söndag 6 oktober 2013

Bröllopsmässa, Geisha & Tårtmiss!

Jag och Alice behövde lite egentid (<--tid utan en tjatig Elton som bajsar så fort man ska göra något kul!) så vi åkte in till Halmstad och Bröllopsmässan på Wapnö. Hela morgonen bestod av skrik och gnäll och jag hade världens huvudvärk. Det hela slutade ett "Är du snäll nu, behåller jackan på och inte tjatar får du 100 spänn Alice!" i bilen. Supermorsan!? Ja, men det funkade! Hot och mutor is da shit! ;)
 

Freddy: Jag vill skilja mig. Ja, jag vill faktiskt det. Jag tycker det är dags nu. Jag vill nämligen gifta mig igen. Eller ja, festen vill jag göra om...ogravid! Vi hade ju faktiskt ett riktigt lyckat bröllop. Både mamma och Freddys pappa var med, vi hyrde Skotttorps slott och hade fest för 80 personer. Men ja, man hinner ju inte riktigt med att njuta...så vi kan väl göra om det? Annars finns det alternativ:


Så jäkla praktiskt! Vill man gifta sig men inte har hittat den rätta så finns det butiker i Halmstad som fixar biffen! "Brudgum på köpet" - lysande!

Mässan var mysig och det fanns lite av varje. Tre utställare bjöd på geisha - yeyh! Skönt när de har förberett sig bra, haha. Dock var det med stor besvikelse som vi lämnade Wapnö UTAN bröllopstårta i magen! Jag hade ju lovat Alice att det skulle finnas tårta!? En bröllopsmässa där det bjuds på snittar med mögelost...impar inte på en 5-åring. Vi gjorde det enda rätta, vi åkte till Cecilias i Laholm och tryckte i oss två sorters tårta! För såna é vi!


Nu ska vi åka och besöka goda vänner som vi har saknat i sommar! Inger och Kjell - barnens "bonusmorföräldrar".

over and out.

//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Åååh så tråkigt! Jag brukar vara med på bröllopsmässan med mina tårtor och har alltid provsmakning.
    Eftersom jag inte har egna lokaler just nu så kan jag inte heller vara med på mässan men nya lokaler är på G så ni får komma nästa gång så lovar jag att ni ska få äta så det sprutar ur öronen.
    Kram
    Annika
    Tårtmagi

    SvaraRadera
  2. Trevligt med bröllopsmässa!

    Ni missar väl inte den lilla bröllopsmässan i Höör nästa lördag som hålls påStiftsgården Åkersberg?
    http://akersberg.se/brollopsmassa-12-oktober/

    /Fotograf Lotta Johansson

    SvaraRadera
  3. Såg du en mamma med röd barnvagn som såg ut att kissa ner sig så var det bara jag som blev lite starstrucked! ;D Blev så snopen när jag såg dig idag på Wapnö att jag inte ens vågade heja, haha. Tog dock ett smygfoto och skickade till alla jag känner! *asg*

    /Fega Lena, ett jättefan!!

    SvaraRadera
  4. Klart det fanns Geisha, de hade väl läst att du skulle komma!

    SvaraRadera
  5. Tycker miljön är fin men det där med skitlukten förtar lite av stämningen.

    SvaraRadera
  6. Såg dig!! Och blev jätteglá!

    SvaraRadera
  7. Jag var också gravid på vårt bröllop :) Om 2 månader tror jag att jag kommer i klänningen igen haha.

    SvaraRadera
  8. Mmmm, tårta! Är tydligen mycket gottesugen just nu!

    SvaraRadera
  9. Ska man bajsa så ska man göra det när man ska göra något... :P
    Se och lär hur man ska bete sig, Elton är din mall hur man ska vara :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!