måndag 27 februari 2012

Raggningstips, Oscarsgalan & Waterfall-flätor!

Idag har vi äntligen städat garaget. Var kommer all skit ifrån?! Jag vet ingen som städar garaget eller åker till tippen lika ofta som vi gör. Jag älskar i och för sig tippen - det är världens bästa plats! Älskar känslan av att köra därifrån med tomt släp och veta att det är ORDNING hemma i garaget. Men det börjar bli lite pinsamt att komma med släpet fullt hela tiden. Ja, Freddy säger förstås att jag köper för mycket nytt...och därmed kastar ut en massa fullt användbara grejor i garaget. Hallå?! Vem vill ha "användbara grejor"?! Som att ha en "användbar karl"...vem fan vill ha det? Man vill ju ha en snygg...och bra! Freddy får helt enkelt vara glad så länge det inte är han som åker ner i brännbart-containern.

På tippen vimlar det utav bra karlar och är man singel är det här man ska ragga! Här får man se dem in action - kroppsarbete när det är som bäst. Här ser vi hur starka de är, hur bra de är på att köra bil, hur bra de är på att organisera och planera. samt hur villiga de är att faktiskt göra sig av med gammalt skit. Dessutom ser man om de har en fruga som sitter i framsätet och målar naglarna (förlåt Bondmoran, haha) istället för att engagera sig i det roliga - nämligen kastandet! Idag såg jag en grabb som körde FYRA varv på tippen innan han blev av med allt skräp. DET är fan dålig planering det! Man packar naturligtvis släpet efter ordningen på tippen! Amatör! Som att springa in på Ica Maxi stupfull och sladda runt mellan gångarna som en jävla galning. Man måste ju ha en plan! När han till slut kom till "brännbart" - backade han på vårt släp! Halli Hallå!? Sopa. Jag gav honom mammas onda blick...sen smygfotade jag honom bakifrån. Även om man är på en återvinningsstation behöver man ju inte klä sig som om bäst-före-datumet gått ut för elva år sedan?! Det finns som sagt en hel del hetingar på tippen...och en massa sopor...


Jag är jättenöjd med dagens besök. Idag lyckades jag smuggla med ytterligare fyra utav Freddys gamla MacGyver-band! Yeyh! Bara 46 VHS-band kvar nu. Freddy tror på allvar att han kommer plocka fram sina gamla VHS med alla MacGyver-avsnitt och sätta sig och kolla på dem en dag. Allvarligt!? Hur? Varför? Och framför allt - NÄR? Det har gått 12 år snart...och han tror fortfarande att det kommer att hända? Jag har köpt samlingen på DVD åt honom men det är tydligen inte samma sak..? Jaja, han må ha svårt att göra sig av med gamla saker men han har åtminstone en jäkligt snygg tippen-rumpa! (Här hade jag ju gärna lagt ut en bild på fin-rumpan men jag är så trött på att behöva sova på soffan, haha.)

Oscarsgalan är i full gång och jag sitter här i min röda festblåsa, waterfall-fläta och äter hummer framför TV:n. Ofta!? (<--Ni ser, jag börjar få in det!) Jag hittade dock, till min stora glädje (och Freddys stora sorg) mina trasiga och urtvättade "världens-fulaste-mamma-mjukis-byxor" i garaget idag och de sitter som en smäck runt min blekfeta midja. Jag måste börja träna. Igen. Jag har faktiskt kastat de där byxorna TRE gånger och tänkt "Hur fan kunde jag köpa de fula jävla byxorna?" varje gång. Sen hittar jag dem i garaget och tänker "Oooh...de är inte SÅ fula!?" Freddy sa "Lägg dem i brännbart-högen så blir du av med dem en gång för alla". Vafan?! Freddy!! De är väl fullt användbara?? Skit på dig. Förutom de hemska byxorna har jag förgyllt mitt vackra yttre med en bajsfärgad ansiktsmask - Oscarsnatten till ära. Glamouren flödar i Mellbystrand. Tur att jag rakade benen och anföll min man igår - ikväll hade det jäklar inte blivit något åka av...


