torsdag 9 februari 2012

Skydd, Mejerifight & Mirakel!

"DU FÅR PRATA HÖÖÖGRE! JAG HÖR INTE DIG! JAG HAR SKYDDSPLASTEN KVAR!" Min nya fina iPhone har nu fått lämna sitt trygga näste och kommit ut i verkligheten. Och ja, ni vet ju själv hur det är. Man köper nya grejor...och vad tar det? FEM minuter...sen är där ett flottigt litet pill-i-näsan-finger och flottar ner. Men nej. Jag vägrar! Så nu får skyddsplasten sitta kvar både fram och bak och jag varken hör eller gör mig hörd i den. Men vafan, hur ofta pratar man egentligen i skiten? Jag inbillar mig att den kommer att se lika ny och fin ut om ett halvår med min idiotsäkra plan som innebär att INGEN får röra den...inte ens jag. Stor. Jävla. Risk.

Jag vet ju hur det gick med bilen. Vi köpte ny bil när vi väntade Alice. Plötsligt var inte min lilla fina cabbe praktisk längre så vi fick köpa en familjebil. Suck. Praktisk!? Who the fuck cares?! Alice och jag fick ju plats. Freddy kunde väl kört bakom i sin lilla obesiktigade Toyota? Jaja, ny bil blev det i "pansarvagns-size" och ren och fin var den. När vi lämnade SAAB i Halmstad sa jag till Freddy "Wow! Fatta så REN den är. I den här bilen ska vi ALDRIG äta!!" Hahahaha! Jättekul Malin!


Det finns ju en anledning att jag kallar den beiga skithögen där ute på uppfarten för Kinderägg. Man kan hitta ALLT i den! Gamla russin ifrån 2008...fastklibbade Rån i sätena...miljoner leksaker...ensamma vantar...halvätna choklad...tappade pommes...säkert 200 "fodral" till Mc Donalds sugrör som jag slitit av i ren "måste-ha-cola-NU-annars-dör-någon-i-denna-bilen"-hets...gurkor ifrån Cheeseburgare som Alice kastat på golvet...hårsnoddar...repade CD-skivor utan fodral (<-- fodralen använder jag till att skrapa rutorna med i brist på isskrapa)...och ja...en väldig massa annan skit. Det var den "fina rena bilen" det. Poff! Sist jag besiktigade bilen skrattade besiktningsmannen åt mig  och sa "Ingen varningstriangel men du har ju mycket annat här bak!" Ja, sån é jag!

Ja, nyheten sprider sig just nu runt om i landet och alla sitter och gapar av förtjusning och förväntan. SEMLEFILEN! Ja, fatta!! Semlor...i filform! Detta KAN ju inte vara förbjudet!? Nu syftar jag på mitt nyårslöfte (som jag redan brutit, jag VET) - men att hälla i sig litervis med Semlefil är väl inte samma sak som att faktiskt äta en semla? Eller?! Ja, nu finns den ju inte på vårt Ica Maxi och efter en 5-minuter lång diskussion med "Leif på Mejeri" kan jag upplysa er om att de inte kommer ta in den heller. Skit på er!

Men jag är inte den som ger upp! Jag ringde vidare till några butiker i tjuriga Halmstad men ingen ville befatta sig med varken mig eller mitt begär. Slutligen ringde jag till Willys i Laholm. De hade såklart inte heller den - MEN jag pratade med världens bästa tjej som fixade fram numret till Emåmejeriet i Hultsfred som är ansvariga för denna fantastiska produkt och DÄR finns alltså "Semlefils-mannen" (<-- ett geni?). Honom ska jag prata med! Klockan åtta imorgon bitti ska jag ringa och förklara mitt dilemma med mitt nyårslöfte och mitt nästintill sjukliga begär till Semlor och få svar på huruvida de vill skicka en pall till Willys i Laholm eller inte. Mejeri-tjejen på Willys lovade nämligen att ta in den...bara för min skull...om jag fick Mejeriet att leverera. Game On Emåmejeri...GAME ON!



