lördag 5 oktober 2013

Korsfäst, Bajsfest & Nybakta Scones!

Elton kom in och väckte mig vid halv nio. Jag låg då i mitten i dubbelsängen - helt ensam(!) med armarna rakt utsträckta. Fatta så skönt när man sover så gott att man ser ut som en korsfäst när man vaknar, haha. Jag sover oftast i Alice 90-säng med henne och det är inte det mest bekväma. Men bättre än att tränga ihop sig med både Freddy och Elton i vår. Jag borde sluta lägga mig sist alltid och jag borde verkligen sova i min egen säng oftare!

Efter frukosten var det dags att ta tag i städningen (<--saneringen!) här hemma. Det är kaos och kläder överallt. Då upptäcker vi att Bamse har BAJSAT på tre ställen här hemma inatt. Jävla katt. På mattan i vinterträdgården, i badrummet och i en hög med kläder utanför badrummet. Fantastiskt. Glamouren flödar i mitt liv. Dock måste det vara något fel med Bamse eftersom att hon börjat skita inne hela tiden. Hon är 14 år gammal och har varit rumsren i 13,5 år. Det här måste vända. Jag slängde ur mig ett "Jävla kattkräk" till henne och nästan kastade ut henne genom dörren. Då vände hon sig om och blängde på mig som om jag var den största idioten i världen. Suck.


Jaja, jag ska inte klaga. Jag fick sovmorgon, blev väckt av en mysig Elton och på bordet fanns nybakta Scones. Det måste såklart kompenseras med en massa bajs. Igår var det näsblod överallt...idag är det bajs.

Nu ska jag skälla på Freddy för att jag slarvat bort laddaren till min telefon. Det är såklart hans fel. Sen ska vi till svärmor och äta "Skettisååås" som Elton säger.

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Hahha, skyll på Freddy du :P Om katten gör sina behov lite var stans kan det bero på att protest, eller dess ålder =/

    SvaraRadera
  2. Haha, låter som ett underbart sätt att vakna på. Var glad att det är kattbajs, kattkiss är betydligt värre ;-)

    SvaraRadera
  3. Låter som protestbajsande. Något nytt på fronten? B1 och B2 kan vara rätt skrämmande.
    Eller så börjar kissen bli senil. Ta hand on henne, hon har levt länge. :) ♥

    SvaraRadera
  4. Kanske är det kattprotest-dagen. Mina två pälsänglar/husdemoner rev ner fönsterbrädan i sovrummet imorse.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!