lördag 28 december 2013

Elton gästbloggar ifrån Tippen!?

HEEEEJ BAJSKÅÅÅVAAAR!! (<---Haha! Skrattar så jag fiser!)

Eftersom att det är jag som är chef i den här familjen är det inte mer än rätt att jag tar över bloggandet. Mamma är så lat i alla fall nu när det är semester så det blir ju ingenting gjort. Bajsmamma! (<--BÄSTA ordet min storasyster lärt mig - EVER!)

Det här med semester är ju skitbra. Jag får göra som jag vill hela tiden och när jag inte får göra som jag vill - då gör jag ändå som jag vill. Mamma och pappa tycker det är skämmigt att bråka med mig inför alla fina gäster och jag har kommit på en skitbra sak: När mamma och pappa sätter sig ner och säger till mig (<--skäller på mig!!) - så skriker jag "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJ!!!" jättehögt. Då dör mamma nästan, haha. Bajsmamma. Om inte det räcker skriker jag "Mamma fåååå inte slåååå mig!!". Då dör hon på riktigt. Men är man så söt som jag så kommer man undan med allt...


Här på Gran Canaria har vi något som kallas "All inclusive". Jag vet inte riktigt vad det betyder för min svengelska är inte lika bra som mammas - men det är något riktigt läskigt. Jag tror det handlar om att vi efter den här resan ALDRIG MER kommer att få se mat igen. "Sista måltiden" typ. Därför äter folk som svin här och har inga spärrar alls. Mamma är värst. Hon blandar kalvkött, mögelost, lasagne, köttgryta, ris, potatis, bröd, ost, kex, sås...ja ALLT på samma tallrik. Hur sjukt är inte det?! Inte ens burkmaten jag fick när jag var liten såg så hemsk ut. Bara för att allt FINNS så måste man väl inte TA allt?! Men ja, alla gör det...tre gånger om dagen. Och sen efterrätt på det! VARJE DAG! Sen skäller de på mig för att jag "bara åt en potatis och två köttbullar. HALLÅ!? Min kropp är lika liten som mammas nedre volang - jag behöver inte mer mat!

Här på Kanaaajöana får man inte dricka vattnet i kranen. Så man dricker Sangria istället. Jag misstänker att mamma borstar tänderna också i det. Det KAN väl inte tandläkaren tycka om?! Bajsmamma. (<--Haha, fortfarande kul!) Igår lurade jag och Alice mamma att vi var försvunna. HYSTERISKT roligt! Hon var helt genomsvettig och blek. Vi var inte försvunna. Vi sprang till baren, hoppade upp på de höga stolarna och beställde vars en förmiddagsdrink! När hon såg oss blev hon jätteglad och arg på samma gång. Men hallå mamma! Du kunde väl räknat ut att det är i baren man hänger!? Det är ju semester! Dessutom så visar jag bara mitt coola armband så får jag juice med is, apelsinskiva, sugrör och paraply!! Wohooo! Båstad nästa för coola mig!?! Ska bara tigga till mig en rosa skjorta och slå ner mamma när hon kommer med trimmern så jag kan odla back-slick!

På tal om rosa så fick Alice smink av den Kanariska Tomten. Det var ju jävligt lyckat:


På tal om bajs (<---haha, är det inte JÄTTEROLIGT att säga bajs!!?) så kom jag på en ny grej idag. När mamma och jag åkte hiss så kom det in en man på tredje våningen. Han klappade mig lite på huvudet och log. Då tittade jag på honom och fes med munnen mitt högsta sen sa jag "HEJ BAJSKÅÅÅV!" Hahahaha! Mammas blick!!!! Hahahaha!!! Tomten sa till mig att jag inte fick säga bajskorv mer. Lite skämmigt faktiskt. Men sen kom jag på att det tar ju ett helt år innan han kommer näst gång så han lär glömma det. Pappa däremot envisas med att läxa upp mig. "Elton, säg hellre "katten också!". Eeeeh? Pappa Hedenhös...välkommen till 2013. Pinsamt. Katten också?! Jag dör lite...

