måndag 6 februari 2012

Chefer, Gruppsex & Kyrkis!

Ja, då var det måndag igen och Freddy har dragit iväg på kurs. Han har ju blivit gruppchef på jobbet så nu ska han utbildas i "cheferi". Tycker det är bortkastade pengar för företaget. Jag menar, vi har ju en liten tjej som bossat omkring här i fyra år...vi VET hur en chef fungerar! Men men, det är ju skönt för honom att få komma bort ifrån misären lite och sova i egen säng, lukta gott och äta en god frukost. Ja...skulle han få ragg får jag väl unna honom det...bättre att en utav oss får ligga än ingen.

Alice har haft så kul åt det här med Freddys befordran och springer runt här och kallar honom för "chefen" hela tiden. När han kom hem i tisdags förra veckan hade vi köpt blommor och fixat tårta för att gratulera honom och Alice hade gjort en guldmedalj på dagis. (= en stor jävla papperstallrik med sjukt mycket glitter på! Tack dagis. Jag har skiten i HELA huset!) Alice sa till Freddy "Vad bra pappa. Nu är du chef på jobbet, fröken är chef på dagis, mamma är chef i bilen och jag är chef här hemma" I bilen?! Allvarligt?? Var det det området jag fick ansvara för? Mitt fula beiga Kinderägg? Fan. Dessutom känner jag väl att det är Elton som är mest chef här hemma just nu. Han har full makt över allas sov- och mattider... Lite som en berusad nazist-Skalman.



Den senaste veckan har besökarantalet på bloggen fullständigt urartat och ligger runt 1500/dag. Har ni verkligen inget vettigare för er?! ;)
Superkul med alla nya läsare och följare och framför allt alla roliga kommentarer och mail! Tack gulliga ni för att ni tar er tid att göra ett avtryck! Men jag har nog koll på hur ni hittar hit... Skämmigt va?! Några utav veckans sökord:

"Meekatt + Blogg" - Wiiiih, det är ju jag det. Välkommen in!

"Negersnopp" - Hm, är det verkligen POLITISKT KORREKT att söka på det viset?! Du kan ju inte komma ifrån familjeliv i alla fall. Snopp som snopp...eller? Jag får inte ens säga Negerboll...men när det handlar om att söka efter en sexuell partner får man minsann svänga sig med vilka ord som helst? Usch.

"Paulo Roberto Naken" - Snälla låt det vara samma person som återkommer med denna sökning. Intresset KAN inte vara så stort..?

"Ketchup + fitta" - Nej....Nej!

"Sexgunga" - Ja, det är väl en utav mina gravida vänner som nu insett att jag inte överdrev när jag sa att man inte kan ha sex när man är höggravid. Man kan inte sitta, inte stå, inte ligga på rygg, inte på sidan...

"Vattkoppor idiot" - Hon är ganska jobbig ibland men jag älskar henne i alla fall! Idiot kan du va själv!

"Gruppsex parti" - Jag skulle ju bilda ett eget parti...men är lite tveksam till namnet här. Kan dock se att vi skulle trivas bra tillsammans i "Penis-salen".

"Hitta Jesus" - Välkommen! Här kan jag ju lite stolt sträcka på mig och säga att DU har hittat rätt  min vän! Jag är expert på att hitta Jesus! Efter att ha haft Hello Kitty i julkrubban i två år kan jag tipsa om följande platser: Barbielådan, Brio-spisen, bakom sängen, i dockhuset, inne i Videon (= krävs skruvmejsel) eller i hästtransporten som hör till Musse Piggs bondgård. Lycka till med letandet!

"Geisha kärlek" - Om Freddy någon gång lämnar mig så gifter jag mig med dig direkt! Lägg ett mail så jag kan få tag på dig!!

Snart ska jag och barnen ut i kylan och promenera(!) till familjen Broman. Jag messade Tessan imorse och skrev "Är det öppet på Kyrkis idag?" och fick till svar "Är det sån kris??!" Skönt att hon förstod min ångest och styrde upp min dag. Hon var här nyss på en fika (och kollade så att baren levde antar jag?). Snart ska vi hem till dem så att barnen får leka av sig (och vi fika igen?) och ikväll kommer hon hit och håller mig på gott humör. Hon är en klippa. Om jag skulle bli singel skulle jag fria til henne direkt!

over and out.

//Meekatt...chef i bilen.


22 kommentarer :

  1. Du har det bra du, som åtminstone får chefa i bilen! Vår Theo anser sig vara chef på alla ställen, inkl våra jobb. Där spatserar han in med högt huvud och bossar med de anställda. Uppskattat? Nja...

    SvaraRadera
  2. "Hitta Jesus" - Välkommen! Här kan jag ju lite stolt sträcka på mig och säga att DU har hittat rätt min vän! Jag är expert på att hitta Jesus!" - HAHAHAHA! Du är underbar! Och vem behöver Jesus när man kan söka sig till Meekatt för sitt välmående? ;D

    Älskar bloggen, älskar allt du skriver! Blivit beroende helt enkelt! Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men välkommen till Meekatt-sekten då! Kollekten kan du sätta in på postgiro 88 88 88! Hallefuckinglujah! Hahaha! <3

      Tack snälla AnnaJ!