Jag och Elton gick och hämtade Alice på dagis idag och det är ju lika spännande varje gång. Man VET redan när man går hemifrån att det är en dålig idé att inte ta bilen. Väl framme sov Elton gott i vagnen så jag parkerade den utanför dörren i hopp om att bespara honom 650 000 onödiga dagisbaciller. (Ja supermorsor från Familjeliv.se - jag LÄMNADE vagnen ute. Han överlevde. Den självantände inte.)
Jag smög in och försökte vara diskret för att inte hela mellanmålet skulle balla ur. Men det gick sådär... SJÄLVKLART ska nån nyfiken ungjävel vråla "NU KOM DIN MAMMA ALICE!!!!" som om man varit borta i flera år. Det KAN inte vara en sån sensation att man kommer för att hämta sitt barn? Alice kastade sig såklart upp och sen var det kört. Jordgubbskräm överallt, O´boy i frökens knä och 15 uppjagade ungar som tappade både sina smörgåsar och intresset för att sitta ner. Tack Alice. Som vanligt är det JAG som kommer och förstör stämningen.

När vi kom ut i hallen var Alice fack fullproppat med konst (<-- skit!) och jag började plocka ihop grejorna. Jag stannade upp och kollade på en teckning och kände WOW! Vad duktig hon blivit på att rita!!? Jag blev alldeles stolt i mitt mammahjärta när jag såg den fina roboten...tills "Stora-Alice" kom och ryckte teckningen ur händerna på mig och sa "Den är min!" Fan. Det kunde jag ju räknat ut. Klart det var FEL Alice. Jaja, jag fortsatte samla ihop örontops, toarullar och småklipp och log mot Alice och sa "SÅ mycket fina saker gumman! VAR ska vi ha allt det här?!" Suck.

Sen följde diskussionen om överdragsbyxornas vara eller inte vara inför hela personalstyrkan och jag log mitt "jag-är-inte-arg-bara-mentalt-störd-leende" och tänkte mörka tankar - samtidigt som jag tryckte ner Kravallis i sina överdragsbyxor med våld och kastade ut henne genom dörren. Sen fick hon ett utbrott för att jag inte hade bilen med mig. Men hon mjuknade efter lite hot och mutor och den långa vandringen kunde äntligen börja. DÅ vaknade Elton. Hungrig. Skjut mig. Hela vägen hem sjöng Kravallis egenpåhittade skitdåliga låtar och när jag försökte sjunga med sa hon "Maammaaa? Maaammaaa! När vi kommer hem...DÅ får du ta medicin så du sjunger bättre!" Tack som fan. Mysig promenad...verkligen jättemysig!

Föresten! Tadaaaaaaaa:

(Suddig bild? Skyddsplasten är på...sorry!)

VATTEN!! Varför sa ingen det?! Jag kan få liv i DÖDA ting!! Hur coolt är inte det!? Nu jävlar ska jag tvätta av sminket, sätta upp håret i en Fäbodjäntafläta, smörja händerna med Helosan, läpparna med Idomin och smyga in till Freddy. Vem vet vilka "döda ting" man kan få liv i!?

over and out.

//Meekatt.

Alla nya läsare, hjälp mig klättra lite på listorna här --->     bloglovin

26 kommentarer :

  1. Hahaha, har du seriöst skyddsplasten på? XD Med tanke på hur det gick med bilen (kanske skulle behållt skyddsplasten på den med så hade det funkat? ;P) så ska det bli intressant att se hur det går med telefonen :D
    Pappa försökte med samma taktik... kan ju säga att hans plast var allt annat än mysig, men han hade envist kvar den för att skydda glaset... som han knappt såg för den skitiga plasten xD

    HAHA, asså hur i hela världen lyckades du få nys om att det finns semelfil? Vem gör semelfil? XD Jo jag vet att du tycker att det är ett geni, men jag undrar fortfarande hur man kommer på idén och ifall det verkligen är gott. Men hoppas verkligen att du får honom att skicka lite filer så att du får smaka!! :D Det är ju ett måste för en semelfantast som dig :D Tänk om de skulle komma ut med en marabou-fil också, fylld med flytande choklad, mumms!