Alla ni som undrade över "Waterfall-flätan": Jag har lagt ut en film på min Facebooksida där ni kan lära er. Mitt offer för övning har tyvärr strejkat idag så jag fick stjäla en film. "Mamma, sluta dra mig i håret hela tiden! Jag ska klippa jag av det igen!" Oh no, inte en fjärde gång! Skjut mig.

Dags att trycka på inspelning så att jag kan kolla in "röda-mattan-momentet" imorgon när jag dricker mitt mikrade morgonkaffe, tvätta av bajsmasken i ansiktet och krypa ner ibland folkmassan som ligger i det som en gång var vår säng. Suck. Fyra personer i samma säng...låter  mycket roligare än vad det egentligen är.

over and out.

//Meekatt... 

12 kommentarer :

  1. Jag älskar att rensa och slänga även om det tyvärr händer för sällan. Brukar säga att en tur till tippen är som ett mentalt lavemang :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så kan man ju uttrycka det! ;)

      Radera
  2. Hahaha, bara älskar dig! Ragga på Tippen? Det hade jag aldrig kommit på tanken att göra men du har ju rätt! Kan man hyra cykelsläp tro? ;)

    Är det Elton på bilden? GODE GUD så söt han är isf!! Helt otroligt!

    Skönt att höra att nivån på glamoren är samma som härhemma. Följer vännerna på Facebook som dricker skumpa och partar hela natten. Säger som du, skjut mig! Låt mig få sitta här i pyjamas o äta chips! Ungarna lär vakna halv sex i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man kan hyra cykelsläp och åka på raggarturné på tippen! ;)

      Ja, det är Elton. Han är ganska söt min lille prins.

      Äh, de bara ljuger på Fb! Alla är fula och äter chips, haha.

      Kram på dig! Lycka till på Tippen!

      Radera
  3. Oh shit... Den där kroppen du fotade på tippen. Alltså. Nej. Män med bulliga damrumpor? Jogging och fleece? Nej. Och jag som är desperat. Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inte din typ? Säker? Jag har regnr på bild annars om du vill att jag letar upp honom, haha. Nej...usch. Hur kan man ens gå ut på det viset? Skämmes! Till och med JAG har bättre stil! ;)

      Radera
  4. Hahahahaha!! Tack för tipset gumman!! Efter den bilden är det Återvinningscentralen som gäller för mig i veckan! DÄR har jag ju inte letat?! Visste inte att det fanns såna läckerbitar där!! Är det i containrarna man hittar mysbyxerumpor eller var det utanför?! Spännande!! Undrar vad jag ska ta på mig för något snyggt för att matcha?! Och ja....instämmer....GODE GUD vad Elton är sööööt......♥♥♥ Kram den STORA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, lycka till! Jag rekommenderar "brännbart-stationen". Det är där det händer!

      Ja, på med en läcker onepeace och kör! You Go Girl! <3

      Radera
  5. Åh vad söt han är! Tack för raggningstipset, träffar kanske din storasyster där i helgen d¨å så får vi slåss om grabbarna? Haha!

    Nu ska jag plåga Nellie med nya flätan! Tack för länken!

    Ha en toppen vecka!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas flätandet gick bra!

      Ja, nu blir det konkurrens om grabbarna på tippen, haha. Lycka till!

      Kram!

      Radera
  6. "Dessutom ser man om de har en fruga som sitter i framsätet och målar naglarna (förlåt Bondmoran, haha)"

    Men VA??? Skulle jag??? Måla naglarna i bilen??

    Det har ALDRIG hänt...

    Eller ja, kanske en gång. Eller tre.

    Okej, ganska ofta då.

    JA ja ja ja, OKEJ DÅ! Jag gör det jämt!!! Men vad ska man annars hitta på när man sitter där liksom?
    Klart som korvspad att man målar naglarna! Det gör väl alla?!

    Kram på dig
    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja...sån é ju du! ;)

      Och det är ju DET vi älskar hos dig!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!