måndag 27 februari 2012

Who are you wearing?!

Efter en natt med Oscar har jag nu övat in lite nya uttryck för att ytterligare förbättra min status bland ungdomarna. Det FÖRSTA man ska fråga när man möter en människa är "VEM har du på dig?!" Jag visste inte detta. Har möjligtvis ställt frågan utanför Ekebo eller på en och annan fest för en 16-17 år sedan...men då i ett helt annat syfte än att få reda på var de köpt kläderna. Det gäller minsann att kolla in lapparna i nacken (om man inte klippt av dem när man klippte av storlekslappen för att lura sig själv att man är smalare än man faktiskt är) innan man går ut så man inte blir inträngd i ett hörn. Jag tänker själv köra ett säkert kort för att inte göra bort mig. Jag klipper bort alla lappar och på frågan "Who are you wearing?" svarar jag "Boris Lennerhov...och Elton". Jag menar...Ullareds-Boris är ju det närmaste Versace vi fattiga småbarnsföräldrar kommer de här åren i alla fall. Och Elton har jag ju alltid på mig...i form av lite kräk...en massa dreggel på axeln...eller halva hans lunch utsmetad över ärmarna. Sån é ju jag!


Idag ska jag inte äta choklad. Det är dagens mål med mitt nya sunda liv. Vilket idiotiskt jävla mål. Känner redan att det var ett dumt beslut...och klockan är inte ens nio. Jag är en idiot. En idiot med en öppnad Alladinask i köket.

Välkomna in alla nya läsare! Kul att  ni hittat hit!!

Det är Måndag vänner! Nu kör vi!

over and out.

//Meekatt...

23 kommentarer :

  1. Oj! Helt missat! Så ute är jag... Kan vara därför folk blir sura när jag frågar dem -Vad har Du på dig!? ( kan vara tonläget också;) ) - de svarar alltid , -men jag gillar den... Fattar inget !.., jag frågar ju bara vad de har på sig.. :(
    Undrar vad mormor svarar, när jag frågar vem hon har på sig... Känns lite fel att säga så... Är nog hellre "ute" ... ;)

    Utan choklad, är du sjuk igen!? Tänk om det blir så illa att du måste slänga chokladen för att datumet gått ut .., :( Borde vara förbjudet! ;)
    Men lycka till! Hoppas du menar, bara mån-tors, annars måste du söka hjälp!?

    Tack! Du är tillbaka! :) vilken lyxig morgon. Två blogginlägg och kaffe... :) du har räddat min måndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu vet du bättre! Fråga inte mormor!!! Hahaha ;)

      Jag vet...choklad. Hur tänkte jag? På fredag blir det Geisha. Man vill ju inte försvinna! Under tiden tänker jag lägga min energi på att tjocka upp människorna i min omgivning. (Föresten, var chokladen god? Hahaha.)

      Kram!

      Radera
    2. Haha.. Tack för den! ;) ja den var god ...kunde ju inte låta den bli för gammal ;) ... Allt för dig vet du ju ;)

      Radera
  2. "Har möjligtvis ställt frågan utanför Ekebo eller på en och annan fest för en 16-17 år sedan...men då i ett helt annat syfte än att få reda på var de köpt kläderna." - HAHAHAHA!

    Alice är ju rena modellen! Så fin hon är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;)

      Ja, fina Kravallis! Modemissarnas drottning, haha.

      Radera
  3. Tack för välkomnandet.

    Jag håller fortfarande på och läser mig bakåt i bloggen, läser och garvar högt i min ensamhet... vilket känns lite smått kymigt. Men, som sagt, väldigt kul för du skriver exakt så (h)ärligt som din bloggrubrik lovar.

    Men söta du, bestämma sig för att var utan choklad med en öppnad Alladin? Klarar du det är du starkare än Pippi Långstrump.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Kul att du gillar bloggen! :)

      Åh, jag vet! Jag slängde den... (<--DET gjorde ont i hjärtat men det var det enda rätta.)

      //Pippi idag...antagligen inte imorgon, haha. ;)

      Radera
  4. haha Jaa kom igen nu! Ingen choklad. kan jag kan du!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kan...jag kan...jag kan... Skjut mig.
      Jag ÄLSKAR choklad. Suck!

      Kämpa på! ;)

      Radera
  5. Har nyligen hittat din blogg och jag har aldrig skrattat så mycket. :-D Älskar ditt sätt att skriva och jag känner ofta igen mig i det du skriver om eftersom jag själv har 3 barn mellan 8mån och 10år.
    Forsätt på samma härliga sätt :-)

    Mvh Tea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du! Vad glad jag blir! Kul att du hittat hit!

      Radera
  6. Hahaha, det visste jag inte att man skulle fråga! XD man lär sig något nytt varje dag ;D höhö.

    Och jag håller med föregående talare om att Alice är värsta modellen ju :D
    Men haha, vilka gulliga pilar, de har tappat spetsen xD
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fick inte till vanliga pilar i skitprogrammet jag använder till bilderna. ;D
      Hon poosar gärna men klädsmaken är katastrofal, haha.

      Kram!

      Radera
  7. Vem har du på dig? Fan vad drygt. Alltså måste jag sluta gå runt i onepiece hela tiden. ^^

    Och sluta med choklad? Du är cräzy. I tell you. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så länge du inte har den på röda mattan är det ok!;)

      Åh, choklad...jag dör!

      Radera
  8. Tar åt mig och tackar för välkomnandet, även om jag följt dig nån månad nu och blir glad varje gång jag ser att du gjort ett nytt inlägg!
    Jag ÄLSKAR din blogg, ditt sätt att skriva, din humor! =)
    Sluta med choklad, det går väl inte? ;-) Önskar dig iaf lycka till!
    Själv har jag nallat i burken med kladdkakemuffins jag bakade med barnen igår, i smyg såklart, annars ska de också ha och jag får inte så många själv... ;-)

    Ha en fin dag! Hälsningar Theresa

    Http://mammaT.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Theresa! Vad kul att du hittat hit och att du gillar mitt trams! ;)

      Smög in på din sida och det var ju bara en massa choklad där, haha. Hjälp! Jag måste hålla mig ifrån chokladen på vardagar. Detta håller inte! Men på fredag kväll - wiiih! Då jävlar är det jag och 100 gram Geisha!

      Ha en härlig dag!

      Radera
  9. Åh! ChoKlAaAaaaad! Har du provat marabous nya? Med lakrits. Men HERREGUD vad god den är. Åh. Måste gå och handla lite på min lunchrast..

    Du kan ju inte ha chokladförbud förstår du väl :D Förbjud något annat, tråkigare istället. Typ vitkol.

    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du är så klok Pickan! Haha, vitkål! Att jag inte tänkte på det?! Nästa vecka förbjuder jag vitkål...helt klart!

      Ja, jag har provat den...haha. Underbar!! ;)

      Radera
  10. Så länge man har graviditetskilorna kvar kan man väl säga att det är dom man har på sig, eller?

    Tack för välkomnandet! O tack för en skön o bra blogg. Du piggar alltid upp, kan ju inte läsa utan att skratta. Heja heja!

    /En ny följare

    SvaraRadera
  11. =) Härliga kläder, =) Jag älskar Choklad ge lite till mig med, hehe. Hoppas du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  12. Hej !!

    Du ä allt för gullig du !!! Jag har lagt till dej över bloggar jag följer på min blogg.
    Hoppas detta är ok !
    Massa kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!