måndag 9 december 2013

En supermorsas bekännelser...

Jag gjorde det IGEN. Hur är det möjligt?! Elton vägrade gå upp i morse. Så jag ringde dagis för att säga att vi kom senare. Inget svar. När han väl fick upp ögonen strax efter halv tio var han ledsen och trött. Så jag ringde dagis igen för att sjukanmäla. Jag riskerar inte några onödiga baciller nu inför resan. Inget svar den här gången heller. VAFAN!? Svara då! Ringde igen...och pratade in ett meddelande. "Hej, detta är Malin, Eltons mamma. Elton är inte på g idag så han får stanna hemma och pigga på sig". Sen går jag ut i köket...och tittar på kylen. "Måndagen den 9 december håller Junibacken stängt på grund av studiedag." Men VAFAN!? Och jag har pratat in på telefonsvararen så att hela personalstyrkan verkligen kan gotta sig ännu en missad studiedag ifrån min sida, haha. Fan. Det var ju bara en vecka sen vi kom med Alice i full mundering - redo för en dag på ett stängt Fritids. Sån é jag.

Och ja, när jag ändå är igång och skryter över mina supermorsebravader så har jag en sak att visa er. Ni vet den där pumpan jag gjorde iordning med barnen...


Den står kvar än! Och alla som kommer hem till oss möts av den här vackra skapelsen:


God Jul önskar Familjen Birgersson.

over and out.

//Meekatt...

Tips: Ni som inte vann i min tävling hos Heart & Guts: Nu är det HALVA PRISET på hela kollektionen!

5 kommentarer :

  1. Hahahaha, ÄLSKAR pumpan! Älskar att du visar upp den nu när alla andra skryter om fint julpynt!

    Halva priset!! Jackan ska beställas NU! Och en till grabben med!!

    SvaraRadera
  2. Linda en ljusslinga runt pumpan bara så är julpyntet klart. Pimpa pumpan, liksom.
    Kram pårej härliga du!
    Nina

    SvaraRadera
  3. Studiedagar kan vara svåra. Kommer ihåg från när min dotter var liten. Någon gång har man ju stått utanför ett stängt dagis.

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Älskar o läsa/höra om situationer där det lika gärna kunde ha varit jag! :) å det är ju grymt o bjuda på sig själv! O angående pumpan.. så brukar det bli hos oss oxå. Varenda gång jag "dekorerar" med färskvaror.. inklusive den dekitativa fruktskålen, , oftast välfylld... med gamla frukter!:-D
    Förövrigt så hade vi ingen halloween överhuvudtaget hemma hos oss... Jag måste ju vara en i särklass dålig morsa.. ;)

    SvaraRadera
  5. Så skönt att se att man inte är ensam i vardagskaoset....! :) Snygg pumpa tycker jag, kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!