fredag 4 februari 2011

RAW, Troslöst & Negersnoppar!

Igår klarade jag och Freddy av vår TREDJE date för i år! Måste vara ngt slags rekord för småbarnsföräldrar? Vi lämnade av en lycklig liten tös hos världens bästa Camilla, Anton och Anna i Bjärred igår kväll vid sju - sen bar det iväg mot Lunds Stadsteater. Eftersom att vi alltid får parkeringsböter körde Freddy Lund runt - tre varv innan han hittade en "laglig" parkering - medan jag stod och skrattade åt honom innanför entrén till teatern i mina "klackaskor". När han kom förbi tredje gången...lite smått aggressiv...var i alla fall jag uppvärmd i skrattmusklerna inför kvällens Raw Comedy Club.

Vi var lite tidiga och försökte se lite sofistikerade ut genom att sätta oss på teaterfiket och dricka en Latte. Men jag misslyckas ju alltid när jag ska försöka va ordentlig, suck. För det första vet jag inte vad jag ska prata om om jag inte får säga en massa fula ord eller anmärka på folk i min omgivning...för det andra kom jag på att jag hade VÄRLDENS mest obekväma trosor på mig! Men, ja - det är ju lätt fixat...så jag gick in på toaletten, skrattade hysteriskt åt mig själv när jag stod där i bara stövlar och tröja och försökte knöla ner trosorna i nya Prada-väskan...men vad gör man?! Hallå!! Jag är gravid!! Jag borde nog fan skaffa mig ett par mammatrosor...allt annat blir lite "kassler-varning" känner jag! (Och ja, jag tog på byxorna igen!)


Men ja, jag löste ju det lite snyggt och återvände till Freddy och "fina folket" i teaterfiket. Och lite halvdiskret sa jag till Freddy "Yeyh, nu är jag redo - jag kastade av trosorna på dass!" PRECIS då står fina teaterfiks-damen böjd över mig och vill fylla på kaffe...skjut mig?! Förlåt Freddy...igen! haha

Men ja - RAW var i särklass det roligaste jag någonsin sett! Jag skrattade så jag trodde jag skulle gå sönder! Har ni chansen att gå och se dem på deras turné - GÖR DET! Fantastiskt kul! Nästa turné ska jag fan va med! Kan ju alltid...köra Ballongdansen..?
Jag skickade ett sms till lillebror i pausen och frågade hur det gick med Alice. Fick till svar "Allt går bra, har precis fikat på "Negersnoppar"? *suck* Man blir ju stolt i sitt mamma-hjärta...var FÅR hon allt ifrån?! ;)

Ikväll kommer Lillasyster - världens bästa Anna upp till oss. Imorgon ska hon och jag ha en mysdag och åka på Spa och gotta oss. Snopen hon kommer bli när hon inser att hon ska bada i havet också! Men men...vill hon inte....så KASTAR jag i henne - bada ska hon i alla fall! ;)


Nu ska jag och Alice öva in lite nya dans-moves till kvällens Let´s Dance! 
IKVÄLL åker Ranelid ut! Ha!

Ha en härlig Fredag allihop!

//Meekatt.

2 kommentarer :

  1. "Yeyh, nu är jag redo - jag kastade av trosorna på dass!" HAHAHAHAHAHAHAHA Klockrent Malin!! Du har alltid varit lika (ot)rolig! ;D

    Ha en underbar dag med lillasyster imorgon! Vet ju att du inte är rädd för kallvatten i alla fall, HAHA.

    Nyheter? Vi känner oss "lost" utan dina uppdateringar! ;D

    SvaraRadera
  2. Jag måste försöka få tag i biljetter till Göteborg! Vad glad man blir av din blogg! Håller med Sarah, vi behöver nyheter! ;)
    Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!