tisdag 1 oktober 2013

Fotbad, Osthyvlar & Ollon!

En glad Alice är lämnad på Fritids där hela kompisgänget stod och väntade. Åh vad skönt! Inatt har Alice och jag sovit i strandhuset och haft lite "tjejtid". Vi pysslade (<--hon ritade och jag jobbade, haha) först och sen var det hårmassage, ansiktsmask och fotbad. Alice somnade dock med fötterna i baljan så det där med att åka på SPA tillsammans känns lite överskattat för oss. Men innan hon somnade gjorde hon sin läxa: Hon skulle ha med sig något till skolan som började på bokstaven M.

Majsburk? Mejram? Mögligt bröd? Vi gick igenom allt som fanns i strandhuset och jag hittade en massa bra förslag. Till slut kom hon på det själv - en teckning på Mamma! Tadaaaa, listig tös! Så jag fick sitta modell för en fin teckning och är idag klassens M. Jag var ju med förra veckan när de skulle ha med såg något på bokstaven O. Alice hade med sig en osthyvel (precis som tre andra i klassen). En kille hade med sig "en hel näve ollon" och jag har aldrig fått kämpa hårdare för att inte börja skratta. Jag vet, jag är mogen. Fröken sa "Bra! Ek-ollon!" och skrev ollon på stora vita tavlan. Underbara ungar!

 

Idag ska jag ner till Landskrona och luncha med Christian - Herr Dunderbar. Vem vet hur det slutar? Vi ska försöka att uppföra oss...eller inte. 

Nu ska jag ringa till Fazer och berätta för dem att det är deras fel att jag är tjock. Sen ska jag gå en lång runda med Agge på stranden fast man inte får, haha. För sån é jag. 

over and out.

//Meekatt...

15 kommentarer :

  1. Det hade varit riktigt roligt att både skriva ollon på tavlan och sedan även rita ett....
    Det är inte det lättaste att rita ett ekollon, som inte påminner om ett snopp-ollon när man ritar det :P

    SvaraRadera
  2. Tack för att du har en så ärlig blogg!! tack för att du erkänner att du äter godis och blir trött på dina barn!! Det är en hjälp för mig som mamma som känner mig misslyckad av att läsa alla bloggar som handlar om dieter, träning och perfekta liv där alla hinner träna, laga ekologisk hälsosam mat samtidigt som de jobbar heltid och ändå har oändligt mycket tid med sina barn i sina välstädade stylade hus och som om det inte vore nog även verkar ha oändligt mycket egentid och "partid". Helt enkelt... Tack för att du finns!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunne ikke skrives bedre... er helt enig :'D

      Radera
    2. Håller också med! Tack för att du finns!! Underbara Meekatt! / MammaK

      Radera
    3. Tack själv för att ni kikar in och för all pepp jag får i retur! <3

      Radera
  3. Instämmer till fullo med föregående skrivare. Tack för att du finns och delar med dig av verkligheten! (Inte det rosa fluffet som ändå är en självlögn...) <3

    SvaraRadera
  4. Haha .. klassens M .. mamma, Meekatt, Marabou ....Maffian!

    Jag går på stranden med hundarna jag med ,oavsett om man får eller inte.. Vafan, dom behöver ju med lite botanisering och insupning av havsluften och få känna sanden mellan "tårna" och dra in jävla massa sand i lägenheten .. Ljuv .. förbannat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Mammamaffian kunde jag ju skickat med henne! ;)

      Ja, varför man inte får ha hundar på stranden alltid förstår jag inte. Människorna är fan ofräschare och skräpar ner mer än hundarna!

      Radera
  5. Kommer du vara på underbara BARN ? :)

    SvaraRadera
  6. Man får väl ha hundarna på stranden efter 15 september?? Eller är det olika på olika stränder?
    Hade för mig att man får vara på stranden med hundarna 15 september till 15 augusti?? Får kanske kolla upp detta, vi brukar åka till stranden med hundarna iaf, o låta dem springa av sig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej...jag har nog bara dålig koll! Ny på det här med hund och regler och går alltid vår egen "stig" till havet så jag missar skyltarna. Men det ska vara fritt fram nu!

      Radera
  7. Hahahahahaha!!!! Hahahaha!!! (Lika mogen som dig...?) ;-) Du är för härlig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!