      Radera
  3. Hej, ny läsare här.
    Hittade din blogg i fredags och har redan läst ikapp allt du skrivit sedan starten - du är såå jävla rolig! Jag känner igen mig i ALLT du skriver. Det är så skönt att se någon uttala alla de de där sakerna man tror att man är ensam om att tycka/tänka/göra/säga som trött och grinig småbarnsmamma. Har också en bestämd och verbal 4-åring (storasyster) samt en lugn 7-månadersknatte (lillebror) så igenkänningsfaktorn ligger verkligen på topp.

    Kommer följa dig slaviskt och få många goda skratt framöver, så... keep up the good work!

    // Makillan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, välkommen in! Du har verkligen läst ifatt...allting? Galna kvinna! Haha, kul att du gillar bloggen och skönt för min psykiska hälsa att få höra att jag inte är ensam om mina mörka tankar! ;)

      Tack för fina ord och fortsätt sprida min religion! ;)

      //Meekatt...

      Radera
  4. KYRKIS!?? Malin!! Du vet ju hur det gick sist när Alice inte ville städa! HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Snälla, länka till det inlägget. Roligaste ever!

    Tror du gör klokast i att åka till den där Tessan idag! ;D

    300 på Bloglovin, 1500 i snitt/dag - Go Meekatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ska leta fram det och länka - jag lovar! Inte mitt stoltaste ögonblick kanske...men jag bjuder på det! ;)

      Tessan blev det! Mycket bättre...för alla!

      Yeah - Go me! ;)

      Radera
  5. Gruppsex parti...ohhhh, vill man veta hur de raggar medlemmar eller hur deras budskap sprids ?? :p

    SvaraRadera
  6. Jag kanske skulle skaffa mig en bil då så jag får vara chef nånstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en du kan få! Du får ett geisha om du tar den!! ;)

      Radera
  7. Sexgunga? Ha ha ha Jag skulle verkligen vara en snygg syn i en sån (NOT).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! KLART du skulle va snygg i en sån!

      Radera
  8. Jag skrattar läppen av mig och tårarna rinner hos både min man och mig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiiih! Skratta på så blir ni skitgamla! Jag vill ha följare på bloggen tills jag är minst 120 år! ;)

      Radera
  9. Finns det verkligen folk som sitter och googlar sånt...ni underbara människor som sitter och googlar efter vad det nu ni söker...det måste ju rimligtvis finnas människor på Google och andra sökstället som garvar huvudet av sig över alla sökningar..har man diagnosen depression så borde man få jobb där....

    Men visst finns intresse så sök...ha ha för ett knapptryck bort finns svaret..men jag vet inte om ketchup är rätt väg och gå iallafall utanför matlagning..följdfrågan är... går det lika bra med senap?, rimligvis kan man förhoppningsvis utesluta STD läkemedel eller ​preventivmedel eller=) dont go there.......

    Arma kvinna tro att hon är chef i bilen...ni kvinnor ska sitta i passagerarstolen och hålla k¤ften....just jävlar där sitter ni redan och bossar över oss män..skit oxå den gick inte..

    Men vem bryr sig om vad man söker...rikedom, välmående eller nirvana..man får ändå allt man behöver hos Meekatt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé! Sätt de deprimerade på att övervaka sökningarna på Google! Ungefär som att "jobba på heta linjen" vilket jag faktiskt trodde att folk gjorde när jag var liten. Trodde i min enfald att det satt en massa flåsande karlar på rad och tog emot våra 23 00 00-samtal! hahahaha

      Ketchup och senap stannar i köket. Punkt.

      I mitt beiga Kinderägg är det jävlar JAG som kör. Freddy lör ju för fan i slowmotion (typ lagligt) och kan ju stressa ihjäl vem som helst! Men han får vara chef över sig obesiktigade lilla Toyota ifrån 1900-talet!

      Du är allt för snäll du! Såg att du kommenterar inne på Bloggnytt med. Tack för alla fina ord!! ;)

      Radera
  10. Ungarna är grymt på att lära oss hur man är chef! Men kunde du inte fått ett mer glamouröst ansvarsområde än bilen?! Nåja sett hur ett barns ögon kanske bilen är bästa stället ;)

    Detta med sökord ja! Ibland dör jag nästan av skratt när jag läser vad folk söker på! Mkt sex och en dela saker jag inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att dom hamnade hos mig genom sin sökning. Men jag ler tackar och tar emot :)

    Fika inte ihjäl dig denna tisdag nu i alla fall. Kan tala om att min bryggare dog i går kväll så här gråts det floder och det är jätte synd om mig. Just sayin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Waaah....du har alltså en morgon utan kaffe?! Nästan så jag skulle brygga en kanna och köra upp med! Haha, hoppas du klarar morgonen och snart har en ny maskin!

      Ja, bilen är kanske inte så illa i alla fall. Kunde ju fått toaletten... Här får vi försöka se de ljusa sidorna! ;)

      Ha en bra dag! Telepaterar över lite koffein!

      Radera
  11. Ojoj, Freddy får kanske oroa sig, du verkar ha många på kö om det skulle gå åt skogen ;P
    Asså hjälp vad kul det är att se vad folk har sökt på! XD hahaha, och dina kommentarer om det, skratt skratt :D

    Jag är lite avundsjuk på alla de där nya läsarna, som kan välja och vraka bland inläggen och skratta hela dagen lång tills de kommer ikapp ;P vi andra får liksom spara och bestämma när vi mest behöver bli uppiggade x)
    Tack för alla skratt:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det gäller ju att ha reserver! Man vet ju aldrig när man åker ut! Hahaha
      Jag ska kanske inte idiotförklara sökorden allt för mycket - de ledde trots allt till mig! ;)

      Tack snälla du!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!