slapp alltså både alla jobbiga beslut med färger och fix samt jobbet med att riva tapeter, spackla, måla, tapetsera, sätta lister, slipa ner och måla om sängen, två vändor till Ikea, en sväng till tippen och sortering av alla garderober och skåp. Jag är helt slut efter den här veckan och ser fram emot en vecka med "bara" heltidsarbete. ;)

Idag är det den första advent och vi lekte lyckliga familjen med nybakta scones, första ljuset tänt och soffhäng framför julkalenderns första avsnitt. Och ja, den fick godkänt av barnen trots den läskiga tanten som inte ville kallas för farmor. Jag är själv också väldigt nöjd med Årets Julkalender:
 
TACK gulliga Jessica för den bästa julkalendern jag sett på flera år, haha.
 
Nu ska jag packa tavlor sen ska vi ta oss in till Laholm för att se om det är någon julskyltning. Jag har bott här i 14 år och har fortfarande ALDRIG varit på julskyltningen. Skämmes. Men  jag har hört att det finns glögg...och godis. ;)


over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Glögg är alltid värt resan.

    SvaraRadera
  2. Vinterträdgården blev säkerligen helt perfekt som sovrum, för den ligger märkvärdigt fint till tycker jag.

    Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  3. Heja dig!!! Jag är helt slut efter att ha renoverat ETT rum i en hel dj-la månad. Förstår inte att du lyckades fixa det. Bra gjort:-)

    (Hör av dig om du är i närheten av mitt jobb vid lunchtid någon dag så kan vi äta ihop o snacka lite mer)

    Kram

    SvaraRadera
  4. åh du behöver inte skämmas. jag har bott 15 år i Malmö och aldrig besökt deras. djupt besviken dock, ingen skyltning i fönster, inget på två av dom stora torgen.. så vi traska iväg till teknik och sjöfartsmuseet istället

    SvaraRadera
  5. VAR hittar jag en sån adventskalender???

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!