måndag 14 februari 2011

Urinprov, Könssjukdomar & Idominsalva!

Okej...det var alltså dags att åka till Mödravården med min lilla tjej (som jag ju LOVAT att älska heeeeela dagen). Precis innan vi skulle köra kom dock Alice på att hon minsann INTE ville åka med, att hon INTE ville ha kläder på sig, att jag var "dumma mamma" och att hon dessutom hade ONT I BENET så hon kunde FAKTISKT inte gå!(!?) Allvar!? Efter lite skäll, hot och en del avancerade mutor gav jag upp och ringde Freddy som fick avbryta ett möte på jobbet och åka hem och ta över så jag kunde komma iväg! VADÅ högt blodtryck??  - SKJUT mig!

Men ja, lite egentid i bilen med Sister Hazel på högsta volym, glädjen av att hitta ett halvt Japp i handskfacket och dessutom chansen att kunna smyga inom Cecilia's bageri i Laholm - helt utan att någon märker det - fick mig på gott humör igen! Och vägningen gick bra - bara två kilo upp sen inskrivningen! Jäkla TUR att jag kränger semlor!! Hur skulle det annars se ut?! *asg*

MEN! Jag kan inte va den enda som ser problem i följande "situation"..? (Jag vet pappa och resten av familjen - att ni inte vill läsa om det här, haha...men sån é ju jag!)

Jag fick ett provrör i handen idag av Barnmorskan som säger: "Var snäll och lämna ett urinprov här." Eeeeeh...I RÖRET alltså? Jahapp..."Jag ska alltså INTE kissa i en mugg...utan I det här röret?!" Och Barnmorskan säger "Ja, precis" som om det var världens mest naturliga sak...hm. Jag var tvungen att fråga igen: "Ska jag INTE kissa i en mugg?" Men nej...det var nya rutiner...man ska kissa I RÖRET! Allvar?!?! Hur fan tror de att man är byggd?!



Okej. Jag är iofs den absolut osmidigaste personen jag känner, dessutom gravid med en stor bebismage och två ENORMA bröst som gör att jag inte sett mina fötter på tre månader...och nu ska jag sikta i ett litet provrör. Är det bara JAG som ser ett problem här?!

För det första - jag befinner min på en provcentral...vilket innebär att hälften av de som lånar toaletten är gravida...och andra hälften är där för att de misstänker att de har en könssjukdom! VILL MAN SITTA NER DÅ? Nej, det vill man ju inte! För det andra - toalettens storlek (alltså själva rummet - inte toalettstolen, haha) är ungefär 1,5 *2 m, vilket innebär att utrymmet för akrobatiska övningar är totalt uteslutet. För det tredje - de har TAGIT BORT plastmuggarna så fusk är också uteslutet. Skjut mig!

Men okej, vad gör jag? Jag lägger ett papper på vasken och öppnar mitt förbannade provrör, drar ner byxorna, lyfter upp toalocket med ett papper och halvsätter mig ner. Jag tar provröret i handen...inser redan på vägen mot "målet" att man KAN inte sikta så bra när man är tjej...eller??! Jag är inte så sugen på att kissa utanför röret...eftersom att jag faktiskt håller i det!? Så där står jag...halvt sittandes...kissnödig så jag håller på att dö...framåtlutad med huvudet tryckt mot dörren...och gapskrattar åt mig själv och inser att - Nej, det HÄR vill jag inte vara med om! Så jag drar upp byxorna, sätter korken på provröret igen och skiter i det! (Nej, jag sket inte i röret, jag sket i sjävla momentet!!) Fick en tjurig blick när jag kom ut och sa "jag var inte nödig, jag får fixa det hemma" - men vafan!?



Jaja, jag fick provet med mig hem och ett "Moderskapsintyg" att skicka till mina idoler på Försäkringskassan. Shit - det tar alltså förgivet att det är jag som är modern!? Bara sådär?!

Nej, Valentine's Day...klockan är över nio(!). En dusch, lite Idominsalva på läpparna och en låda näsdukar på nattduksbordet! Nu jäklar...är det Spårlöst! Här ska det gråtas!

