fredag 20 december 2013

Jättepenis, Dramaqueen & Alkismorsa?

Alltså, man kan inte stirra sig mätt på utsikten här. Det är verkligen magiskt! Fick ett mail ifrån en man som ville smygboka sin bröllopsresa hit och han undrade om det var en bra idé. JA! GÖR DET! Gift dig med mig! för fan Jag följer med direkt, haha! Man kan dock stirra sig mätt på kvällsbuffén här. Jag har nog gått upp fem kilo på de här 4 dagarna. JÄVLAR vad mycket vi äter?! Så här kan vi ju inte hålla på!? Imorgon ska jag försöka behärska mig och bara äta efterätt till två måltider. ;)
 
Idag har vi varit inne i Playa del Ingles och shoppat på Jumbo Center för en hel förmögenhet. Det blev Taxi dit trots att bussen går 2 minuter ifrån hotellet. Elton var otålig, Alice var svettig och jag var...jag. Kommer bussen försent blir jag lite dramaqueen och åker Taxi, haha. Sån é jag. Det är VÄLDIGT mycket som känns logiskt i den här värmen. Som den här till exempel - dagens bästa köp:
 
 
En kapsylöppnare...i form av en gigantisk penis till det fantastiska priset av 10 Euro. Ja, jag behövde en sån. Jag HADE faktiskt ingen sån. Den kan ju vara jättebra att ha!? Dessutom är det lite av ett multiverktyg och därmed fick man mycket för pengarna. Detta var faktiskt det enda som jag inte prutade på idag. Hur prutar man på en penis utan att det låter illa? "It´s to small for me?" eller "It´s the wrong colour!" Nej, det där låter ju fan illa. Annars gick jag loss med prutningen så att Freddy blev röd i ansiktet och spelade Tysk turist - helt främmande ifrån mig. Sån é han. Men det är ju halva nöjet!? Jag ÄLSKAR att pruta. Det är lite av en sport för mig. Dessutom ljuger jag. När man prutar är det utan regler.
 
Alice har ju sparat i över 8 månader och dessutom haft vernissage för att få ihop en reskassa. Idag gick hon loss lite och köpte: En klänning, en huvtröja, 2 solfjädrar, 2 armband, 2 presenter till farmor, en snäcka som man kan höra havet i (?), en ful liten ask med snäckor på som ser ut att vara plockade i Mellbystrand, en Monster High-väska...och glass! Bra jobbat Alice! Jag köpte penisen...en parfym och en liter Sangria för att släcka törsten när Elton sov, haha.
 
Nej, lite skrytbilder så här i julstressen och lite försök på att svara på alla frågor som kommit in om hotellet:
 
Vår utsikt ifrån balkongen...igen. Jag vill bo här på Dorado Beach! På riktigt. Jag ÄLSKAR utsikten.
 

 
Utsikten ifrån takterassen som ligger precis ovanför vårt rum... (Till Freddys stora förtret bor vi högst upp. Lyxigt tycker jag - fruktansvärt tycker han som har svindel, haha.) Takterassen har en fin bubbelpool, en massa fina solsängar, hängmattor och en MAGISK utsikt!

 
Mer ifrån taket... Gött att vila middag här.
 
 
Poolen kvällstid...igen. Det är inte jättevarmt i poolen men helt ok. Ca 23 grader. Den stora poolen är djup men det finns barnpool, två grundare "bubblare" i hörnen samt en större plaskpool på lekplatsen.
 
 
Hotellet är toppen för barnfamiljer. Det är blandat här - både äldre och barnfamiljer. Ja...och så en hel del som firar sin bröllopsresa här. Det syns tydligt vilka de är. De är brunast, gladast och ser sådär semesterkåta ut - även vid buffén. Man är INTE semesterkåt vid buffén när man har en 2-åring  med sig som har förstått hur man hämtar egen dricka samt var efterrätterna finns. Måltiderna går undan. Idag imponerade vi med att ha med oss egna plastglas och vårt glaskrossande stannar förmodligen vid 4 st. Heja oss?
 
 
Mammamaffian har varit framme och försöker locka barnen ifrån Glassbuffén med roliga skulpturer. Allt är fräscht och fint upplagt och det ligger en massa kärlek (<--"jag-hatar-turister-känsla"?!) bakom alla upplägg. Det steks kött och fisk framför gästerna, någon står och gör omelett efter beställning och utan överdrift så finns det minst 20 varmrätter att välja på vid varje måltid. Barnen frossar i Spagetti Bolognese, Pannkakor, Friterad Fisk, Gulaschsoppa, Korv, Hamburgare, Lasagne, Ris och köttgryta mm. Det finns verkligen allt. Tripx är nu skyldig mig ett års medlemskap på Viktväktarna.  
 
