söndag 1 december 2013

Julskyltning, Blodvite & Överlevnad!

Årets julskyltning är avklarad och jag har gjort min första julskyltning i Laholm. Det tog ungefär 30 minuter varav 20 minuter spenderades i en kö till Tomtarna som sålde julklappar till barnen. Hm. Jag hoppas att de där 40 kronorna gick till ett välgörande ändamål Laholms Kommun..? Annars vill jag klaga på innehållet i paketen. ;)


Efter julskyltningen körde vi till Maxi. Redan vid korgarna fick Elton ett utbrott, kastade sig över korgen och slog i näsan. Blodvite redan vid schampoavdelningen - det är ju nästan rekord. Elton hade trots blodet bestämt sig för att fortsätta vara förbannad vilket resulterade i att jag fick bära en hysteriskt skrikande 2-åring genom hela Maxi och ut i bilen. Jag log hela vägen mitt mentalt störda leende. Alla med små barn ler tillbaka förstående. Alla utan barn tänker att jag ska ta ut honom i bilen och slå honom och alla med vuxna barn tänker "SÅ DÄR GJORDE ALDRIG MINA BARN!" Skit på er. Det gjorde de visst. Det var bara inte lika tydligt eller pinsamt i en liten lanthandel på 1800-talet som det är nu när hela Mellbystrand är på samma plats. Tack Elton. Jag ska ge igen när jag är 92 år och fejkar demens. Jag ska dessutom vara jättefet så att du inte orkar bära mig!

Väl ute vid bilen fortsatte kampen. Då kom en 80-årig farbror fram ock spände ögonen i mig och sa "Hur går det här då?!". Hahaha, INTE SÅ BRA!? "Tack, det går sådär faktiskt. Vill du byta lite?" fick jag ur mig. Det ville han inte...men han log. Vad det där leendet betydde vet jag inte riktigt...

Alla överlevde och det var ju huvudsaken. Mysigt med julskyltning. Verkligen.

Nu ska vi äta Lussekatter och dricka Morbergs glögg. För DET är jag värd! Imorgon kommer bilder från renoveringen på bloggen.

over and out.

//Meekatt...

Julskyltningsrabatt: Jultavlan "Vem fan plockade ihop ljusslingan sist?" i 30*40 cm utan ram - 200 kr + frakt. Ange kod julskyltning vid beställning. Maila beställningar på info@meekatt.com

7 kommentarer :

  1. Haha, jag såg er på maxi. Tyckte du hanterade det utmärkt och leendet såg nästan äkta ut. ;D

    SvaraRadera
  2. Så man önskar man bodde i Melbystrand, semestrat där i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  3. Underbart med skrikande kids och "förstående" omgivning. Fast du berättar så härligt så jag kan inte åta bli att skratta jag med. För mina barn gjorde aaaaaaaldriiig så. :) Hahahaha

    SvaraRadera
  4. Bli inte skrämd nu...men små barn små bekymmer... stora barn... ja just det...stora bekymmer *fniss*
    Ser fram emot att läsa om tonårstrotset när det sätter in....hahaha :)
    Ha en fin dag!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  5. Haha! Underbart! Tack för att du är så ärlig Malin! För det är ju precis så det är! Eftersom jag hade TVÅ vildar fick de alltid sitta fastspända i vagnen när vi skulle gå in i en affär när de var i den åldern! Nu är november slut och vi som skulle ses!!!! KRAM

    SvaraRadera
  6. Så jäkla härlig du är
    Kanske " citerar dig ) ang demensen & vikten

    Hur konstigt det än låter SÅ HAR JAG VISST haft en dotter under armen genom hela butiken

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jeannette Persson2 december 2013 kl. 11:26

    När jag såg er på Maxi igår tänkte jag att det kunde varit vi.
    Fredrika var på väg att följa Eltons humör när hennes pappa inte hade tänkt vända tillbaka och hämta hennes napp som hon glömt i rymdskeppet...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!