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Hahaha hjälp jag dör. Ser den där komiska situationen på toaletten framför mig. Fast om det hade varit jag. Hade varit ungefär lika roligt - not! Var och gjorde urinprov i fredags men där fick man minsann muggar och inga rör - phjuh - kan ju säga att det var tillräckligt svårt tyckte jag. Usch vad jag tycker det där med urinprov är äckligt xD
    Tycker verkligen om att du skriver så härligt ärligt!

    SvaraRadera
  2. Herregud hur tänker de?? Undrar om de som bestämde detta har provat att kissa i ett sånt rör? :P

    Be Inspiried - en blogg med inspiration från tv-serier som Gossip Girl m.m.

    SvaraRadera
  3. Men... Alltså hur tänkte de? Bara det att nå "dit ned" överhuvudtaget, är ju nästan en fysisk omöjlighet när man är gravid. Och att lyckas pricka strålen i ett litet provrör är ju alltid en omöjlighet, om du inte är man förstås och då försvinner ju det första problemet direkt. Men i det tillståndet befinner ju inte du dig, bevisligen... ;-)

    Smart lösning iaf!

    SvaraRadera
  4. Har ingen aning om hur jag hittade din blogg men jag hade väl tur för du verkar hur galen som helst En härlig människa helt enkelt.
    Jag brukar läsa Jonas Gardells blogg när jag vill skratta och bli glad men nu blir det helt klart din blogg jag måste följa. Tack för glädjen du sprider.

    SvaraRadera
  5. Alicia: Tack för beröm! Ja, hur tänker det?! SKÖNT att få lite medhåll, hahaha. Trodde bara det var jag som var osmidig! *asg* Nästa gång får jag ha en tratt i väskan! hahahaha

    Be Inspired: Antagligen tog en MAN det beslutet! ;)

    Cissa: Tack - återigen - skönt med förståelse, oss kvinnor emellan! haha

    Marie-Louise: Wow, Tusen TACK för de fina orden!! Vad glad jag blir! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken skön människa du verkar va att läsa dina inlägg får mig att skratta kan inte sluta le...
    ska fortsätta läsa din blogg ...:)

    SvaraRadera
  7. Bittan: Yeyh - tack snälla! Vad GLAD jag blir när jag vet att folk blir glada av min blogg! det är ju precis det jag vill! MER skratt åt folket! ;) Tack!

    SvaraRadera
  8. Haha! Kan nästan se det framför mig! :)
    Men jag håller med, hur faan tänkte de där??

    Nästa gång kan du väl fråga om DE någonsin har testat att kissa i ett provrör??!! Skulle inte tro det va...

    När ska bäbis komma förresten?

    /Kram

    SvaraRadera
  9. Saija: Ja, man kan ju undra... Bäbis ska titta ut efter Midsommar! :)

    SvaraRadera
  10. Hahahaha!!!!! Underbar läsning Malin, gillar dig skarpt!!!

    SvaraRadera
  11. Alltså...
    Gå till närmsta klädaffär...
    Röck armen av en skyltdocka (OBS! bör var ca 45 graders vinkel på armbågen) och ta med till därför avsett kisseprovsrum.
    Tejpa provröret i handen på fakearmen...
    Använ den förlängda armen på ett effektfullt vis.
    Et Voiala! Le saken e Biff...
    Kan även användas för att räcka över provet genom luckan till personalen..Hehe
    Lovar att dom fixar muggar sen.

    Problemlösare
    /Anondoderorsos

    SvaraRadera
  12. Tack Jim!! :)

    Anondoderorsos: BRA idé! *asg* Tänk att det ska krävas en karl...!?

    SvaraRadera
  13. Sjukt i ett rör? HUR tänker dom? Jag blir imponerad att dom tror att vi kvinnor är så pricksäkra. Visst om de var en karl (inget illa menat men dom kan ju ändå hålla i den) men för kvinnor. WHOOO, bra tanke. Framför allt för de kvinnor som kanske inte ens vet vart deras urinhål sitter... För alla kvinnor ser liksom olika ut därnere men de kanske kom som en chock för den som uppfann de där.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!