    Svar: jaa, jag tycker de där små bakterierna är hemskt elaka som attackerar mig igen :S vill att de ska försvinna nu. Men hoppas att den här IV-kuren ska bita på dem, även om det bara blir en vecka vilket egentligen inte räcker :/
    Jaa... det handlar om ganska mycket pengar. Att åka till norge och bli testad kostade 8000. Nu måste jag skicka ner ett sådant test till (det måste göras varannan månad så att man vet ifall man ska byta medicin eller fortsätta med samma - det är svårt att hitta rätt medicin eftersom alla svarar olika bra på olika antibiotika, finns så sjukt många olika varianter av borrelia). Att få IV kostar över 5000 för två veckor. Jag ska egentligen ha i 8 veckor, så 20 000 där. Sen måste jag ha oral antibiotika också, en går på högkostnadsskyddet, den andra, plus en till medicin, måste beställas från tyskland så den får jag betala själv o det kostar ju en slant. Hela min behandlingsresa kommer antagligen gå upp emot 60 000 i alla fall, med blodprov och medicin, kanske mer beroende på hur lång tid det tar innan jag blir frisk. Känns mindre roligt.

    Jag har verkligen hemskt dåligt samvete för att mamma, mormor o pappa får betala för det här... Och det är galet att sjukvården inte hjälper till. Att de skickar hem en med "du är stressad" fastän man visar upp de testresultat som tyskarna fått fram och det svart på vitt syns att man är sjuk (testet de tar i tyskland är "för dyrt" för att de ska använda sig av det här har jag fått höra, dvs inte att det inte är rätt, så varför kollar de inte på det iaf?).

    Om folk bara visste hur illa det går till. Du får hemskt gärna hjälpa mig och sprida informationen om hur sjukvården behandlar oss borreliapatienter (söker vi inte vård själva så lämnas vi att göra vad? Dö? Eller blir iaf inte tagna på allvar förens vi nästintill dör...) genom att tex sprida den här filmen: http://attlevamedoro.blogg.se/2012/january/utkast-jan-16-2012.html#comment eller det här radioprogrammet som sändes för ca en vecka sedan på P4 där de tar upp hur svenska borreliavården fungerar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3375&artikel=4929013

    För det är verkligen sjukt, och jag lider över att det är så många som går och mår hemskt dåligt utan att få hjälp. Alla kan inte bekosta resa ner till tyskland för att få hjälp, vad ska de göra? Och man litar ju på läkarna, så om de säger att man inte har borrelia så tror man på det, så det är nog många som lider i onödan för att läkarna nekar till att de har borrelia.

    Man är helt utelämnad åt läkarna, och får ingen hjälp. Jag blev helt chockad när jag insåg hur det fungerar med sjukvården, jag litade verkligen på att jag skulle få hjälp om jag blev sjuk, men nej. Man måste ställa sig och skrika "Jag DÖR" för att få hjälp.

    Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

    Oj, nu blev det här långt, förlåt, jag blir bara så upprörd och ledsen över hur det fungerar!

    Usch vad hemskt att höra, men vilken tur att han klarade sig! Fick han hjälp av sjukvården här i sverige? Vet du om han är frisk nu eller mår han fortfarande dåligt?

    Tack för sparken i baken ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag misstänker att min plan med plasten kommer spricka ganska snart. ;)

      Semlefilen - precis som allt annat gott - kan jag dofta mig till på mils avstånd! Haha, här missas inget!! Ska nog se till att få tag i den! Marabou Fil! Ja, varför inte Geisha-fil!? Wohoooo! Bra idé där!

      Sv: ja, det är sjukt att man ska behöva bekosta det själv. De flesta har ju faktiskt inte dem möjligheterna. (Lägger ett längre svar inne hos dig!)

      Kram!!

      Radera
  2. TADA!!! Ha ha ha
    Gillade din storslagna entré mitt i mellanmålet också. Kan riktigt se alla små nackar växa...

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fantastiskt hur man på 2 sekunder kan förvandla en lugn fikastund till ett litet helvete! ;)

      Trevlig helg på dig!

      Radera
  3. Hej
    Har just hittat till din blogg, nu måste jag slaviskt läsa varje dag, Tack för att du livar upp en annars ganska trälig vardag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen in! Kul att du hittat hit och gillar bloggen!
      Trevlig helg Jessie!

      Radera
  4. Du var mig en enveten jäkel som stalka semelfiltillverkaren eller tja i alla fall var dom säljer skiten. Ursäkta semelfil!!! Iiiieeeewww.

    Tror du är ypperlig som Fäbojäntan, häng valthornet över axeln och...vänta, vänta...hur vet jag det!! Smyger ut och rodnar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vafan? Man MÅSTE ju ha Semlefil! Annars....dör jag! Tror det skitgott! hahaha

      Valthornet ja, haha. ALLA har väl sett filmen? Annars borde DE skämmas! Det är svensk kultur! ;)

      Trevlig helg!

