onsdag 15 februari 2012

Älskarinnor, Frieri & Bortkomna skåningar!

Wiiiiih, precis hemkommen efter en lång skön promenad med bästa Tessan! Åh, vad skönt det var! Nu jämför ju jag i och för sig med mina plågsamma minuter på crosstrainern häromdagen och då är ju ALLT skönt...men jag ska upp på den igen ikväll. Jag siktar högt - NIO minuter...helst utan att spy.

Jag tror förresten att jag härmed ska utnämna Tessan till min älskarinna. (Nej, man måste inte sex med sin älskarinna. I alla fall inte när man är småbarnsförälder. Sex är bara en myt för oss, det finns inte på riktigt.) Hon är i alla fall en perfekt älskarinna! När vi träffas är det bara bra allting! Som idag - vi går i en timme...klagar hela tiden på våra män och våra barn...och konstaterar gång på gång hur otroligt perfekta vi två istället är...trots en viss blekhet...och kanske en gnutta osmidighet som beror HELT och hållet på grov benstomme! Ha! Vi går och pratar om vin, choklad och goda efterrätter och planerar våra kommande myskvällar och ALDRIG behöver man känna att "Fan, hon vill säkert ha sex ikväll". Gött! För vem orkar raka benen och hålla på egentligen? Om våra män lämnar oss (vilket inte är helt osannolikt, haha) så ska jag fria till Tessan direkt.


Måste ta upp en viktig sak idag - nämligen det nya programmet "Får vi följa med" på Kanal 5 med Filip och Fredrik. Allvarligt talat...jag blir fan lite upprörd här. De springer omkring på centralstationen och "slumpar" sig fram till ett väderstreck, ett tåg, en vagn och en plats på tåget...och vad hittar de? Jo, en smått bortkommen, ensam och konstig skåning...på väg till Sundsvall för en svängom på dansbanan och ett besök på kyrkogården. resan gör han för att hedra sin fd (numera döda) flickvän...medans nya flamman sitter hemma i Skåne och rensar fisk? hallå!? Och där sitter han dessutom med skånska flaggan i högsta hugg. DETTA ÄR INGEN SLUMP! Eller?! Finns det verkligen så många original där ute att man springer på dem vid första försöket? Och reser alla skåningar med flaggor?! Det är så dumt och jag blir så upprörd...och ja, jag VET att man kan byta kanal...men vafan!? Filip och Fredrik brukar vara roliga men jag köper inte alls det här. Och vadå "kom osökt att tänka på sångaren i Baden Baden" när de ser två brassestolar?! Äh! Skit på er.

Om hade det varit jag, Alice & Elton som suttit på den där platsen istället hade de ju knappast velat följa med?! "Ja, följ med bara. Vi har inget liv. Vi ska ingenstans. Vi åker tåg bara för att det är roligt att åka tåg när man är 4 år...så när vi kommer till Halmstad byter vi tåg och åker hem igen." Eller Freddy? "Ja, häng på bara! Jag ska på kurs...och göra "bordet". Hur kul hade det varit?


SKÖNT att få ur mig  det här känner jag. Freddy tyckte jag överdrev när jag satt och svor hela programmet, haha. Men ja, sån é ju jag! Programmet får TVÅ Semlor av TIO möjliga!

over and out.

//Meekatt...

12 kommentarer :

  1. Ja, vi skulle passa så bra ihop ;) ... Älskarinna utan sex.., där har vi det! ;) Och inte är det hemlig heller... Så inte massa jobbiga lögner man ska komma ihåg. Vi småbarnsföräldrar har ju redan huvudet fullt, av tänkande och planering... Ja, mammor iallafall... Ja, visst är det skönt att få "tro" sig vara perfekt ibland... Felen ligger ju hos man och barn.., självklart ;) !

    Semelfilen börjar närma sig...

    Tack för promenaden! Ibland tror man att man är sjukare än man är ;) ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ligger felen hos man och barn!

      Ja, tänk! JAG fick ut DIG idag. Vadå ombytta roller? ;)

      Radera
  2. Ville bara skryta lite över att man klarade 6min cykel hos företagshälsovården MED pulsmätare i örat och blev godkänd TROTS förkylning TROTS att jag är man !!! Komma där med fjuttig promenad liksom!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo, inte illa!! ;)
      "Fjuttig" promenad!? Vafan! Vi löste ju världsproblemen, promenerade OCH planerade framtiden samtidigt!

      Radera
  3. Alltså inte alls för att skryta eller framhäva mig på nåt vis men jag har preciiiis avklarat 45 minuter styrka och 30 minuter full fräs i spinninghallen. Inte skryt, Just sayin´;)

    Filip och Fredrik var bra första åren, gillar mer Filips syrra hon är coolast!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med dig. Syrran är bra mycket roligare!

      Men vafan - 30 minuter på en spinningcykel...skjut mig.
      Heja dig hurtbulle!

      Radera
  4. Har också funderat på det där :-P Antingen träffar de väldigt många olika människor och väljer bara ut originalen, eller så kanske det finns fler speciella människor än man tror där ute.. man pratar ju faktiskt bara med en ytterst liten bråkdel av alla människor själv :D

    Jag älskar programmet, fejk eller ej (men väljer att tro att det iaf är RELATIVT sant)

    :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, antagligen har du rätt. Världen är full med original...och med all säkerhet är du och jag två utav dem! Haha. Jag dissar programmet och återgår till mitt Days of our Lives! Där blir man aldrig besviken...eller glad. Tryggt och bra! ;D

      Radera
  5. Gött! Äntligen någon som håller med mig angående detta programm. Blev också besviken och brukar tycka om dem jättemycket. Nej det kan inte vara en slump att hitta den där skåningen men han var ju underhållande! Haha Jag tror de gärna hade åkt tåg med dig och barnen, hahaha. Låter hur roligt som helst! ;D

    Skönt med en back up om det skiter sig hemma, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska alltid ha en plan...och en skånsk flagga på tåget! ;)

      Radera
  6. Hej fick höra talas om din blogg igår av min syster Milott, som bor i Sjöbo. Idag gick jag in för att läsa lite och har suttit här i 2 timmar nu. Det är längesedan jag har skrattat så. Tusen tack för det!! Jag kommer att fortsätta att följa din blogg.
    Marita i Sjöbo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hej Marita och välkommen in!
      Kul att du hittat hit och att du gillar mitt trams, haha.

      Stor kram! Hälsa syrran! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!