tisdag 22 oktober 2013

Fördelar, Stakar & Ett eget stånd?

Det finns ju en massa fördelar med att vara egen företagare. Bland annat det faktum att momentet "åka till IKEA" blir en del av arbetet. Idag var det dags för IKEA-besök och inköp ev en jäkla massa ramar...och ja...lite annat som slinker ner "när man ändå är där". Nu åker ju vi iväg hela julen (YEYH!!) och jag har lovat Freddy att inte köpa några julsaker alls i år. Han säger något om att "Nu lägger vi pengarna på en resa ISTÄLLET för allt julfix och då måste vi skippa allt julfix för att det ska jämna ut sig!" Vafan? Jämna ut sig? Man kan väl inte jämna ut det? Resan kostar ju mycket mer än julen i alla fall så det är liksom redan kört!

Men ja, jag försöker att tänka bort julen och det går...sådär. Men man MÅSTE ju ha en adventsljusstake med fina ljus i. Barnen ska ju inte lida för att Freddy snålar in på julpyntet!? Och man måste ha julpapper till barnens julklappar. Och man måste absolut ha en massa fina lådor och band så att man kan ställa fina paket under granen...som vi i och för sig inte ska ha någon i år. Men i alla fall! Det var ju billiga asalådor! Sen måste man ju köpa en glittrig liten julgran till kontoret...och en stjärna! Jag kan ju inte beröva min assistent på all julkänsla!? Det är ju inte Jehovas kontor hon är på! Therese ska ju inte behöva lida för att vi ska resa bort! Och ja, man måste ju framför allt ha en massa små fula ljusslingor med stjärnor och hjärtan som går på batteri! Det måste vi ju ha MED oss till Kanarieöarna! Hur ska barnen annars veta att det är jul!? Det är ju i och för sin inget U-land vi åker till...men ändå?! ;) Så ja, liiite julsaker slank med. Jag gömmer dem i Strandhuset och hoppas att Freddy inte läser bloggen nu när han är i Norge och leker Ventilkung!

Men ja, mest nöjd idag är jag ändå med dagens roligaste köp: mitt STÅND! Fatta så glad man blir!! Man åker till IKEA helt utan förväntningar och på hemvägen ser man inte ut genom fönstret för att man har ett gigantiskt stånd där bak! Lycka!!


ÅTTIONIO KRONOR!?! Det är nästan så att jag vill hångla upp Ingvar Kamprad ordentligt idag! Så nöjd är jag! Alice ska få detta i födelsedagspresent så nu ska det slås in i fint presentpapper och vänta på Nyårsafton! Alice älskar att leka affär så det kan ju inte bli bättre. Dessutom...är det ju kul att ha stånd ibland. Bara för att man kan. Det knackade nyss på dörren och det var min "bonusmamma" Inger som tittade förbi. Hur ofta får man möjligheten och säga "HEEJ!! Kom in och titta på mitt fina stånd på kontoret!"? Jätteroligt.

Nej, snart dags att hämta barn. Freddy är borta och jag har lite ångest över att få ihop allt. Eller ja, ångest och ångest. Men jag inser hur skönt det att han gör kaffe och gröt på morgonen...och lämnar barn. Idag kom jag dock ihåg både frukt och låneböcker. Supermorsan! Jag höll i och för sig på att glömma Alice på dagis när vi lämnade Elton...men vafan - jag hade kommit på det på Fritids! 

Vi hörs vid 21 ikväll va? Gunilla Persson goes dramadrottning! Jag laddar med rött vin & Geisha! För sån é jag!

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Kamprad är mannen minsann! Han har gjort en hel del för att han ligger ganska långt upp på min to do list.
    I alla fall tills jag tänker på eh .. utseendet ;)

    Anyhow - Jul behövs. Semester eller inte! Dessutom med tanke på just semester så får du lov att börja pynta redan i mitten på november. You owe it to the kids. Dom behöver julkänsla. Så det så! :)
    Bring it on!

    SvaraRadera
  2. Klart man måste ha julpynt!!! Jag älskar julen!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Woooopa! Här trillar jag in för första gången och hoppas att jag hittar tillbaka igen :P

    SvaraRadera
  4. Har ni tur på er julsemester kommer Tomten på vattenskoter. Det hände oss på en karibisk ö en jul. Klappar delades ut till alla barn och blinkande julgranar fanns på många ställen i anläggningen. Man glömmer julen när man är på värmen så bekymra dig inte så mycket över den.

    SvaraRadera
  5. Guuud så avis jag blir på din bloggtalang...varför kan inte jag skriva så för...det jag skriver låter bara så tråkigt^^ förr va jag lika duktig som dig men nu känns det nästan som man tappat stinget lite^^

    SvaraRadera
  6. Jag lyckades göra mina vänners dag när jag berättade att jag hade köpt ett par byxor från en gubbe med stånd. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!