tisdag 26 november 2013

Vinter, Trotsiga 2-åringar & Pino goes to China!

Minus sju grader. Jag dör lite. Tack Tessan för att du lämnade Alice idag. Jag har inte riktigt accepterat vinterns ankomst än och när Elton ligger och sover som bäst vill jag inte dra upp honom i onödan. Klockan nio släpade han sig upp, kom ut i köket och vrålade "JA VILL HA SÖTTASÅÅÅÅS MAMMA!!!" Okej, idag blev det köttfärssås till frukost. Jag muckar inte med en trotsig 2-åring som äntligen fått aptit. Idag ska vi dessutom baka Tigerkaka. Supermorsan är igång... ;)

 
Freddy är i Kina och jag får ständiga uppdateringar på dropboxen. Tidsskillnaden på sju timmar gör det lite krångligt med telefontid men det känns tryggt när det trillar in lite bilder då och då. Man vill ju se hur han har det...och vad han gör. Kina är ju spännande och man vill ju SE! Detta har jag fått hittills:  
 
Pino goes to China. Alice skickade med Pino och "Ugglis" så att pappa inte skulle längta hem för mycket. Här provar Pino sängen på första hotellet...

Ugglis bloggar...i Kina.
 
 En missnöjd Pino bytte upp sig till en svit. Fint ska det va...

 Ugglis tycker att det hela börjar urarta och överväger självmord
 
 Ugglis har PMS och kollar på Days of our Lives
 
 På tal om självmordstankar... Tack Freddy för alla fina bilder. Kina verkar underbart!
 
 Allt "löst" är gratis?
 
Pino har lite soffmys...i Kina.
 
Pino borstar tänder...i Kina.
 
Ja, TACK Freddy för att vi får dela Kinaresan med dig. Det verkar vara en...givande och spännande upplevelse. Verkligen.
 
Snart ska jag och Elton åka till posten med en massa tavlor. Jag försöker vänta tills det är varmt tillräckligt för att slippa skrapa rutorna på bilen, haha. Sen ska vi åka och leta badkläder. Om 20 dagar åker vi till Gran Canaria!! Wiiiih! 20 dagar!! Det är ju nästan imorgon!? Jag längtar ihjäl mig efter sol och värme! Dock ser det lite mörkt ut på bikinifronten. Men en påse över huvudet funkar kanske lika bra..?
 
Nu ska vi kika igenom goodiebagen ifrån fredagsens Bloggmiddag i Malmö. Den står fint där i köket och väntar på att vi ska dyka ner i den. Jag har såklart smygkikat och det är helt galet mycket grejor! Men det har liksom varit lite kaos här de senaste dagarna. Varför kommer ni att förstå om ett par dagar. ;)
 
over and out.
 
//Meekatt...
 

10 kommentarer :

  1. Haha .. Stackars Pino, både swingers och kina på så här kort tid. Snacka om leva ett häktiskt liv. Hej magsår.

    Haha .. Jag förstår att det är kaos.. Ska bli så jävla kul att höra allt sen.. Haha !

    SvaraRadera
  2. Inget slår köttfärssås till frukost. Mums!

    SvaraRadera
  3. Tror din make blivit lite miljöskadad ;)

    SvaraRadera
  4. Akta så inte Pino goes swinger i Kina!! Han har inte det lätt den där Pino alltså... haha ;-)

    SvaraRadera
  5. Mysigt att längta till värmen. Jag gillar inte det kalla vädret. Piii. Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha gud vilken underbar man! hahahaha

    SvaraRadera
  7. Härligt att Pino fick hänga med på äventyr! Och han verkar ju ha humor, den där Freddy ;-) Saknar bilder på Pino som sjunger karaoke.. Kan du inte lägga in en beställning på det? Sjukt kul att sjunga karaoke i Kina!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  8. Kanske du kan hjälpa till? Sök på Matkassen på facebook.

    1023- Akut Laholm


    Familj med 4 barn har det svårt att få det att gå ihop, mamman har låg föräldrapenning och pappan saknar arbete, vi söker därför:

    *Matkasse (vissa i familjen tål ej laktos och mamma och 1 åring har mjölkallergi)

    *Vinteroverall 104/110 eller termobyxor då jacka finns!
    *Blöjor stl 5 (9 kg)
    *Välling semper fr 1 år utan mjölkfri
    *Välling Nestle fr 2 år
    *Hygien

    Kan du hjälpa? Skicka oss ett meddelande , tack! Börja med ärendenr och ort// Stort tack Åsa

    SvaraRadera
  9. Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo
    News? I've been trying for a while but I never seem to get there!
    Cheers

    Review my page - Google Optimierung Innsbruck; http://classes.biodiv.tw/,

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!