fredag 13 december 2013

Nybakat, Glada barn & Trots!

Luciamorgon med glada barn, Lussebullar och skönsång. Mitt Instagram- och Facebookflöde bombaderas av nybakta (<--NU! På morgonen!!?) lussebullar, söta små tärnor, tända ljus mammor med glitter i håret. Så gör folk. På riktigt. De vaknar och är glada. Sen väcker de sina glada barn. Sen BAKAR DE!? Sen tänder de ljus och myser tillsammans. Ja, lycko dem.

Annars kan man ju göra som vi i Meekatt Casa och fira Luciamorgon med stress, arga barn som inte vill vakna, äcklig gröt och Eltons "JAG-VILL-INTE-TILL-GAAAAAGIS-SÅNG". Mysigt...verkligen!


Glad Lucia på er! Jag firar med att bjuda min assistent och min svärmor på julbord. För DET är de värda som står ut med mig, haha. Sen ska jag packa för snart åker vi!!! Wiiiiih!

over and out.

//Meekatt...

Missa inte rimstugan på Bloggens Facebooksida ikväll kl 21,00!

9 kommentarer :

  1. Dom har säkert tagit ut lussebullar ur frysen och värmt dom i micron. Finns väl ingen vettig som ställer sig och bakar lussebullar kl 6. Här drack jag en halv kopp kaffe på stående fot medan jag gav ungarna lite mackor. Sen klädde vi på oss och gick. Ingen tv var på för då är det kört. VAAAA får jag inte se julkalendern. Nej, det hinner du inte idag, den finns på svtplay.

    SvaraRadera
  2. Hehe... jag försökte göra mig till och duka frukost med tända ljus framför luciafirandet på tv....men barnen tyckte det var trist och nobbade mig. De satte sig i köket istället. Tack liksom ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, skönt med lite sanning på morgonen. Jag förundras också över de som bakar på luciamorgon.

    SvaraRadera
  4. Eller så gör man som vi, struntar i Lucia helt..
    Funkar :)
    Ha en jätteskön semester istället!
    Kram Nina <3

    SvaraRadera
  5. Har också sett de där flödena nu på morgonen och ler lite över att jag inte ens känner att jag underpresterat (trots att min morgon snarare liknande din med undantaget att man inte behöver vakna om man inte sovit - hehe). Det här att stressa sig igenom julen är inte min grej helt enkelt, vi tar det lite piano - annars trotsar bara mina ungar ännu mer. Och ärligt talat? Färdigköpta pepparkakor är sjukt goda med.

    SvaraRadera
  6. Bilderna ljuger
    Själv så köpte jag färdig paket med mix igår saffrans sockerkaka
    Blev så gott
    Kram

    SvaraRadera
  7. Här tvingades vi upp 1 timma tidigare för att förskoleklassen skulle lussa innan skolan vid 7:30.
    Så upp mitt i natta med storsyskon, en sovandes bebis & en arg lucia, pinna bort till skolan & försöka hålla ögonen öppna.
    Lyckades hyffsat & storasyskonen som fått sin frukost 1 timma tidigare än vad de brukar (& inte fick lussefrukost på skolan som förskoleklassen fick) överraskade jag med medsmusslade lussebullar (upptagna ur frysen..inte nybakta!!) & köpe-pepparkakor i gympasalens omklädningsrum efter lussetåget innan skolan började.
    Alla nöjda & belåtna.

    Sedan gick jag & bebis hem & somnade!

    SvaraRadera
  8. Sveriges i särklass bästa blogg! TACK för att jag blev tipsad om den här. Nu lever jag 15 år längre! (Får komma ihåg att köpa trosskydd bara för jag skrattar så jag kissar på mig).

    SvaraRadera
  9. Eller som här, då det var jag som var sur hela morgonen, bara för att sambon är så jävla morgontrött, tack o lov för helg! Glada mammor, pappor o barn imorgon, eller hur var det nu? ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!