söndag 22 december 2013

Palmitos Park, Lycklig tös & Tejp!

Idag gasade vi vår snygga hyrbil till Palmitos Park i Maspalomas. Vi bor verkligen helt perfekt här och har nära till allt. Dessutom är det väldigt enkelt att hitta och köra här. Kan man bara lite svordomar och vet att man ska lämna företräde (!?) i rondellerna så klarar man sig fint. Hyrbilen har varit fantastiskt bra att ha. Tack Tripx för fantastisk service! Igår morse stod bilen parkerad till oss i garaget och nu ikväll parkerade vi och lämnade in nycklarna i receptionen. Smidigare blir det inte. Det blir nog hyrbil en dag till i nästa vecka så att vi kan se den där jävla öknen som Freddy tjatar om. Vi har hunnit se nästan hela ön och det har varit jättemysigt! Idag fick till och med Freddy köra lite.


Det blev en ganska dyr dag idag med inträde, mat, souvenirer och svindyra(!) bilder på Palmitos Park men det var helt klart värt det. Det fanns delfiner, krokodiler, alla sorters fiskar, ormar, ödlor, fåglar, kängurur, apor, fjärilar och en massa annat. Och ja, mina två huliganer med. Jag borde fan låtit folk fota sig ihop med dem och sen ta 20 Euro för bilderna. Men att få se Alice ögon när hon fick gå fram och klappa på delfinen efter en FANTASTISK delfinshow var lätt värt pengarna!

 
Det här vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Vi skulle ta en bild ihop med Papegojor. Det kostade 15 Euro. Jag fick en söt liten Papegoja i handen. Okej. Sen en stor på axeln. Okej igen. Sen en till på andra handen! HALLÅ!? Ser jag ut som ett träd?! Sist av allt - en stor jävla gam(?) uppe på huvudet!? Att jag både skelar och ler illa kan förklaras av min fruktansvärda (bacill)skräck och en bajsfågel i håret...i kombination med Alice TOTALA lycka.
 
 
Det här är utan tvekan semesterns roligaste bild. Titta så lycklig han är lille Freddy! Hahaha! Den här bilden kunde man ju bara inte gå hem utan att köpa. Jag ska förstora den och hänga den på kontoret.
 
 
 
 Och ja, en massa fåglar...

 
En förbannat ful fågel...

 
En fågel som åker rollerblades...

 
"En jikti kjokodij!!" med Colgate-leende!
 

Han den fule igen. Med en pung på halsen..?

 
Årets största julstjärna!


Jag tog ungefär 200 bilder. Men nu ska jag tejpa igen truten på mina barn med en "do-not-open before-christmas"-tejp. Den här mamman behöver en drink...eller två!
 
over and out.
 
//Meekatt...

Bloggat mitt sista inlägg i "Bloggstafetten" inne på Hallandsposten ikväll. Det hittar ni HÄR.

15 kommentarer :

  1. Åh vad fina bilder!! Sitter och kollar och är så sugen på att boka in oss på det hotellet nästa höst. Ser fantastiskt ut!!! Vad tror du om två 12-åriga killar. Finns det att göra för dem?
    Älskar din blogg! Kommer sakna dubbelinlägg nu när du lämnar över stafettpinnen på hp!

    Kram o God Jul från Uppsala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt bra här! Jag hade höga förväntningar men är så positivt överraskad. Här är gott om grabbar i den åldern och de har skitkul nere i spelrummet på kvällarna när brudarna är på disco, haha. På dagarna finns det massor med aktiviteter, bågskytte, en jättepool mm. Så ja, de lär trivas!

      Tack! ♥ Och God Jul!

      Radera
  2. Åh, Palmitos park! Var där när jag var i Alices ålder (och har fortfarande kvar mitt papegojkort) och bara måste åka dit med mina två terrorister! När jag ser dina kort så känner jag att: Jo, det måste jag. Ju förr desto bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en jättemysig dag! Det fanns hur mycket som helst. Vi tittade inte på hälften ens men var supernöjda!

      Radera
  3. Så härliga bilder! :) Vill önska dig en riktigt god jul min fina vän! :)

    Kramar! <3

    SvaraRadera
  4. Haha där har jag och min syster stått och agerat träd för hundra år sen!!!! Haha fiin bild!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja, den går jag inte på igen! ;)

      Radera
  5. Var på palmitos park som liten. Nostalgi (men synd att de har skaffat delfiner). Som kuriosa, den tokfula fågeln är en maraboustork, så du som chokladälskare borde ju gilla den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET borde jag ju känt till! Men ful är den! ;)

      Radera
  6. Så smidigt med bil och kunna hitta på annat när man är där. Var det dyrt och bokade ni det via Tripx?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt smidigt, vi har kört massor och sett oss omkring. Man vill ju hinna se mer än bara hotellet.
      Att hyra bil här är inte så dyrt, ca 200 kr/dag. Tripx bokade bilen till oss. :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!