söndag 20 februari 2011

Malmöhat, Hyperventilerande & Taxibögar!

Ja, idag var det alltså sista dagen på vår "mysghelg"...som blev ALLT annat än mysig! *suck* Jag behövde verkligen en bra helg efter förra veckan men nej! Där fick jag så jag fes!

Vi vaknade imorse (alltid något positivt iofs, haha) - hade en bråkig frukost med Alice som inte riktigt såg njutningen i en enorm hotellfrukost utan bara skulle springa omkring och va allmänt fruktansvärd - för att sen återgå till rummet och packa ihop. Vi blev klara tidigt och för att undvika stress tänkte vi ta oss ner i den mysiga lobbyn för lite fika i lugn och ro innan avfärden mot DISNEY ON ICE - årets höjdpunkt! Alice har laddat i över en månad efter sin återförening med Musse Pigg som hon ju "faktiskt inte träffat sen Paris". Det HÄR blev ju en återförening vi alla sent kommer att glömma...

Redan på väg mot hissen på hotellet sprang Alice iväg och plötsligt hör vi "AJ - HJÄLP!!" (skjut mig) Ungen har sprungit fram till hissen, som stod öppen och Freddy hann springa fram PRECIS innan dörrarna stängdes och fick ut henne. Suck...men vad gör man? Det är bara till att kramas...skrämma upp henne lite inför framtida tankar av samma sort, torka tårarna, kramas igen och sen in i hissen med familjen, vagnen, nallarna och alla våra 150 väskor. Väl nere i lobbyn fortsatte vår underbara morgon med bråk och skrik eftersom att Alice kom på att hon inte ville ha kläder på sig...och ja...jag VET att det är skönt att vara naken - men man får ju välja sina tillfällen!



Utcheckning och ut mot bilen...i bara T-shirt och utan skor. DÄR ute kommer Alice på att hon inte ska åka bil alls. Hon ska INTE ha bälte och hon ska inte sitta fram. Där bröt jag ihop en aning och kastade iväg skorna åt h-te och satte mig i baksätet. Freddy hade fortfarande lite tålamod kvar och samlade ihop skor och saker och fick iväg oss. Detta var bara början...

Vi knappade in Malmö Arena på vår GPS för att spara tid (och för att vi är förvirrade idioter ifrån landet). När vi anlände till X:et var vi INTE vid Malmö Arena! OH NO! Detta var fel!!! Adressen stämde inte...och vi hade ingen aning om var vi var. Vi tog ut "jag är en töntig turist så jag har en karta-kartan" och kollade efter Arenan...men kartan var tryckt INNAN Arenan byggdes så den var inte med!! HÄR började jag hyperventilera och gråta. Detta var liksom droppen på vår förbannade helg! Detta fick INTE gå fel! Allt annat - men INTE detta!

Okej, plan B - vi frågar! FYRA Malmöbor säger: "Njaaaae...maijnar duu Staudijåån?" och vi säger "VAFAN VET VI?? MALMÖ ARENA!!" Vi fick fram en adress och nu hade vi tio minuter på oss innan Musse Pigg skulle börja sin show! Gasen i botten och FULL gas till adressen vi fått. Jag hade Anton i luren som sa "Det är KAOS vid parkeringsplatsen så ta en bit ifrån!" Okej, bra. Så vi stannade en bra bit ifrån Arenan, slängde oss ut ur bilen...på med Alice ytterkläder och sprang som galningar mot Arenan...bara fem minuter sena. (Och stackars Anton, Anna & Camilla stod utanför och väntade med våra biljetter.) Väl framme vid den enorma byggnaden säger jag..."Freddy, är det verkligen här?! Detta är ju en UTOMHUSARENA!!?" Och vad fan vet vi?! Jag grep tag i tre förbipasserande grabbar i likadana träningsställ, smått hysterisk och med tårarna forsandes (haha). "ÄR DETTA MALMÖ ARENA?!?!"



Men grabbarna verkade komma ifrån en annan planet!! "Eeeeh, jaae...eller nääääe....eller mejnar duuu Hockeyarenan?" Jag ville nästan döda de stackars grabbarna för att de inte bara sa "Ja, du är rätt!". Jag ringde Anton..."Vi är vid Swedbank Stadion" och han sa "Jaha....oj...det är ju långt härifrån." DÅ dog jag lite...

