måndag 28 februari 2011

Kli, Vattkoppor & Filmjölk

Igår såg vi en...inatt var det två...nu är vi uppe i ELVA stycken prickar och därmed kan vi konstatera att vi har VATTKOPPOR! Yeyh! TACK Rasmus(!)...och jag hoppas innerligt att detta är de enda "prickarna" du smittar min lilla tös med! Om 15 år kommer jag INTE bjuda dina föräldrar på Semlor om Alice kommer hem och säger att hon har fått "kli" ifrån dig...bara så att du vet! ;)

Så nu har vi en lååååång vecka framför oss! Alla som vill ha kli är varmt välkomna hem till oss för kramkalas! (Nej, det är Alice Vattkoppor vi delar med oss av, inget annat!)




Det här skulle jag ALDRIG berätta för någon...men jag bjuder på det och vet att mamma får sig ett gott skratt i sin himmel.. (förlåt Freddy):

För 6 år sedan fick jag en obehaglig bieffekt av en penicillinkur - nämnligen en svampinfektion i "tjolahoppsan" - och ni tjejer VET att det inte är speciellt trevligt. Jag ringde min mamma på jobbet och beklagade mig och frågade om hon hade medicin hemma som jag kunde åka och hämta. Det hade hon såklart INTE. Istället sa hon "Jag ska fixa med mig hem, men prova filmjölk sålänge. Det hjälper jättebra!"

 Okej - Filmjölk! Jag skickade såklart iväg Freddy till ICA MAXI efter en liter A-fil. När han kom hem la jag mig på golvet...på en handduk...naken...och hällde ut EN LITER filmjölk över hela "härligheten". Freddy tyckte det hela var lite skumt...men mamma hade ju sagt det - och mamma VET vad som är bra! Så där låg jag...naken och frös...i en sur pöl med filmjölk...på golvet. Hm. Det kändes sådär!

 Efter en halvtimme ringde jag mamma, fortfarande liggandes i min pöl: "Mamma, det HÄR kan inte vara rätt! Detta är det äckligaste jag har varit med om!!!" Mamma svarade: "Vadå hjärtat? Fil? Du brukar ju äta fil?" Eeeeh..."Äta?? Mamma, jag hällde ju ut det över hela jävla mig!!?!" Mamma: "Men lilla Malin - du ska ÄTA det!" HUR skulle jag veta det!??

Mamma skrattade i tio minuter, bad om ursäkt i förebyggande syfte för att hon skulle berätta detta i fikarummet och tog sedan med sig medicin hem...som man också skulle äta!  *suck* Jag är en idiot... 


//Meekatt.

20 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖR!

    Du är underbar! /Eva

    SvaraRadera
  2. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~28 februari 2011 kl. 11:31

    Tack för dagens skratt ;)

    Så skönt att dom får vattkoppor när dom är små, så är det liksom klart på den biten.
    Men är det ingen risk att du som gravid blir smittad???
    För även om man har haft det själv, så är man fortfarande mottaglig, eller???
    Det är väl bältros man kan få då, och det är värre än vattkoppor!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Nej, det är bara en risk om man inte haft det innan eller om det är i slutet av graviditeten. Då behöver man behandlas så att inte bebisen drabbas...men det är ingen fara för in del! :)

    Ha det gott! :)

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHA fyfan, det är nog bland det bästa jag läst på länge!

    SvaraRadera
  5. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~28 februari 2011 kl. 12:05

    OK ;) Skönt!

    SvaraRadera
  6. *ASG* Det här var den bästa bloggen jag läst! Blir medlem med en gång, det här måste jag ju bara följa!

    SvaraRadera
  7. Hahahahah Malim du är så gooooood <3/ Muznis

    SvaraRadera
  8. Hahha, så jävla klockrent! Snacka om att jag skrattar så jag håller på att kissa på mig just nu! ^^

    SvaraRadera
  9. HAHAHA, oh noo... måste kännts en aaaaning snopet att inse att du skulle ha ätit filmjölken XD Men fy vad roligt! ...i efterhand ;D

    SvaraRadera
  10. Men...
    Frågan vi borde ställa oss är...
    Hjälpte det?
    Blir ju liksom lite nyfis.

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  11. Haha....du är kul! När man rullat runt på golvet
    förvriden av skratt i 5 minuter, kan man äntligen
    sätta sig och kommentera det hela!
    Filmjölk i....hahahaha!!

    SvaraRadera
  12. Eh. Jag har haft precis samma tanke som du. Fast med naturell yoghurt. Nu har jag alltså gått och funderat i tio år på hur man ska, så att säga "få in de", om jag skulle behöva. men jaha. Nu fattar jag.

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha skrattar så jag håller på att dö!! Du e UNDERBAR!!
    kramar

    SvaraRadera
  14. .......äta filen...? shit!! jag erkänner att jag oxå kladdat, men jag tyckte jag var smart som använde ob... :o

    SvaraRadera
  15. Hahahahaha..... kan inte sluta skratta :))))))

    SvaraRadera
  16. ouups...hahahaha...du är inte ensam...du har precis lärt mig nått nytt...i 20 år har jag trott att man ska badda lattalotta med fil...har aldrig tyckt att det funka å nu fattar jag varför...tack för den

    SvaraRadera
  17. En till som det nyss gick upp för att man tydligen ska äta filen. Snippan min hälsar och tackar för att hen slipper fler kladdiga fi/elbehandlingar.
    /Katja

    SvaraRadera
  18. DU ÄR INTE ENSAM! Jag hade på riktigt ingen aning om att man skulle ÄTA filen! WTF! Varför har ingen informerat om det?! Tack, Malin, för att du inte bara är roligt, du förmedlar kunskap också :)

    SvaraRadera
  19. Härligt att du bjuder på dig själv. Har råkat ut för samma bieffekt men gick till apoteket och köpte pevaryl. Mer effektivt och mindre kladdigt. Fast har hört att fil ska va bra. Trodde också man skulle ha det "där nere" för att liksom kyla ner....men har aldrig prövat. :p

    (lilla-pys.bloggplatsen.se)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!