tisdag 7 februari 2012

Fiskgratänger, Bantningstips & Vårkänslor!

"Maaamma? Maaaaammaaaa!!!??" Ja, i vanlig ordning är jag inte bara mamma utan "Mamma-Mamma". Hur fan ska man hinna svara där emellan? Hur bråttom kan det vara? Jag svalde min morot hel i ren panik och svarade "Ja, gumman? Jag sitter ju mitt emot dig...jag hör dig!" Alice suckade och tittade på sin tallrik. "Mamma? Duuu? Den här "kratängen" smakar som såna nycklar som bäbisar suger på" Allvarligt!? Min hemlagade fiskgratäng (NEJ supermorsor...jag fiskade inte fisken själv!!) smakade alltså..."såna nycklar som bäbisar suger på"?! Det KAN inte vara ett bra betyg. Fan. Jag som ansträngde mig. Visst...det var ett fiskblock...och potatismos (ja, på RIKTIGA potatisar! Men nej, jag hade inte odlat dem själv) och dillsås...men så illa var det väl ändå inte? Jaja, varför anstränga sig? Tacka vet jag Findus "fusk-gratäng". Skit på dig Alice. Ikväll blir det kyckling som smakar k*k...


Daten med Tessan igår var lyckad! Vi åt gott, drack vin, kollade på Familjen Annorlunda och lyssnade på Alice tjat...som ALDRIG tog slut. Hon var mallig för att hon skulle få vara med på våran "tjejkväll" och hade dukat med servettringar och rosa servetter. Hon var så trött så att tårarna rann men hon VÄGRADE somna! Tessan hade med sig Iskaffe-Pannacotta (<---oh my god!) och impade på Alice och mig med att "bränna med brännaren i köket". Min bantning går skitbra nu känner jag, haha. Ja, sen tryckte vi ju i oss ett Marabou Mandel Split, chips och dipp. Heja oss! Tessan har  i alla fall kommit med världens smartaste bantningstips som vi ska prova på nu under 5 veckor:

Vecka 1: Ät och tryck i dig precis som vanligt.

Vecka 2: Ät som ett jävla svin! Chocka kroppen med groteska mängder mat och godis. Alkohol rekommenderas.

Vecka 3: Ät som vanligt (vecka 1) igen. Kroppen kommer tro att den bantar efter föregående vecka.

Vecka 4: Ät som fan igen!! Semlor, choklad, Mc Feast, vin...bara moffa på! Skål!

Vecka 5: Ät som vanligt igen. Kroppen inbillar sig återigen att det är bantning som pågår och kilona bara rasar...

Skitbra! Vill man snabba på viktminskningen kan man ta en kort promenad vecka 4. Men det är inget måste och man ska absolut inte stressa med det här! Det får ta sin tid helt enkelt...vi vill ju inte ha en massa skinn som hänger! Beach 2012 - here we come!


Jag vaknade imorse och tittade på klockan. 07,50. SHIT! Ringde dagis och meddelade att Alice fick vara ledig idag. Hennes fröken frågade "Är hon sjuk?" och jag svarade "Nej, jag är lat." Pinsam tystnad. Men att väcka två trötta barn...bråka om kläder och tandborstning i en halvtimme...skrapa rutor på bilen...lura ansiktet att se levande ut...släpa ut en stackars trött lillebror för att lämna en surfis i fula kläder på dagis...nej, det lockade inte alls mig idag. Tack gode gud att Freddy kommer hem idag och styr upp våra mornar igen.

Nu ska vi UT! Alice river snart hela huset. Resultatet av morgonens idiotiska beslut fick jag som en käftsmäll nu...fan. Hur tänkte jag?!

Föresten så har jag sett att alla bloggare lägger upp bilder på sina fina tulpaner och tjatar om "Vårkänslor i huset". Jaha, jag är väl inte sämre jag?? Här hemma är det jävlar också känslor och tulpaner! Ha!

