tisdag 28 februari 2012

Jag har hittat snoppen!!

(Elton gästbloggar)

Idag hände det! Jag låg på skötbordet och skrattade åt mamma som slogs med blöjhinken i ett försök i att få upp påsen utan att den skulle gå sönder. Det gick inte. Roliga mamma! Jag lärde mig ett nytt ord - "rövjävlablöjhink". Skitbra! Längtar tills jag kan börja använda alla roliga ord som mamma lär mig. Mamma slet och slet i blöjpåsen och det såg så kul ut att jag kissade rakt ut. Då lärde jag mig ett nytt ord - "möghelvete!" Jag förstår inte varför hon blir sur? Jag har i och för sig inte känt doften av Geisha idag...kan det vara det tro? Okej att jag kissade ner HELA mig själv (som var nybadad och luktade sjukhus), hela skötbordet, golvet och den nyöppnade blöjpaketen. Och ja...eftersom att mamma stod böjd brevid mig och kämpade med den trasiga blöjpåsen och äckliga bajsblöjor lyckades jag även pricka in hennes långa hår, haha. Fatta vad lyckat! Det blev mysdusch med mamma. Underbart!

Efter lite skurning av badrummet och en härlig dusch så lade mamma ner mig på skötbordet igen och körde sitt vanliga idiotuttryck "Säg heeeeeej till kompisarna Eltoooon!!" Allvarligt? Är jag en idiot? Det hänger tre fula apor ovanför skötbordet och mamma säger att det är mina kompisar. Fan vad tragiskt. Hoppas jag får roligare vänner i framtiden... Och varför måste hon prata så saaaaaakta med mig? Ser jag så dum ut? HON ser dum ut när hon säger "Säg heeeeeej till kompisarna Eltoooon!" Hon måste sluta med det där.


Jag låg kvar på skötbordet och mamma fixade med sitt hår. Hon har börjat gå runt med fläta hela tiden nu sen moster Anna var här. Dumma Anna. Nu kan jag ju inte dra i de där nackhåren längre. Jag tyckte ju om det! I alla fall så låg jag där och grejade och tittade på mina fula kompisar...tills jag plötsligt upptäckte en sak! SNOPPEN!!! Där var den ju!!! Hahaha!! ÄNTLIGEN!! 8 månader tog det! Jag kunde precis nå den och ja - lyckan är ju total! Alice brukar stå på en pall bredvid skötbordet och peka på den och skratta åt den men NU kan jag nå den själv! Ha! Jag säger bara "HEEEJ KOMPIS!!" Mamma avbröt dock den roligaste stunden hitills i mitt liv genom att säga "Ja älskling, vi får verkligen hoppas att den där växer till sig med åren!" och tryckte på mig en blöja. Eeeh? Va?! Säger man så? Säger hon så till pappa med? Vilket påhopp! Dumma mamma. Nästa gång blöjan åker av ska jag minsann sikta på henne och säga "Heeeeeeej kompis!" Fan att jag inte kan prata ännu! Vänta bara! Har ett och annat att ta upp med min mamma...och med min storasyster som envisas med att klä ut mig till prinsessa. Mina första månader spenderade jag i en Semlebody. Hallå?! Bara jag som ser ett problem här? Är det gulligt att klä sitt barn i en body som påminner om mammans missbruk?


Alice är egentligen ganska rolig. Jag längtar tills jag kan berätta för henne hur FEL hon har om vissa saker. Igår när vi åt middag frågade Alice mamma när "människobutiken" stängde. Suck. Alice!? Människobutiken?! Mamma frågade vad hon skulle göra där och Alice svarade "Köpa en ny mamma som inte tjatar hela tiden!" Hahaha! High-five Alice!! Alice påstod också att en ny mamma bara kostade 50 kronor. Det är ju jättebilligt! Till och med pappa hejade till här. Med hans nya chefsjobb borde vi ju ha råd att ta in en extra mamma?! Alice började sedan tjata om att köpa en lillasyster men mamma var väldigt tydlig med att DET RÄCKER MED BARN I DEN HÄR FAMILJEN! Hm..? Vad menar hon med det? Är vi...jobbiga? Mamma gjorde ett tappert men pinsamt försök i att förklara för Alice att man inte köper bebisar utan att man "tillverkar" dem. Fy fan...jag vet nog mamma. JAG kommer fortfarande ihåg "the bumby ride". Snälla, låt mig förtränga och gå vidare.


I eftermiddag ska vi åka och köpa kläder till mamma. Det är jätteroligt. Alla tittar ner i vagnen på mig och säger "Ååååååååh vad söt han eeeeee!" Kan ju bara säga en sak - alla ni som tittar ner i vagnen på mig och säger så - ni ser inte kloka ut underifrån med era kisande ögon och leenden som går runt hela huvudet på er. Kan ni inte bara titta på mig normalt? När slutar ni med de skumma minerna? Eller...ÄR jag ful egentligen och ni försöker bara övertyga mig om motsatsen?! Jag får försöka komma åt mammas iPhone idag och kolla in lite bilder på mig själv. Det händer att hon lägger den ifrån sig. Väldigt korta stunder. Typ...2 minuter. De första tre månaderna av mitt liv trodde jag att det var iPhonen som var min mamma! Så fort jag öppnade ögonen såg jag den och jag hörde ju mammas röst. Men så en dag såg jag att mamma var där bakom och att jag tydligen ingick i en jäkligt lång dokumentär. Alla dessa bilder... Hur kul är det när man inte ens vet hur man ser ut själv?