Efter stranden idag badade jag i badkaret här på Tippen! Ja, alla säger "hotellet" men jag säger "Tippen!". Sån é jag. Mamma har tjatat om Tippen (<--TRIPX) och därför tror jag att vi är på Tippen. Skit samma. Efter en stunds badande ropade jag på pappa. "Pappa!!" BAJS PAPPA!!!". Jag fick till svar att jag skulle sluta säga bajs. Jaha, då så! En stund senare vrålar Alice "MAMMA!!! ELTON HAR BAJSAT I BADKARET!!!!!" Hahahahahaha!!! Jag är bäst.

Pappa kom inrusande. Jag tittade på honom och log. "Katten också!" sa jag sen. Mouhaha!

över och ute.

//Elton...live from TIPPEN!



13 kommentarer :

  1. Ha ha jag dör!!! Underbara unge:))

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahaha, jag skrattar så jag fiser!!!!
    Skulle vilja se era miner när ni rusar till badrummet!!! Duktiga killen som säger till när olyckan är framme :)

    SvaraRadera
  3. Underbara Elton. Skrattar så tårarna rinner. Hoppas du gästar mammas blogg igen :-D

    SvaraRadera
  4. Jag har ett litet tips angående "bajs" som fungerade på min son. Reagera inte när han säger bajs. Låtsas som om ni inte hör det. Till slut tycker han inte det är roligt längre att inte få någon reaktion (för det är ju det han är ute efter) Tog en vecka ungefär sen var det helt borta!

    SvaraRadera
  5. Hahaha.....underbara ungar...
    Ja...dags att packa ihop snart då & lämna toppen. Hoppas ni får en bra resa hemåt... Och var inte oroliga för vädret..det är ungefär detsamma här....

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Helt underbart Elton!! You made my day :) Hoppas ni får en skön hemresa och att du charmar flygplanspersonalen...kram från Anette

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Bajs! (helt enkelt) Och ja, vid 30 är det ju fortfarande roligt!
    Can´t blame him! ;)
    Och "Skrattade så jag fes" kunde oxå varit mig .. det sker tydligen damer i denna höga ålder.
    Och "lika liten som mammas nedre volang" Bäst!
    (förresten hade jag kunnat gömma hela Elton under min väry bigga volang)
    2014 och mitt nya liv - välkommen! :p

    Så där ja... Hejdå Tippen... Och ha en fin resa hem! :)

    SvaraRadera
  8. Haha lillkillen verkar gilla bajskorvar, kanske en bajskorvhistoria kan passa

    Två bajskorvar skulle råna en bank, då kom en diarré förbi och fråga, vad ska ni göra??
    Vi ska råna en bank svara ena bajskorven.
    Ååh vad kul, får jag vara med??

    Nä tyvärr, det här är bara för hårda grabbar.

    // Patrik

    SvaraRadera
  9. Malin med töserna30 december 2013 kl. 16:19

    Ha! Bajs har min två-åring inte kommit på att det är kul än. Hennes favvo-ord är äckel, gärna tillsammans med valfritt namn på en familjemedlem eller maträtt :-)

    Malin

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år!
    Hoppas att kalkonen blev bra till slut och att ni fick lite riktig julmat ;)

    Nu ligger du ute på bloggen.
    Tordes inte lägga ut mer utan tillstånd. Men skickar du selfisarna, som blev SKITBRA antar jag, så kommer de självklart upp tillsammans med en instruktinsvideo om HUR man ska titta när man gör en selfie ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  11. Haha! Min son, som fyllde tre igår, är likadan. Favoritord just nu är bajskorv, gärna "hejdå bajskorv" till någon som går förbi. Jag kan inte låta bli att tycka det är ganska roligt. Jag hoppas dock att han inte har det kvar när han är 15.

    SvaraRadera
  12. Hahaa, vasa mannen from the third?
    Piet

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!