      Radera
  5. Oj va jag känner igen mig. Skönt när någon säger det som man tänker!

    Tack för en rolig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du hänger här! :)

      Trevlig helg!

      Radera
  6. Hahahahaha, du är bara så underbar!!! Nu kan jag gå ut i lagårn med ett leende på läpparna och klappa om mina små kossor och kanske ha lite mer tålamod med kalv-jäklarna som gör allt för att göra livet surt för mig just nu! Kalv-mord på gång snart!

    Men efter en stund på din blogg så är jag på så gott humör så de får nog leva några dagar till!

    Tack underbara du! <3

    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Dina barn har tur de! Du låter irritationen gå ut över kalvarna istället för dem! Jag ska kanske skaffa en liten gris som jag kan skälla på hela dagarna?

      Klappa fint nu bondmoran! Ikväll är det fredsgsmys! ;)

      Kram snygging!

      Radera
  7. Fniss:) känner igen mig i det där med dagishämtningen. Det är så skönt att barnen blivit skolbarn nu. Fatta vilken lyx, de går till och från skolan själva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken lyx!!! Känns väldigt långt bort nu men inger lite hopp i en trött mamma! Haha

      Trevlig helg!

      Radera
  8. Hur går det i korståget för Semlefil åt folket? Själv njuter jag precis av ett glas kall Semlefil och en smörgås :)
    Det värsta är att jag lät den lille marodören smaka och nu vill han ha min fil?!? Men det kan han glömma. Jag skyddar den med näbbar och klor. I alla fall försöker jag hälla i mig den så fort som möjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går sådär...semlefilsmannen känner att jag är honom i hälarna och svarar inte i telefon! Vad är det för stil?!

      Ja, göm filen!! hahaha

      Trevlig helg!

      Radera
  9. HAHAHAHA! Älskar din försiktiga markering i etiketten! Är du inte en sån som skickar runt bilder på gamla skelett på Facebook och skriver att Här rekryterar Reinfeldt?

    I övrigt, lysande som vanligt. Blir det någon bok Meekatt? Vi väntar ju.

    Trevlig helg! Fredagsmys! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej...sån é inte jag! Men det är bra att folk får lite att syssla med på Facebook. Jag menar...att skicka runt massmail och sprida photoshopade bilder gör ju verkligen en stor skillnad politiskt! ;)

      Tack snälla du. Haha...ja, det blir kanske det. ;)

      Trevlig helg!

      Radera
  10. Alltså, hur vågar du, om inte vagnar självantänder så hittar de oftast självmant till brant backe och fort utför går det med !! *orolig anonym förälder* ;)

    Semlefil lät intressant, kontrollera gärna utbudet i resten av skåne osså..=D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet! Väntar bara på att soc ska komma och hämta barnen...

      Ledsen, men om inte jag kapar en Lastbil och kör till Hultsfred kommer vi nog inte få se röken av filen! :(

      Radera
  11. Hahahi, känner igen det där med bilen. Här blir det ny bil när ongarn har dragit järnet hemmifrån, ingen som helst ide innan dess.

    Kramiz och önskande en fin helg ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså? Det är inte bara min bil? ;)

      Trevlig helg på er!

      Radera
  12. Det där med soptunna, eh förlåt, bil menar jag... Vi har en rekondfirma=anställda som regelbundet tvättar min bil men de har börjat trixa och krångla och hitta på dåliga ursäkter det sista när det är dags för den månatliga tvätten. "Jamen Cissa, hur lyckas ni med att få in så mycket skit i bilen på bara ett par veckor, extraknäcker ni hos Renova och åker runt och tömmer soptunnor, eller?"

    Och semlefil... Ska kolla utbudet här i Götet. Men jag måste säga att jag är lite skeptisk till hur det kan smaka, liksom uppblött semla eller??

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tänk då...vår är inte ordentligt städad på 4 år! Nästan ett fall för den läskiga proffessorn på TV3! ;)

      Ja, hittar du den så vet du vart du ska skicka den! Haha

      Trevlig helg!!

      Radera
  13. Underbart med vardagshjältar som tar såna viktiga strider. Kepp up the good work! //Dan Syndrom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Ja, man måsta våga ta de viktiga fighterna!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!