Vårkänslor i Meekatt Casa!

over and out.

//Meekatt


29 kommentarer :

  1. HAHAHAHA! Älskar dina tulpaner!! HUR lyckas man? De brukar spreta utåt och uppåt inte neråt!! Hahaha!!!

    Menar du att du inte fiskat fisken själv eller odlat potatisen? Vad ÄR du för en mamma egentligen?! På familjeliv hade de hotat med soc direkt! *ASG*

    Älskar dig! Keep up the good work! Nu ska jag ta tag i bantningen! Äntligen en diet för mig! Tack Tessan!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur lyckas man? Sån é jag?

      Usch jag vet...sprid inte detta på familjeliv. Ungarna åker direkt! ;)

      Radera
  2. Haha Malin, det e allt bra tur att jag har din blogg som styr upp MINA dagar!
    mkt bra bantningstips du dela med dig av där :) Hoppas så många som möjligt följer kostschemat till punkt och pricka,om alla nu GÖR det så kanske man kan känna sig jätte smal till sommarn ;)
    ha en super dag,
    kram V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Vad skönt att man kan bidra med något!

      Ja, eller hur?! Dieten är kanon! Tjocka upp er bara så en annan kan känna sig normal!

      Ha det gott! Kram!

      Radera
  3. Hittade din blogg via ett tips på Facebook och är så lycklig över det! Roligaste bloggen som finns! Tack för en hel förmiddags skrattande!

    Bra bantningstips! Jag hänger på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiih! TACK! Och välkommen in! Och ja, häng på bantningen! ;)

      Radera
  4. varsågod, kul att du gillade blommorna :)Vi pratade ju om att äta semlor på det där fiket där man fick vaniljkräm i oxå, v4 i din bantningskur verkar ju passa då....står ju semlor där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de VAR jättefina!! Tills de kom i min vård...suck. Nästa gång - ta med ett foto på blommor! ;)

      Åh, Cecilias vecka 4! Absolut!! Haha!

      Kram!

      Radera
  5. Hej, Har läst din blogg en dryg vecka nu och måste bara säga att jag ÄLSKAR! dig. Du får en att dra på smilgroparna what so ever!

    Tror förresten att din Alice och min dotter Nike måste vara besläktade på nå vis, känner MYCKET väl igen mig. Och det där med att ringa till dagis och säga att barnet stannar hemma för att man är lat, ja vi kan väl säga att jag också gjort den!

    Och ja, jag åker också till Kyrkis enbart för att få slippa henne en liten stund.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla! Vad glad jag blir!

      Ja, jag förstår inte varför inte fröknarna (<--man får inte säga så, jag vet.) kör runt i buss och HÄMTAR barnen!? Det hade väl varit mer logiskt!? ;)

      Kyrkis = Fika och barnfri tid!

      Kram!

      Radera
    2. Haha, jag ska föreslå den för våra fröknar, japp, här heter det fröken och dagis! Iaf säger jag det.

      Kyrkis är underbart!

      Kram!

      Radera
  6. Oh så väl jag känner igen det där. Ett samtal på morgonen till dagis om att Leo får vara hemma. En timma senare är jag färdig att lägga in mig på psyk och lovar mig själv att aldrig göra om det. Och så tar det några veckor så gör jag det igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...hur kan man göra om det igen? Man vet ju egentligen redan när man ringer...att man kommer ångra sig. Borde va öppen mottagning för oss mammor på psyk som gjort "morgonmisstaget". Åka in vid tio, få en egen säng och barnvakt!

