lördag 19 oktober 2013

Traktorer, Pulling & Lördagsmys?

Ja, idag har det varit en stor dag i Mellbystrand. Det har nämligen varit TRAKTORPULLING här på åkern bakom oss och hela huset har nästan vibrerat av den höga"jag-fick-inte-jobba-på-bilbingon-så-jag-får-kommentera-pullingen-rösten". Jag förstår inte det där. Galna mängder med folk vallfärdar till Mellbystrand...för att stå och frysa på en lerig åker...och titta på traktorer...som drar? På riktigt?! Det skyltas ifrån alla håll och köket har skakat av glädjetjut och hejarop ifrån högtalarna...på åkern. Välkommen till Mellbystrand - Sveriges längsta sandstrand...och Traktorpulling.


På tal om pulla...(<--fyndigt, jag vet) så kom Alice till mig idag med en liten "grej" i handen.

Alice: Vad är detta mamma?
Jag: Eeeh...det är en ...nyckelring gumman.
Alice. Men vad ÄR det mamma?
Jag: (skjut mig) Det är en nyckelring gumman. (Om jag säger det hundra gånger så slutar hon fråga?)
Alice: Men vad ska man ha den till?
Jag: Man ska ha den...i nycklarna.
Alice: Varför då?
Jag: För att...det är en nyckelring! Ska vi ta en fika?
Alice: Får jag den?
Jag: NEJ! Det är ingen leksak. Vi lägger undan den.
Alice: Men vad ska det vara egentligen mamma? Om man trycker på knappen så skakar den och brummar!
Jag: (Men SKJUT mig!) Ja, jag vet. Det ska likna en ryggmasserare. Fast en mini. För onda ryggar.
Alice: ÅH! Vi leker doktor med den!! Mamma!! Var har du ont någonstans?!
Jag: Ingenstans gumman. Vi gör det en annan gång. Nu FIKAR vi.
Alice: Men vi leker bara lite mamma! Den är kul! Jag tar den på ditt ben så säger du att du blir bättre!
Jag: (Ge dig för fan unge!!!) Ja, lite bara. Sen hänger vi den i nyckelskåpet så att vi inte slarvar bort den.
Alice: Jag ska ALDRIG slarva bort den! Jag kan hänga den på min skolväska!
Jag: (Pang? Snälla?!) Nej...du får inte ha med den i skolan. Det är...inte bra. NU fikar vi!! KLADDKAKA Alice!! DET vill du väl ha?!
Alice: Okej, men jag lägger "brummaren" här i min hemliga låda så länge så leker vi mer doktor sen!

 Kommentar överflödig.
 
Till mitt förvar - det ÄR en nyckelring...och hamnade därför inte i MIN hemliga låda. "Brummaren" är nu stulen (<--mystiskt försvunnen) ifrån Alice hemliga låda och kommer därmed inte "råka" följa med i skolväskan.
 
Idag låste förresten svärmor in sig på toaletten och vi fick inte ut henne på jättelänge. Det är fortfarande lite roligt.


"Hämta skruvmejsel" i min hjärna betyder "hämta en skruvmejsel men fota först", haha. Alice blev jätteorolig men vi fick som sagt ut henne till slut... ;) Jag erbjöd mig att servera ett glas vin genom fönstret men hon ville inte ha. Konstigt. Sittplats, barnfritt och lugn och ro - jag hade GÄRNA tagit ett glas vin där inne!

Nu har Elton somnat och Alice ritar. Vi ska blanda en Irish Coffee och tvinga fram lite lördagsmys! (Utan brummaren!)

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Hahaha, dööör! :D

    SvaraRadera
  2. Var tvungen att läsa högt för maken XD

    SvaraRadera
  3. Skrattar så jag grinar. Omg.

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHA!! Jag DÖR! Du är tamejfan den roligaset jag vet!!

    SvaraRadera
  5. Du är stenskön!

    SvaraRadera
  6. Ett glas vin på toa i lugn och ro. Vilken lyx! Vem tackar nej till sån service ;) ...inte jag!

    SvaraRadera
  7. Hahahaha herremingud va jag skratta när jag lästa om nyckelringen. :)

    SvaraRadera
  8. Tack för att du finns, just nu är det mesta skit i mitt liv! En alkis pappa som förstör mer än han anar, trasig bil mm.. Förlåt mitt Gnäll, vill bara säga att du gör så man orkar lite till, orkar leva vidare för mina barn och min sambo... Tack Meekatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massor med geishakärlek till dig! <3

      Radera
  9. Låter som en trevlig lördag...med mycket innehåll ;)
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!