onsdag 11 december 2013

Önskelistor, Glassmaskiner & Kristyr!

Alice skrev en önskelista idag till Tomten. Älskade tös. Skriver sin egen lista. Vad hände? När blev du så stor?


Hon önskar sig en "GLASMASKIN",  "SOKÖRVADMASKIN", GODISMASKIN, BARBIDOKA MÄD KLÄDÖR, EN EGENAJPÄD och SKOJLÅDAN". Ja, det fattar väl vem som helst att tösen har sitt sockerberoende efter mamma, haha. Glassmaskin, sockervaddsmaskin, godismaskin och Barbie med klädör. Det är alltså det man vill ha när man snart är sex år. Älskade tös - jag skulle måla hela himlen rosa till dig och förvandla havet till sockervadd om jag kunde. Jag älskar dig mer än du någonsin kan förstå.

Julen är snart här och mitt i all resfeber och lycka så finns tankarna där hela tiden. Saknaden. Tomheten. Känslan av att någon fattas. Den här tiden på året...hur jag än försöker...är den värsta. Minnena ifrån de här veckorna skulle jag vilja radera ur mitt minne för alltid. Totalt ovärdiga. Totalt meningslösa och ett stort jävla hån mot det vi hade förut. Känslor som inte ska finnas. Känslor som inte ska behöva upplevas och lagras i våra hjärtan. Ovärdiga. Fruktansvärda. Rädsla. Förtvivlan. Och en önskan om ett slut. Snälla låt det bara ta slut...så att vi kan andas. Jag. Behöver. Luft. Ovärdigt och omänskligt...att behöva ta på känslor som önskan...om ett slut. Att det man älskar mest ska ta slut. Fan för livet.

Och mitt i allt det här...det värsta någonsin...så kom du. Älskade tös...om du bara visste. Du höll mig kvar här. Min Alice. Inger Alice. Vackra, starka, kloka, roliga, finurliga, omtänksamma, givmilda underbara tös som kom när jag behövde dig som allra mest. Mitt hjärta slår så hårt för dig att det gör ont i bröstkorgen. Min bästa tröst i livet, min skönaste hand att hålla och den som alltid vet när jag behöver hålla den. Du är den som ser på mig att jag saknar. Den som tittar på mig med samma bruna ögon och som ler förstående. Älskade tös. Om du bara visste.

En glassmaskin har farmor köpt. En tuggummimaskin har jag köpt. Jag visste att det skulle stå på din lista. För sån é ju du. Du skrev även en önskelista till mig idag. Den ska jag rama in och spara tills jag är 105 år gammal och fejkar demens för att driva med dig. Jag älskar listan mer än Geisha.


Om Alice får gissa mina önskingar: "SITA PÅ TOALET SKELV". Ja tack!! "SÅVMORON" Ja tack! "ALDRIG BRÅKA" JA tack! "ENSAMHET MÄD BARNEN" JAAAA!!! Världens bästa lista! Kloka fina tös. Om du bara visste.

Ikväll började vi med en sockerborg. Du såg en bild och ville göra en likadan. Efter tio minuter tröttnade du. Men de där tio minuterna var mysiga! Bara vi två fnissandes i köket med ett hemligt projekt.


Den bästa handen i världen. Socker och kristyr. Och kärlek. "Mamma, vi kommer aldrig klara det. Vi kommer aldrig bli klara med borgen innan vi åker..."

Om du bara visste hur mycket jag älskar dig. Den här står i köket och väntar på dig...


Inte världens finaste, jag vet. Men den är vår. Vi hann! Och imorgon kommer du pynta den som du vill ha den. Med en massa fula små figurer och flaggor. För sån é du.

Nu måste jag sova. Jag kommer drömma mardrömmar om sockerbitar och kristyr.

over and out.

//Meekatt...

43 kommentarer :

  1. tank om jag bara va halften sa bra mamma som dig...da skulle min barn va lyckligt lottade! nu tycks dom va ratt nojda med mej anda . du ar fantastisk malin kramelikram becca

    SvaraRadera
  2. Du är en helt fantastisk mamma!!! / Jenny
    www.jennysthl.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Fina Malin. Tänk, dina barn känner sig så oerhört älskade så som du känner dig älskad av din mamma. Och för varje jul kommer saknaden blekna lite lite, och ersättas av minnen från er familj. Nästa jul kommer ni fnissa och tänka på borgen ni gjorde, eller julresan <3 Minnen försvinner aldrig, de gör bara lite mindre ont.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Sitter med tårarna igen. Du skriver så fint.. Kärlek!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  5. Malin du är verkligen en helt fantastisk mamma! Jag önskar att jag hade hälften av din energi. Du skriver så fint om din kärlek till barnen och de kan verkligen skatta sig lyckliga som har just DIG! Kram

    SvaraRadera
  6. Blir helt rörd så här på morgonkvisten..vilken fantastisk mamma Alice och Elton har. Önskar en fortsatt härlig dag!

