lördag 12 oktober 2013

Lördagsmys, Nya regler & Irish Coffee!

Strålande sol, höstfint ute och långpromenad med hund och barn. Nästan lite på gränsen till "lördagsmys" här idag. Elton envisades med att fylla hela åkpåsen med filtar och gosedjur och fick knappt någon luft själv under promenaden. Men han satt i alla fall snällt och tyst.


För att få med mig barnen ut så mutade jag dem med att vi skulle plocka björnbär. Det fanns inga. Supermorsan. Men vafan - det finns ju Ica Maxi - de har allt. 

Nu ska jag plocka ihop halva huset och kasta in på sängen och stänga dörren till sovrummet. Städa är inte min grej riktigt, haha. Kök och badrum är rena och fina. Vardagsrummet är i ordning...resten är kaos. Jag har gett upp det där med att skälla på barnen för att de ska ha välstädat på rummet när det kommer gäster. Jag kom på att det är ganska meningslöst eftersom att det alltid är kaos efter 5 minuter i alla fall. Ny regel i Alice rum: Åtminstone inga kläder på golvet! 

Igår fick jag två efterlängtade paket i brevlådan! Whoop Whoop! Ikväll när barnen somnat ska jag dricka Irish coffee och påbörja Erik Ståhls "Jag njuter så länge jag varar".


Akutstädning!!

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. ÅKPÅSEN!! Och mössan!! Var är de ifrån?! Älskar!!

    SvaraRadera
  2. Eltonstajl rockar fett! Jag har typ 8 kuddar, en fleecemorgonrock, täcke och soffpläd när jag ska sova. Och ALLT ska ligga runt huvudet och överkroppen! Men så sussar jag snällt och tyst också!!! Ha en skön helg önskar Pia.

    SvaraRadera
  3. Skön blogg du har :) jag följer nu på bloglovin och hoppas du följer tillbaka.

    Kolla in min blogg idag...en ursöt barnbutik jag hittat:)

    Ha en härlig dag

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera
  4. åhhh kan jag få köpa filten med ugglor?

    mejla mif isf idenfoors@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!