fredag 4 oktober 2013

Kundbesök, Snusk & Bankrån i Laholm!

Idag hade jag lite kundbesök inplanerade och med anledning av Krakel & Spektakel-mässan passade vi på att förena nytta med nöje. Eller ja, JAG passade på att förena nytta med nöje. Tack TENA för att ni räddat denna dag, haha. Som Bloggassistent får man följa med på en massa kul saker. Bland annat till Freddys jobb. Här var Tessan extra nöjd med sin chef...verkligen.

 Ventilkungen på Meson meets B1

Tack Sara på Tyglust i Laholm för säkerhetsnålarna! ;)

 
"Klättra upp där nu Therese!! Det är jättekul!!" Heeej Laholm!

 
 Här försökte hon stjäla mitt fula beiga Kinderägg och fly. Bilhelvetet startade inte. Mouhaha.

 Våra älskade kossor i Skottorp är nu informerade om att det ska bli stor Familjemässa i Halmstad. En mässa för ALLA sa vi ju?

 Så fort man vänder bort blicken...snuskbanan! ;)

Ja, sen var det då det här med banken... Jag tänkte att jag skulle gå in och prata lite med Johnni på Laholms Sparbank när jag ändå var i stan. Så jag gick in och satte mig på hans kontor och vi pratade lite allmänt om mässan. Då smyger en utav hans kollegor in och knackar försiktigt och säger "Ursäkta mig Johnni...men vet du om att det är en BANAN här utanför?!" Jag svarar som om det vore det mest självklara i världen: "Det är ingen fara. Det är MIN banan!" Konstig stämning... "Ja, jag tänkte att om jag tog med den in så skulle ni tro att jag skulle råna er!" Hm...inte alls bättre stämning.

Johnnis blick här, hahaha. Jag lämnar bananen utanför...så att jag inte blir misstagen för en bankrånare...med en banan? "AAAHH! Alltså en banan i PYJAMAS! Min assistent! Jag lämnade HENNE utanför!!" Therese fick komma in. Ingen larmade polisen.

Och ja, vi blev förevigade på Laholms Sparbanks Facebooksida. Bra med Banankontakt, haha. Vi själv tyckte att det var hysteriskt roligt att hon håller i ett smörgåsrån på bilden. Inte lika roligt när det inte syns, haha. Vill ni också råna banker eller bara köpa jätteroliga presenter så klicka in er på Roligaprylar.se.

Nej, nu har Therese fått gå hem för dagen och jag ska ta tag i en massa papper som ligger här och skräpar.

over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Hahahaha, skrattar så jag gråter!! /Camilla

    SvaraRadera
  2. Familjen undrar vad det är för här sitter jag och skrattar högt för mig själv. Du är ju bara för skön!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart! :-D

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHAHAHA!! "Det är ingen fara. Det är MIN banan!" Jag dör!! Jag misstänker att ingen blir förvånad... Du ör tamejfan bäst!

    SvaraRadera
  5. Såg er på torget! ;D

    SvaraRadera
  6. . . .varför får man en känsla av att Johnnis kollegor var säkra på att du hade med (den stackars) bananen att göra . . ! ?
    Du är underbar, Trevlig helg !

    SvaraRadera
  7. Haha, bästa blogginlägget ever!!

    SvaraRadera
  8. Nya designen är kanon! Och som någon skrev - man känner igen sig och det är bra! Har svårt när bloggare ändrar om helt. Detta är ju "du", fast mer modernt. :)

    SvaraRadera
  9. Marie (den stora) :-)4 oktober 2013 kl. 17:38

    Hahahahahaha!!! Skrattat hela dagen!! Ni är underbara!! :-)

    SvaraRadera
  10. Skrattar så jag gråter. Du e bäst! !

    SvaraRadera
  11. Instämmer med alla övriga. Vilket.lyft i vardagen. Haha va goa ni är. Kram

    SvaraRadera
  12. hahaha , jag skrattar så jag får ont i magen. Du är helt enkelt bäst Meekatt :-D

    SvaraRadera
  13. Verkar vara en underbar arbetsplats att vara assistent på :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!