Vi sprang tillbaka till bilen, Freddy letade febrilt efter en adress att knappa in på GPS:en och ringde en massa samtal medan jag stod MITT UTE på stora vägen och försökte stoppa Taxibilar, men det funkar tydligen bara på film. Skitstad!! Minst fem taxichaufförer tittade på mig och vinkade tillbaka...och körde förbi! Till slut fick jag ögonkontakt med en Taxichaufför som log och vinkade och gestikulerade att han bara skulle vända och komma tillbaks!! Äntligen! Jag slet ut Alice ur bilen och vi väntade...och väntade...och väntade... men han kom aldrig. Taxibög!!! *snyft*

In i bilen igen...och efter att ha frågat på TRE ställen kom vi fram till Malmö fucking Arena och efter tio minuters cirkulerande runt ibland Taxiparkeringar, bussparkeringar och skit kom vi fram...helt slut...ledsna...arga...trötta och ovänner...40 minuter för sent. Anton stod och väntade med våra biljetter vid ingången...TACK världens snällaste Anton!! När vi gick in tittade vakten på oss som om vi var idioter och jag vräkte ur mig "JAG HATAR MALMÖ!"...sen sprang vi upp för 175 000 trappor och jag trodde jag skulle föda eller dö halvvägs. Precis innan vi kom fram till vår ingång säger en liten dam i korridoren till oss lite snäsigt "Det är faktiskt snart Paus!" Då vände jag mig om till henne, gav henne den värsta av alla blickar (med mitt aningen okaxiga mascara-ansikte) och skrek "MEN SKJUT MIG!!" (Hahaha, lite kul såhär i efterhand. Anton tyckte det var kul redan då! Men ja, sån é ju jag...)

Ja, vi kom in...Anna och Camilla log mot oss...och när vi hade lyckats varva ner och Alice fick syn på sina vänner ifrån Paris...var allting bra igen! Alice var lycklig - tack gode gud för det! Och ja, det var jättefint!! Vi hade jättebra platser, showen var jättemysig och vi ska absolut se den nästa år igen! Men då ska vi åka dit kvällen innan, parkera bilen och tälta utanför! *skratt*

Ja, det var vår myshelg i Malmö. Ingen dog, ingen försvann, vi var inte med i en bilolycka, vi blev inte bestulna...men ALLT annat gick fan fel! *suck* Åh, vad det ska bli skönt med måndag imorgon! En vanlig lugn dag...

När vi kom hem i eftermiddags gick Alice och jag direkt och la oss i sängen, drog täcket över huvudet och somnade. Två timmar senare kom Freddy in med nybakade scones, Te och saft på en bricka och sjöng "Vi gratulerar, vi gratulerar!" för oss, hahaha. Jag hann fundera på om det verkligen VAR min födelsedag idag innan jag vaknade på riktigt, men det var det visst inte, haha. Fina Freddy, snacka om "nystart" efter en skithelg! Nästa gång...kan det bara bli bättre!

Nu ska vi kolla på Big Brother, sen blir det en välbehövlig natts sömn och imorgon börjar vi om...med en ny vanlig vecka! Slutligen - en hyllning till alla FANTASTISKT TREVLIGA Taxichaufförer i Malmö - F*ck off!



over and out.

//Meekatt.

6 kommentarer :

  1. Åh Neeeej! Hur kunde allt gå så fel? Tycker synd om er, ni som hade planera så för en mysig helg. Och vad är det för stil på Taxi-chaufförerna?? Idioter! Tur att ni kom gfram till slut så Alice fick se lite åtminstone!

    Ha nu en bra lugn vecka istället! ;D

    SvaraRadera
  2. Men åååhh! Stackare... Men, om en vecka, eller ett år kanske, så kommer ni att kunna skratta åt eländet :)

    Ta nu och vila lite, det verkar du (ni) behöva!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Aaauuuww Naaiiiij.

    Tur att någonting blev bra för er iaf.
    Hehe, om ett år är det juh dags igen.
    Rekomenderar Disney on ice i Göteborg...

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  4. Kram!

    Du, Ni är helt otroliga!

    Kram och hoppas på en bra vecka...

    Vi ses på torsdag!

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  5. so nice + för alla schyssta puss och kram ni vet vem!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!