måndag 9 december 2013

Sömnproblem, Julklappstips & Zebrakött?

Det här med att gå och lägga sig "i tid" är inte min grej. Halv nio somnade hela familjen i dubbelsängen efter att Freddy sövt oss alla med "God natt Alfons Åberg". Klockan två vaknade jag igen...jättepigg. Ja, det var ju mina 5,5 timmars sömn och kroppen är nöjd. Två koppar kaffe och 30 minuters autokontering senare sitter jag här och funderar på om jag ska gå och lägga mig igen eller fortsätta jobba. Om SJU dagar åker vi till Gran Canaria - lika bra att jobba så att jag kan slappa sen! ;)

Så här mitt i natten tänkte jag dela med mig av ett julklappstips! Jag får jämt frågan om varifrån mitt Meekatt-halsband kommer. Jag har det ALLTID på mig och jag vet inte hur ofta jag får frågan "Står det "Mijkatt"?! Vad betyder det?!" Nej, det står Meekatt [meekatt]...och det är ju jag. Namnet det betyder inget speciellt, det är bara ett namn. Mitt gamla mirc-namn ifrån 1995 - still going strong. Halsbandet kommer ifrån mittnamnhalsband.se. Jag har det både i silver och guld och varierar efter humör. Just min variant är ett i "Carrie-stil" och det hittar ni här. Nu får alla mina läsare 10% rabatt på ett smycke med rabattkoden MEEKATT.

http://www.mittnamnhalsband.se/Product.aspx?p=2006&m=20044

På tal om jul så var vi på julfest i fredags med Freddys jobb på Wild West Steakhouse i Halmstad. Fantastiskt god julmat, troschock var 30:e minut på scen och Zebrakött för den modige. Ja, så kan man väl sammanfatta kvällen. Jag såg enligt Alice ut som "mamman i Hedenhösfamiljen" när jag åkte hemifrån. Där får man för att man försöker fixa håret, suck. Freddy hade fluga kvällen till ära. Den åkte dock av redan innan första snapsen. Underhållningen på scenen var lite skum. Det fanns två lägen. Attackshow med mycket trosor var den ena varianten. Jag konstaterade snabbt att mina bekväma "nästan-som-mammatrosor-fast-lite-fulare"-trosor inte hade gjort någon större succé där. Den andra varianten var trubadur med tre (påklädda) grabbar. Det var nog ganska jämt fördelat besöksmässigt mellan kvinnor och män. Varför ingen kalsongchock?! Jag är fan besviken!

Förutom den traditionella julmaten (som var fantastisk!) så bjöds det på Krokodil, Zebra, Antilop, Björn, Känguru och en massa annat konstigt. Med en Hallands Fläder i kroppen känns det som en självklarhet att man ska smaka även detta. Jag valde krokodil...och Zebra. Krokodilen växte i munnen och hamnade lite halvdiskret i en servett. Zebraköttet smakade fläskfilé. Freddy var snabb med att berätta för Elton när vi kom hem att han hade "ätit upp Björnen sover!". Elton är nu traumatiserad för livet. Tack Freddy.

Nej, klockan är  03:50. Nu ska jag packa in lite tavlor sen ska jag baka scones till latmaskarna som ligger och SOVER. För sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Åhh, God Förmiddag. Ligga-kvar-i-sängen här ! Bra inlägg som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Hade dålig koll på hur du ser ut. Nu vet jag. Du är ju sketasnygg ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Beställde fint armband! Ha en trevlig resa nu!

    SvaraRadera
  4. Vilken längd på kedja har du i detta halsband? Tacksam för svar /Monika

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!