fredag 13 december 2013

Pepparkaksmonster, Ventilkungar & Sjuka barn!

De upptagna "Ventilkungarna" i Laholm (<-- Freddy och hans arbetskamrater) har firat Lucia idag. Med tanke på hur stressad min man alltid är på jobbet så måste detta avbrott inneburit att världens alla båtar och varv stått stilla under denna stämningsfulla ceremoni.

Det är så skönt när vuxna karlar tar tag i och ser till att viktiga traditioner firas och att mångfalden i ett Luciatåg är lika välkommen idag som när vi var små! Klicka HÄR för att njuta av något riktigt vackert...

http://youtu.be/FHpRTUf2d6M

Nu packas det för fullt här hemma. Jag har tagit fram "det nödvändigaste" och inser nu att 70% måste sorteras bort. Jag vet, vi åker inte till ett U-land...och det finns butiker där. Men jag tänkte mest lägga pengar på sånt man INTE behöver när vi väl är på plats. För sån é jag!

Elton ligger pall i soffan. Vi hoppas att det är för mycket Lussefika som ställer till det... Jag vägrar allt annat.

1,5 timme kvar till årets rimstuga! Whoop Whoop!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Pepparkaksgubben var ju jättesöt! Eller ja, dom var söta alla 4! :)

    SvaraRadera
  2. Vet du att Babbi.se snor dina designer på tavlorna!? De är väl skyddade?!

    SvaraRadera
  3. Vansinnigt fint luciatåg! :)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint luciatåg! Ha en riktigt skön julsemester hela familjen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!