    SvaraRadera
  7. Fina Malin! Vackert - väldigt vackert! <3

    Och du? Nästa år ses vi! Kram

    SvaraRadera
  8. Åhhh vad fint du skriver vännen! Svårt att beskriva sin kärlek men du klarar det galant. Sååå man älskar sina barn det är sjuuukt starka känslor...och här sitter jag och lipar. Fint av dig att göra klar er borg. Pok

    SvaraRadera
  9. Geee-tefin medeltida borg!!
    Piet

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att sockerborgen var fin. Delar Alice önskan om en glassmaskin (fast det nog blir julklappsfritt i år)

    SvaraRadera
  11. Min pappa dog 3 dagar innan julafton för 6 år sen nu.Fy fan säger jag bara.Den julen var hemsk.Jag var ledsen,jag var arg på allt och alla.
    Jag grät,såg ut som om jag gått en boxningsrond.
    Barnen och mannen,mannens föräldrar var det som räddade upp det hjälpligt.
    NU känns det bättre,för varje år även om saknaden är STOR.

    Kram Katta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, saknaden är obeskrivlig. Lika ont...men mer sällan nu. ♥

      Radera
  12. Alldeles alldeles underbar! Du är en sån fantastisk mamma!

    SvaraRadera
  13. Hur kan man göra ett sånt här inlägg när man har två barn?! Alla tycker det är fint och jag får ont i magen. Elton kommer läsa det och undra var hans kärlek är! Alice är bäst och finast hela tiden och den som ger tröst när du saknar din mamma. Elton är bara en jobbig 2-årig. Tycker bara de är hemskt. Man kan inte skilja på sina barn eller älska den andra mera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elton kommer kanske att läsa det här i framtiden ja. Då kommer han bli varm i hjärtat över att veta hur älskad även hans syster är. Så tror jag.

      Radera
  14. Och nu gråter jag igen! Som så ofta av dina inlägg. Fina du!

    Åh vad jag saknar min pappa! Och åh vad jag ska krama om min stora lilla tjej då jag hämtar henne på fsk i dag, fick precis klump i magen av dåligt samvete då jag var barsk i tonen då hon drömmande åt sin frukost i morse...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ Jag gör så hela tiden. Skäller över onödiga saker, stressar i onödan och gnäller. Dåligt samvete och ont i magen. Vi säger förlåt, tar nya tag och lär oss... :)

      Radera

  15. Anonym Anonym sa...
    Hur kan man göra ett sånt här inlägg när man har två barn?! Alla tycker det är fint och jag får ont i magen. Elton kommer läsa det och undra var hans kärlek är! Alice är bäst och finast hela tiden och den som ger tröst när du saknar din mamma. Elton är bara en jobbig 2-årig. Tycker bara de är hemskt. Man kan inte skilja på sina barn eller älska den andra mera!

    11 december 2013 09:59


    Jamen förfan! Gå snälla och gnäll någon annanstans!!!!!

    Alltid någon "fantastisk person" som hittar något som är fel i det vackra!!! Pust!

    You go, Malin! Du är bäst! Och din blogg är suverän <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ♥

      Och ja, letar man fel har man hittat rätt. Finns massor att klaga på här, haha.

      Radera
  16. Vilken kärleksförklaring <3 Hela inlägget är så fint skrivet både till Alice och din mamma fick en tår i ögonvrån när jag läste det. Ni får ha en underbar resa, följer Pino med och rapporterar även från denna resa? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart Pino följer med! Och Åsnis...och Mamma Mu! haha

      Radera
  17. Vilken fin borg o vad vackert skrivet! Kärleken lyser igenom hela inlägget! Hoppas ni får en superresa! :-)
    Från en annan Malin

    SvaraRadera
  18. Så fint skrivet! Och borgen är fantastisk!

    SvaraRadera
  19. Hörru bruttan, den var ju asnajs ju! :-D

    Men vad tusan, smälter inte sockerbitarna när du sätter ljus i den??

    Jag vill också göra en sockerborg! Fast frågan är när jag ska hinna det. Har inte ens fått upp ljusstakarna i fönstret än. Pust!

    Love you <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det smälter inte! Är mycket luft mellan! :)

      1,5 timme tog det - you can do it!! ♥

      Love u!

      Radera
  20. Vaddå "inte världens finaste", borgen var ju fantastiskt fin! Och hela inlägget var enormt fint och rörande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Jag hade dock en annan vision i hjärnan. Men den får duga!

      Radera
  21. Malin med töserna11 december 2013 kl. 19:53

    Jättevackert skrivet! Dina barn är lyckligt lottade :)

    Malin

    SvaraRadera
  22. så fint skrivet, sitter med tårar i ögonen. Du verar vara en helt fantastisk mamma och person!

    SvaraRadera
  23. Jag gråter när jag läser det här! Va underbart fint!!

    SvaraRadera
  24. Sockervaddsmaskin 199 pix på Clas Ohlson! ;)

    Ha det äckligt bra utomlands nu! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!