 
Alltså...jag äter verkligen allt här. Till och med skaldjuren. Och jag har fan inte blivit magsjuk! ;)
 
 

Efterrätter är lite av min grej. Det är som efterkel. Kvinnor behöver det mer än män...och här finns MASSOR! ;)

 
En aggressiv poolskötare...
 
 
Så här vaknade barnen idag, haha. Underbaringar!
 
 
Fin tös på balkongen....som rättar till trosorna lite?! Haha
 
 
Och vårt fina Spa...där vi spenderar förmiddagarna. Många frågar om barnen och spaet och ja, mellan kl 9-12 är det tillåtet för barnen att vara där. Och det är perfekt - för efter det är det lunch sen somnar Elton i vagnen, Alice försvinner in i lekrummet och vi får lite tid för poolhäng.

 
 
Här sitter jag och jobbar, haha. Man kan ha det sämre.
 
 
Vårt fina hotell ifrån stranden...
 

Och ja, Elton hittade inlägget till min nya bikini-bh och konverterade därmed till Judendomen. Glad Hannukah!
 
 
Freddy har varit ute på äventyr idag. Det där med "Bears" förblir en gåta...

 
Ikväll har det dansats i minidiscot, barnen har fått ballonger och godisregn och mamman har fått två Irish Coffee. Life is good. Mammamaffian har (inte helt oväntat) varit på hugget och detta har jag bloggat om ikväll inne på Hallandsposten. Tydligen är jag inte bara en bajsmamma (<--Eltons ord) utan även en oansvarig alkismamma. Whoop whoop. Någon kommer inte få julklapp i år...

Imorgon ska den här kroppen bli brun. Och den här kroppen är tjock så det kan ta sin tid, därav blir det dåligt med bloggande imorgon. Men ni som vill hålla avundsjukan på topp eller bara skälla på mig kan följa med på Instagram (Meekatt såklart) och Facebook.

over and out.

//Meekatt...  

11 kommentarer :

  1. Haha, stackars Freddy! Undrar vad björnen gjorde med honom!?

    Hotellet ser verkligen magiskt ut. Vi satt och kollade igår och blev sugna på att boka. Tripx verkar ju ligga sjukt bra i pris om man jämför?! Får man verkligen allt för de pengarna eller vad är haken? Hehe

    SvaraRadera
  2. Björn är gaykillar som är stora, starka och håriga. Typ om Hagrid ifrån Harry Potter vore gay, så skulle han kallats för björn.

    SvaraRadera
  3. Var bara tvungen att inflika, om du inte reda kollat upp, att Bears är en subkultur inom "gaykulturen" med män som gillar håriga, stora, starka karlar, dvs "björnkarlar" ;-)

    SvaraRadera
  4. Finaste, du rockar och dina barn ser ut att må prima! Mammamaffian är som de är bara, jag tror inte de vet hur man kan vara annorlunda. Att annorlunda är bra.

    SvaraRadera
  5. Varsegod, här kan ni läsa om bears:
    https://blog.qruiser.com/cigarbear/tag/Vikingbears/

    SvaraRadera
  6. Haha, det finns bara en människa som kan få in ett gloryhole, en hannukkah och en fint pimpad melon i samma inlägg utan att det blir konstigt, hahaha. Sån é du.

    TACK för bästa bloggen<! Du borde resa runt jämt och tipsa oss om bra semestrar. Skönt när man vet att det är ärliga åsikter och inte katalogtext!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hotell ni verkar bo på. Jättevacker utsikt. Beträffande alkoholen, gör som du vill så länge inte barnen kommer till skada på nåt sätt. Själv dricker jag vin även när mina barn är med men jag försöker visa dom att semester, helg eller högtider inte automatiskt_behöver_vara förenat med alkohol, så ibland avstår jag. Jag kan både koppla av och ha skoj utan alkohol och tror det är bra att visa att speciella tillfällen inte alltid behöver vara förknippat med alkohol. Så tänker jag. Men som sagt, var och en gör som dom vill och jag tror inte dina barn tar skada av att du dricker ett par glas vin eller någon paraplydrink på semestern. Förresten... fanns det ingen matchande skruvkorks-snippa?? Du får hem och snida till ett par. Jag skulle köpa! hahaha //Jennie

    SvaraRadera
  8. En penis. Som är en öppnare. Tillhör avdelningen "Saker jag inte visste att jag behövde." Ge mig den.

    SvaraRadera
  9. Vad heter hotellet?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!