måndag 7 oktober 2013

Partiledardebatt, Speedos & TV-licens!

Igår var det två timmars Partiledardebatt och jag laddade med vitt vin och Geisha. Freddy förstår inte riktigt det roliga i det här men är åtminstone glad att han slipper Geordie Shore och annan skit. Rond 1 var lite roligare än rond 2. Stefan Löfven körde "arga leken" genom hela örådet och har en klar strategi om att ALLT som är dåligt i Sverige idag har skett de senaste sju åren och det som hände innan det var "före hans tid". Gött att alltid ha en utväg och en lika arg blick som min mamma kunde ha. Fidde körde hånflin. Dessutom hade han gått från Jerry Springer till Judge Judy-stil och var laddad till tänderna med "Det var HAN som började!"-argument. Annie Lööf visade staplar och en fokuserad blick och Jan Björklund fortsätter ge skenet av att vara en glad dansbandsspelare på turné. Sådär mysigt "svensson" liksom. Lite smårufsig och nöjd. Han kanske skulle kunna vara en potential ledare för "Allsång på Skansen?". Jimmie Åkesson fick ett nytt ord att googla på. Grattis.

Ja, vinet slank ner och trots brist på gyttjebrottning i speedos mellan Statsministerkandidaterna så var det ganska underhållande. Nästa gång vill jag också vara med och då ska Johan Glans vara programledare.

Högerpopulist?! Vad fan är det?! 

Elton vägrade somna igår och eftersom att SVT inte har några pauser så fick han röja fritt till klockan tio. Detta innebär att han sitter här nu...jätteglad och fortfarande i pyjamas. Jag ringde nyss till dagis och sa "Hej, detta är Eltons mamma. Vi är asatrötta idag så Elton kommer senare". Vad är det för fel på reklam SVT?! Vi behöver faktiskt tid att kissa, hämta kaffe och lägga våra barn!? Ska jag fortsätta betala den där jävla TV-licensen så vill jag ha reklampauser!

Nu kom Bananen...eller förlåt Tessan! Idag ska vi göra Halmstad - whoop whoop!

over and out.

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Jaaa, det får vi köra ett race av imorgon...arga leken :P
    Tänk om man skulle anordna en stor arga leken-event, där man höll ett sorts SM :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, underbart! Mer reklam på SVT! ;)
    Bra analys av gårdagen! Nästa debatt vill jag se med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka tränga mig in i debatten! ;)

      Radera
  3. Vi har möjlighet till både paus och inspelning på vår box. One word SMIDIGT ;) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan ju vi med men jag är en sån som MÅSTE se vissa saker Live. Idol, Melodifestivalen & Debatter pausas INTE! ;)

      Radera
    2. Får då kan man inte kika på fb får då avslöjar alla ;)

      Radera
  4. Haha du är den enda jag har hört som vill ha mer reklam på TV;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...men jag tycker den är bra! Kafferast, kissepaus....fylla på vinglaset... ;)

      Radera
  5. Du är nog en av de få personer som kan få en politisk debatt låta rolig ;)

    SvaraRadera
  6. Vi var också asatrötta idag... hörde inte ens väckarklockan och vaknade 45 minuter efter att vi skulle varit på dagis...
    Efter en stunds kamp om kläder gav jag upp.
    Blev hemma idag :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!