tisdag 1 oktober 2013

Lunchdate, Bästa gränden & Skjut-mig-känslan!

Idag har jag varit nere i Landskrona och lunchat med Herr Dunderbar. Snacka om att man kan tanka energi och kärlek ifrån den människan! Samtidigt som han är den galnaste jag vet så är han nog den klokaste. Han är den som tränger sig i kön när man ska ta mat, skrattar högre än mig(!) och pratar om saker som andra inte ens vågar fundera på...högt. Jag kan inte ens återberätta...men det var mycket snack om ollon och bröst under lunchen. Helt normala samtalsämnen när man äter. Samtidigt så kan han titta på en och se precis hur man mår, vad man saknar och vad man behöver. Fantastisk egenskap det där. Så ja, jag ska stressa mindre, inte ta på mig fler projekt än de jag har, umgås mer med Freddy och ta tag i sånt som ligger som sandpapper mot hjärtat. Dagens dom. ;)

Vi var först på "Basilika" och åt årets godaste buffé och sen blev det kaffe på Gyllene Koppen - den mysigaste gränden av alla! Jag är lite kär i det stället...
Christian, vrålåket och den där jättepennan som tydligen ska markera Europas mittpunkt..?
 Ja, ni ser ju. Mysigaste gränden! Och asabilligt kaffe! We like!
 
Ikväll har jag pillat med nya designen på bloggen. Jag hatar det. Det finns nog inget som stressar mig mer än ändringar i bloggen. Jag får för mig att allt ska försvinna och är livrädd för att strula till det. Jag har nämligen bestämt mig för att HATA allt som har med html att göra...vilket gör det hela lite mer komplicerat, haha. Varje gång jag gör en ändring upprepar jag "Skjut mig! Skjut mig. Skjut mig!". Sån é jag. Men ja, fiskfjället ska bort, sidorna ska bli snyggare, annonsplatserna separerade... Sen är ju frågan...ny header eller samma? Jag gillar ju min...det är ju "jag". Vad tycker ni? Det är ju ni som ska stå ut med skiten, haha.
 
Imorgon ska jag och Alice på äventyr - wiih! På torsdag blir det Krakeljobb, fredag möte i Helsingborg, lördag Stockholm och Underbara Barn-mässan och på söndag Bröllopsmässa i halmstad. Ni ser ju hur bra jag varvar ner...haha.
 
over and out.
 
//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Headern ska vara kvar!!! Den är liksom du :-) Men tack och lov att du tar bort fiskfjällen, de är sketfula... haha

    När var det du skulle komma hit? Jag har laddat butiken med både geisha och godiskossor ;-)
    (samt 10 flaskor rött, en dosa snus och en barnvakt ifall du har TrubbElton med dig...)

    Love you!

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu
    www.bondmoransgodis.bondmoran.nu

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din header men jag är ny här så jag kanske inte har så mycket talan... =) Däremot förstår jag din känsla. Jag skulle verkligen behöva fräscha upp min blogg lite också men det är ju så svårt!! En kväll när jag var lite inspirerad satte jag igång och ändrade designen helt med hjälp av de där besvärliga koderna. Det slutade med att ingenting syntes på bloggen, bara för mig som inloggad så jag satt halva natten och kopierade inlägg för att jag var livrädd att allting skulle försvinna för gott. Dagen efter fattade jag att man kunde hämta en ny standardkod, typ, så var allt tillbaka igen. OH MAJ GÖD vad dum jag kände mig då! =)

    SvaraRadera
  3. Klart headern ska vara kvar som den är...kanonbra :)

    SvaraRadera
  4. Samma header, men nya uppdaterade bilder i den tycker jag. Smart va? :-) Den är du, men barnen har ju faktiskt blivit större t.ex. Väck med fiskfjällen ja, de är störiga, särskilt i mobilversionen!

    SvaraRadera
  5. JA det där med html är tamigtusan inte lätt. Har börjat få till det någorlunda med små saker och googlar alla guider som finns. Är väldigt glad att det finns en designeditor nu på blogg.se som är supersmidig.

    SvaraRadera
  6. Hade samma tanke som Anna, uppdaterade foton på tex barnen i headern. Sen hade jag nog bytt ut utseendet på texten, den ska ju vara framträdande men frågan är om man inte skulle slimma den lite. Kanske testa att ha några färgbilder och anpassa texten därefter. Annars gillar jag grundtanken så den tycker jag du ska ha kvar.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!