lördag 26 februari 2011

Jesus, Hår på musen & Melodifestival!

Jaha, Let´s Dance var ju lagom underhållande igår. Det var väl iofs på tiden att Pascalidou åkte ut och att Rybak nästan sket på sig i direktsändning...i en vit sjömanskostym?! Han har ju redan hånats för sitt obefintliga "paket" så varför inte liksom? Undrar om inte grabben kommer ångra sin medverkan i programmet? Bättre marknadsföring måste ju gå att få..?


Idag har jag storstädat Alice rum och gissa vem som kom fram!!? JESUS!! Han hade minsann gömt sig i en liten burk med Barbieskor och nu har han äntligen återförenats med sin pappa Josef och sin mamma Hello Kitty i julkrubban...hm? Ja, han har varit en riktig buse den här julen den där Jesus - tveksamt om han får komma fram alls nästa jul om han ska bete sig sådär! Jag har lagt så mycket tid på att "hitta Jesus" de här månaderna att det nästan blev en religiös upplevelse när jag faktiskt hittade honom! Men det här med Barbie...jag fattar inte? Trodde han mest umgicks med grabbar... ;)

LITE RUBRIKER:

"Facebook är född" - En nyfödd liten flicka i Egyptien har fått namnet Facebook och pappan valde namnet "som en hyllning till revolutionen". Ja, det blir till att tänka om här hemma då. Vem ska vi hylla? Vilka har påverkat mig mest under min graviditet? Ronald Mc Donald...? Bloglovin...? Cecilias café i Laholm med sina fantastiska Semlor? Det HÄR blir svårt! Tips mottages tacksamt! ;)

"Singel? Lär dig dansa som i Let's Dance!" - Okej... Att det ser lite festligt ut när Daniel Da Silva svänger loss i sina glittriga tights och med bar bringa är en sak...men jag är jävligt tveksam till att "Ronny, 34 år...singel...truckförare ifrån Halmstad" skulle få napp om han drog av en Flamenco inne på Harrys i en vit sjömanskostym en lördagskväll. Han skulle nog få stryk...så låt bli det där!

"Bröt sig in i Big Brother-huset" - Ja, återigen är jag mest förvånad över att någon faktiskt vill vara där inne, men Yeyh för dig Mr Lustig!

"Nytt hopp för flintskalliga - mössen fick håret tillbaka" - På Aftonbladet kan man läsa att Amerikanska forskare kan ha hittat botemedlet mot skallighet - för MÖSS. Eeeh...krävs det verkligen amerikanska forskare för att förklara detta fenomen?! Hemma hos oss kallas "fenomenet hårig mus" ALICE! Sen hon föddes är "flinten" en lyx man varken har tid eller lust med. Nej, istället spenderar vi fredagarna inne på vårdcentralen och plockar kattmat ut näsborrarna!

"Blir det en troschock?" - Ja, det blev det minsann! Mötte Freddy i hallen imorse - iklädd mina nya bekväma hudfärgade mammatrosor som når hela vägen upp till hakan...och jävlar vilken chock han fick!


(Nej, det var INTE Freddy som hade trosorna på sig - det var jag!)

Nej, nu ska jag kolla in Melodifestivalen...en timme efter alla andra - men vi hittade ju inte Malmös jävla arena...ens på TV! Efter detta blir det SKRÄCKFILM - "Paranormal Activity". Wiiiiih...kommer inte våga kissa ensam på en hel månad!

//Meekatt.

6 kommentarer :

  1. Bebisen kan väl heta Semla? Eller Selma? Skit samma. Ronald Mc Donald Birgersson är också jättefint! Eller Lars-Marabou? Läste först att du hade mött Freddy iklädd i dina nya bekväma hudfärgade mammatrosor upp till hakan - hahahaha - det hade varit en bild vi hade velat se här på bloggen! Go Freddy! :)Och kissa ensam behöver du ju inte göra, ni kissar ju på varandra! Ses snart! Kram storasyster

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHA, Freddy?? Han måste tyckt att dem var jättebekväma!

    Jag röstar på Selma eller Selmer! ;D

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag tänkte - Selma! :)

    SvaraRadera
  4. hahaaha..du skriver bara bäst!!!! kram =)

    SvaraRadera
  5. Haha, stackars Rybak då! ^^

    Och "Lilla Facebook", helt stört. Haha.

    SvaraRadera
  6. hahahaha dom är allt läckra de där trosera..
    men faan va sköna dom är :)

    Tack för kramen ♥

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!