fredag 11 februari 2011

Bomber, Semlor & Kroppskontakt!

Ja, då har vi klarat av veckans besök på badhuset och det gick över förväntan! Alice lovade mig när vi gick in att inte prata om snoppar på "heeeeela dagen" - vilket kändes lite halvt betryggande. Inne i duschen tittar hon på en liten grabb, vänder sig till mig som står med schampoo i hela ansiktet och skriker "Mamma, jag säger inget om hans snopp nu! Bra va mamma!?" *suck* Nu lät det ju som att vi hade haft en diskussion om den!? Jaja, hon höll ju sitt löfte, så vad ska man säga? Hon hoppade i sin baddräkt och skrattade glatt åt mig och min lilla "klämma in badbomberna i bikiniöverdelen med våld-orgie". Hallå!! VAD HÄNDER MED MIN KROPP?! Så här stora bröst borde vara olagligt! Men som  sagt, dagens besök gick bra - jag önskade mig bara bort ett tiotal gånger! Åtminstone när vi skulle fika efteråt och Alice sprang i förväg fram till tjejen i fiket och sa  högt och tydligt "EN NEGERBOLL TILL MIG OCH EN ÖL TILL MAMMA!" *suck igen*
(Cola gumman - COLA!)


Fanns inga intressanta nyheter idag förutom att Mona Sahlin ballat ur igår efter att en man med mörka kläder knackat på hennes dörr. Ja, jag har lite samma känsla när jag ser Jehovas närma sig, men överfallslarmet var kanske lite att ta i?! Man undrar ju lite hur de mår egentligen. Nåde den lilla grabb som närmar sig Åkessons dörr och vill sälja en Kvällsposten! Han LÄR ju åka på en lusing!

På Aftonbladet.se kan man läsa att en bombman fått arbete på Psyket och detta ska tydligen vara fruktansvärt...men jag ser inte det..!? Det är väl BRA att han är där åtminstone? Jag menar...en självmordsbombare som misslyckats...hur farlig kan han va? HUR SVÅRT KAN DET VA EGENTLIGEN?? Idag arbetar han som sjuksköterska i Oslo och Åklagaren Per Håkan Larsson säger "om han nu är frisk ska ju inte hans förflutna diskvalificera honom från arbetsmarknaden!" NEJ! Det är rätt - det finns ju så jävla mycket lediga jobb i alla fall och bristen på arbetskraft i det här landet gör ju att man får minsann ta vad man hittar! (?) En bombman på psyket, en clown i Riksdagen eller en slaktare på Gynmottagningen - sluta va så känsliga!

Valentines Day!

Men vilken hysteri det är! Ja,visst är det praktiskt med en dag som tvingar oss att visa kärlek och omtanke till dem vi faktiskt tycker om - och att tydligt markera dem vi INTE tycker om! Och visst är det bra med en dag som redan en månad innan den faktiskt infaller, börjar påminna alla våra singlar om hur miserabla deras liv är - varje gång de bår in i en butik! Alla de som bara får kärlekshälsningar ifrån sina föräldrar...hur mår de egentligen? För jag menar....vi som är gifta vaknar ju i ett hav av rosblad, en orkester spelar i badrummet till "morgonkissen" och i köket är det uppdukat en chokladbuffé utan ände! OCH Semlor! Ja, sen fortsätter det ju bara...blomsterbud varje timme, söta kärlekshälsningar gömda lite här och där, dyra fina presenter, restaurangbesök och en kväll med rosdoftande massage och flera timmars porrigt sex!
Eller nej...hur var det nu? *host* Just det - snabbmakaroner o mamma scans köttbullar i all hast efter dagis, en "jävla skit"-upplevelse när man hittar Kärlekshälsningar ifrån familjen i brevlådan och ett "Nästa år gör vi något mysigt älskling" på kvällen. Sen somnar man...till Nyheterna... Happy Fucking Valentines Day!

Årets heta Valentines-grej:  "Överraska din älskling med ett Nallebud!" Allvarligt!? Om jag ska få Freddy att känna sig överraskad krävs nog mer än en nalle i brevlådan! Han skulle tro att det var Alice som lekte brevbärare och jag skulle kasta 200 kr i sjön. Nej, ska det budas något på Alla Hjärtans Dag som överraskar får det nog fan va en het blondin - eller två! DET skulle va en överraskning!



Nej, nu ska jag och Alice åka och köpa Semlor! Vi ska nämnligen göra ett byte idag - Semlor i utbyte mot Kroppskontakt! Det går Vattkoppor i kompiskretsen och vi vill också ha prickar!!
 Så ja, Semla OCH Kroppskontakt - snacka om "win win"!?

//Meekatt.

7 kommentarer :

  1. Hahahahahahaha, underbara du Malin! "Semla OCH Kroppskontakt - snacka om "win win" - Kan ju bara hålla med dig!

    Men en liten affärsidé bara, hehe = med din "utrustning" kanske man kan buda runt dig på Valentines day? *lol*

    Kram Sarah!

    SvaraRadera
  2. *asg* Ja Alla hjärtans dag är lite som Halloween hos oss. En massa förväntningar men sen orkan man inget i alla fall, haha. Men ett blondin-bud hade garanterat piggat upp maken och en annan hade fått lägga sig i tid, HAHA!

    Tack för en toppenblogg! /Elinor

    SvaraRadera
  3. Härligt med barn, så ärliga och raka! =)

    SvaraRadera
  4. Haha du är för rolig :P Och din dotter med! XD Skulle inte förvåna mig om hon blev komiker när hon blev stor ;) En bra sådan.

    Din beskrivning av alla hjärtans dag var riktigt bra. Det är så sjukt dumt med alla sånna där dagar som bara skapar ångest - hos alla. Förutom en procent som inte har fattat att de ska få ångest O__O'
    Jag och min pojkvän gav varann varsin alla härtans dag present - nämligen att vi ska strunta i att ge varandra något eftersom ingen orkar med det egentligen utan bara känner att "åh, man borde ju". Kanske blir det att gå på bio, men antagligen blir det bara en dag i mängden. Skönt! :P

    SvaraRadera
  5. Wow. Schyssta bomber. Jag som googlade [massageapparat sparköp] efter den där gamla reklambilden... Inte för att klaga, men hur gick nu det här till? Förresten: Var det inte Sparköp som skickade ut de där häftena med billigt skräp?? Tacksam för tips. sir.n@passagen.se

    SvaraRadera
  6. Jag satt och googlade vattkoppor fick upp en bild med dom där sköningarna..blondin bud..nästa google ord.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!