lördag 14 december 2013

Inredningskris, Resfeber & OB-tillägg

Innan vi fick barn hade vi en jättevacker gran. Små ljus varvat med stora ljus, vita kulor och en massa änglar. Stilrent och snyggt. Inte så jättejuligt kanske...men väldigt fint tyckte jag.
 
Nu har vi två barn...
 
 
 
På riktigt!?  Man ser inte granen för all skit. Tur att vi åker ifrån den imorgon så att jag slipper smygplocka bort kulor för att stå ut med den. Tomten kommer bli yr när han ser den...stackarn.
 
För ja, Tomten kommer såklart. (I dubbel bemärkelse i år om han har tur och är semesterkåt, haha.) Alice har förberett så att Tomten inte missar var hon är:

 
 
"Famijen Biröson. Vi e på Kanariöna så kom dit. Lemna dom stora här. Hejdå." Bra Alice att du tänker på Tomtens rygg. Lämna alla asastora paket här under den fula granen och ta med de små till Kanariöna! (Mamma nöjer sig med en Michael Kors-väska.)
 
Jag tror att jag är packad. Eller ja, det känns nästan så efter två dagars yrande i garderober. 4 resväskor är fulla, vagnen är nytvättad och våra handbagage är förberedda med kräkpåsar och extrakläder ifall någon spyr, haha. Jag är förberedd på ALLT...tror jag. Jag överväger starkt att försöka smuggla in lite handsprit i planet men Freddy säger att det inte går. Att ett Norwegian-plan på väg ifrån Kanarieöarna blev bombhotat igår väljer jag att ignorera helt.
 
Imorgon kommer familjen Broman och flyttar in och Therese får alltså stå ut med att bo på jobbet i två veckor. (Therese, detta betyder inte OB-tillägg!) För att inte grannar eller eventuella tjuvar ska bli misstänksamma så dansa naken i vardagsrummet, sätt soppåsarna utanför dörren, skäll högt på din man och barnen och hämta posten i morgonrock. För sån é jag!
 
NU ska jag sova. Imorgon ska vi säga hejdå till Farmor sen åka ner till min pappa och se Sällskapsresan 1 och ladda. Wiiiih! 
 
Gran Canaria - snart kommer vi!
 
over and out.
 
//Meekatt...
 
Nästa vecka kommer jag blogga dubbelt! Jag tar över stafettpinnen i Bloggstafetten hos Hallandsposten och mina inlägg och info hittar ni då här. Ska bli väldigt gött att få smyga undan i skuggan för lite "barnfri tid" med datorn och en drink, haha.

12 kommentarer :

  1. vi flyger oxå iväg till gran canaria i morgon, fast vi får nöja oss med en vecka, men inte illa det heller :-)
    får använda en massa våtservetter på allt o alla istället :-) har själv köpt på mig flera pack för att slippa bli smittad av andra passagerare.
    hoppas verkligen inte norwegian får några problem, det är dom vi ska åka med i morgon eftermiddag.
    hoppas ni får en bra semester, håller utkik efter en massa sköna bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Namnen i söder :)14 december 2013 kl. 22:57

    Ha en underbar resa!!!! <3

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar resa och tack för underhållande skrivning här ;)

    SvaraRadera
  4. Gud jag älskar Alice! Så jäkla go. Vad jag längtar efter att min tjej skall skriva såna fina lappar och brev =D Men varför skulle du inte kunna ha handsprit med dig? De har jag alltid i väskan sen jag fick barn. Inga problem sålänge de är under en deciliter. =) Ha de så härligt!

    SvaraRadera
  5. Snygg men ovanlig gran, kanske något att ta efter =) Du är bara bäst

    SvaraRadera
  6. Finns små.förpackningar att köpa på apoteket på arlanda. Antagligen alla apotek på flygplatser. Så shoppa loss du!

    SvaraRadera
  7. Jag önskar er den bästa resan och en toppenfin jul!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  8. Det här med att ha fina saker efter man fick barn. Fail.

    SvaraRadera
  9. Jag har ett paket med ca. 50 guldiga och blåa julgranskulor om du vill ha? Jag kan skänka dom ifall du känner att granen är lite... gles. ;)

    SvaraRadera
  10. Hej, jag har alltid handsprit med mig i väskan när vi reser. Flaskan får inte rymma mer än 1 dl, men den mängden klarar man absolut en flygning på =P
    Kram från mig

    SvaraRadera
  11. Det finns handspritsservetter på apoteket

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!