måndag 28 oktober 2013

Gumptvätt, Skithotell & Stormvarning!

Då var jag tillbaka efter en skön helg med barnfritt, shopping och dansk humor. Ja, för det där hotellet vi bokade...måste vara ett skämt? Det är alltid dyrt med hotell i Köpenhamn tycker jag och jag har väl inte haft någon direkt tur med mina bokningar, haha. Sist fick man koka sina frukostägg i ett vattenbad... Man fick lägga ägghelvetet i en stor modell av en tesil, doppa den i vattenbadet och vrida om en äggklocka. På ett hotell!? Ursäkta min snobbighet - men vafan!? Jag vill inte ha sämre standard än hemma på frullen när jag betalt dyra pengar. Jag vill ha äggröra, bacon och melon. För sån é jag!

Den här gången bodde vi på Hotel Cabinn i Köpenhamn. Det jag läste när vi bokade var det här: "CABINN Metro Hotel is one of Denmark’s most modern hotels..." och något om att det låg alldeles intill Bella Center. Det jag missade i texten var att designern till hotellet hade hämtat inspiration ifrån en jävla Oslofärja!? Vet ni hur en båthytt på en Oslofärga ser ut? Skjut mig. Badrummet som skulle vara "extra stort" i en uppgraderad "kaptenshytt" (<-- Nej, namnet avslöjade inget för mig alls, haha) var lika stort som en vanlig Ikea-garderob. Backa in - backa ut. Dessutom hade de fel på trycket i kranen vilket ledde till att när man satte igång den skvättes man ner ifrån topp till tå. Nu var detta något positivt...för duschen bestod av en stril stor som en 5-krona - i taket. Ingen handdusch, inget tryck och dessutom fick man stå inrullad i ett äckligt duschdraperi för att inte spruta ner hela toalettstolen...vilket man gjorde i alla fall. SKITHOTELL!

Liten fundering: Står danskarna på händerna när de tvättar underredet!?



Jag förstår inte. En annan finurlig grej var att man använde samma "kran" till vask och dusch. Glömde man vrida om den gick allt åt helvete. Jag stod nysminkad och klädd för att gå ut och äta och skulle borsta tänderna. Satte igång kranen och då startade DUSCHEN som var rakt över mig! Återigen - skithotell! Frukosten bestod av frallor och 6 sorters marmelad. Ja, och lite yoggi och müsli. Sängen var dock helt okej - när i väl fick ihop våra två 90-sängar till en dubbelsäng.

Positivt med Danmark var Bella Center, kul shopping och god mat! Det piggar ju upp vem som helst. Jag hittade älg-kalsonger till Freddy som jag tyckte var passande nu under älgjakten. Han sa nej. Mes.

Nej, nu börjar det blåsa upp här. Vi uppmanas att hämta hem våra barn tidigt idag. De varnar för Simone! Jaja, jag får väl dra till posten med mina tavlor innan stormen griper tag i mitt fula beiga Kinderägg och kastar mig till Veinge. Bagaget är fullt med rullar och paket som ska iväg - wiih! Jag måste snart hitta en smidigare lösning för det här innan de på Posten och Maxi stryper mig, haha. Någon som vet om Vismas inköpsavtal innehåller strypgaranti? Just nu snurrar huvudet för fullt och inköp, posthantering och fakturering tar alldeles för mycket tid och kostar en massa onödiga pengar. Men jag ska nog få kläm på det! En sak i taget!


Simone - Bring it on!

over and out.

//Meekatt...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!