      Radera
  7. Deppig dag=läsa din blogg och det deppiga far all världens väg!
    Totalt underbar som vanligt!
    Kan bara säga att jag älskar dig <3

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHA.... snygga tulpaner! XD De fyller i alla fall sin funktion och sprider glädje! XD skönt att se att man inte är den enda som får blommorna att se ut sådär... undrar vad man gör för fel egentligen ;P
    Och eran bantningsmetod haha! Tror den kommer fungera superbra verkligen, kroppen fattar nog inte alls att man bara lurar den, kilona kommer bara raasa :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är stolt över mina tulpaner! Alice älskar dem! Hahaha! Fattar inte vad som gick fel?!

      Nej, kroppen är med på noterna! Nu kör vi "vanlig" vecka och allt går enligt planerna!

      Kram!

      Radera
  9. Ha ha ha jag vill också ha tulpaner (lite mer ståfräs bara)...
    Din, eller er, diet är ju redan den jag kör varje dag. Looking good!! Håller tummarna för att resultatet snart ska synas!!;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man fan nöja sig med slaka! ;)

      Dieten är kanon! You Go Girl! Haha

      Radera
  10. Äntligen nån jävul som vågar visa att hon inte är bra på blommor...Tack för den.. vi har inga blommor hemma hos oss bara gröna växer som vattnas en gång i veckan..max..Dessa blombuketter som visas upp överallt...och växter som är odödliga...ge mig en kaktus så ska jag tråka ut den till döds...kan man psyka en kaktus?..man ska ju prata med växer..så då sitter jag och håller käften och psykar den....

    Vårkänslor...men för j¤ har ni sett snön ute? skulle vara i soffan då med trädgårdsdax på tv då..den enda känsla man får är... ulk... ska fanimig dra ut gräsklipparen och dra en repa i snön så får vi se om vårsolen kommer....det enda som kommer är nog blinkar blå...

    Han i baren! trodde du var gift? men visst du frågar åt en väninna som det vackert heter, han hänger i baren i fjollträsk.....

    Och tro nu inte att detta är en kontaktannons för han i baren har fullt upp med att hålla sig på mattan, han har ju bara en undersköterskelön, så brudar ni får leta vidare efter någon annan dum jävel som vill försörja er...(skönt nu slipper jag få spö av regeringen...) hon som försörjer mig=)
    Så bara så ni vet jag skriver vad jag tänker, För sån är jag! faktiskt=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag lyckades kanske spyka ihjäl tulpanerna? Ja, blommor är inte min grej...men jag skäms inte för det! ;)

      Ja, ut med gräsklipparen, på med Speedosen och kör ett varv! Har du tur kommer några snälla män i vita rockar och tar dig till en varmare plats... Nej, vänta nu. Du ÄR ju en snäll man i vit rock...du får fan köra själv! Vi ska inte slösa med resurserna!

      Gift ja...men inte förgiftad! ;)

      HÄR inne hos mig gör ingen sig till - för såna är vi! ;)

      Keep it up!

      Radera
  11. vi har inte ens vissnande tulpaner hemma hos oss, vi har plastväxter. hett tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Plast får det bli! :)

      Radera
  12. Haha, du skriver så underbart, precis det där alla någon gång tänker men inte vågar! Tack din blogg är bokmärket i min IPhone! Kram tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina! Vad roligt att du gillar bloggen! :)

      Kram!!

      Radera
  13. Ha ha ha - ääääälskar din bantningsstrategi!:)

    SvaraRadera
  14. Hahahhahaha, vilka härliga tulpaner!!!! Så ser dom nog ut här hemma hos oss också. :P Men en vitlök har vi lyckats odla, och den lever oxå. Kanske därför tulpanerna inte klarat sig...

    Du är helt underbar, Kepp Up The Good Work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, egen vitlöksodling? Det är ju nästan ett "supermamma-tecken"! ;)

      Tulpanerna är fantastiska...och de står kvar! Haha

      Tack snälla!

      Radera
  15. Alltså jag dör när jag läser dina inlägg. JAg skriker av skratt och mannen undrar om jag har fått fnatt eller nåt.
    Du är ju så underbar.....hahahhahaa......helt djävla underbar.

    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!