Nu ska jag jaga upp mamma på en rundtur i huset. Jag har ju kommit på världens bästa grej - jag kan GÅ! Ja, mamma måste såklart gå bakom mig...framåtlutad...så att jag kan hålla i hennes fingrar...men det går jättebra!! Och så vill jag gå HELA dagarna! När jag inte får det skriker jag och pressar fram lite "jag-har-världens-sämsta-mamma-tårar" och då får jag upp henne igen. Fram och tillbaka...fram och tillbaka. I love it! Snart är jag en fri man! Mamma gnäller över att jag vägrar prova den nya gåstolen och tjatar om "kokvinnorna". Hon säger att hon snart kommer gå som dem...jag fattar inget?



Nej, nu har jag en plan:  Mat ---> Bajs ---> Blöjbyte ---> HEEEEJ KOMPIS!!

over and out.

//Elton...

(För er som har samma konstiga humor som min mamma så finns det en film med "Kokvinnorna" på hennes Facebooksida nu.)

23 kommentarer :

  1. Jag Ä.L.S.K.A.R din mamma Elton!!

    PS Säg till henne att hon kan vinna ett paket inne hos mig. Kanske med Geisha i så att hon får tillbaka sitt goda humör ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min mamma är bäst! ;)
      Helst efter att hon fått i sig sitt morgonkaffe och sin dagliga frukost-geisha-ruta!

      Tävling?! Skickar in mamma direkt! Hon behöver lite lycka. :)

      //Elton.

      Radera
  2. Dagen är räddad... Jag skrattar så jag gråter!!!

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHAHA!! Underbart Elton!! Du är sötast i världen!
    Skrattat så jag spottade ut kaffet över hela tangentbordet!
    Undrar vad chefen säger om det?! Hahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ojdå! Inte bra det där... Min pappa är chef och han hade inte blivit arg så det är nog ingen fara! ;)

      //Elton

      Radera
  4. Men Shit, hur söt får man va?!! Underbar bild och en supergullig body:) heja Elton du får snart kläm på stegen sen får mamma jaga dig överallt, det blir nog hur kul som helst!
    / Vanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är ganska söt trots semlebody. ;)
      Här ska övas! Upp och hoppa mamma, haha. Vänta bara!

      //Elton

      Radera
  5. "Fy fan...jag vet nog mamma. JAG kommer fortfarande ihåg "the bumby ride". Snälla, låt mig förtränga och gå vidare." HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Du är inte klok Katten! ;D

    Äntligen fick vi lite mer Elton på bloggen - vi har längtat! Bilden är helt fantastisk!

    Ska kolla in Kokvinnorna.

    /Robban.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sån é jag? ;)

      Ja, mer Elton ska det bli såklart. Han har varit lite blyg men det börjar släppa! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Ha, ha, jag skrattar på mig! Försöker återberätta för min man men mina tårar bara rinner, jag känner igen mig själv så väl:))

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att folk kan känna igen sig...då är det inte bara jag...som är som jag. ;)

      Radera
  7. Eton är coolast idag!
    Angående Kokvinnorna så såg jag den för ett tag sedan. Hon ger "dubbelvikt" och "tovigt hår" ett nytt ansikte. Envis liten dam det där. (och dialekten!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja han är ganska cool...lillskiten! ;)

      Dialekten!? Jag BOR ibland människor som har den dialekten, haha. Dock har jag min skånska klang som är MYCKET bättre, haha. ;)

      Har inte sett hela filmen än, måste ta och göra det.

      Radera
  8. Kokvinnorna??!! Där är ju JAG med!!! :-D Har du missat det?

    Då får du kolla på den igen så hittar du mig.

    Det är jag som går sådär lite framåtkrökt du vet, och mjölkar kor. Typ med huvudet mellan benen och gnatar på och är enveten och motfalls käring.

    Thats me!!

    Kram på dig
    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Ja, där var du ju! Hahahaha! ;D

      Radera
  9. Hahaha. Störd du är. Elton får gästblogga fler gånger tycker jag allt. Gillar hur han tänker.... ;-)

    Och dammit! Synd att vi inte har någon IKEA i närheten. Men det är då man ska passa på. Är snordyrt med ljus annars ju. Det stora vita ljuset kostade 90 (!!!) spänn. Haha. :))

    Kram :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, sån é jag! ;)

      Elton kommer gästblogga fler gånger, han är lite snällare än Kravallis! Haha

      Kram!

      Radera
  10. Jag dör, herregud vad tårarna rinner. Inte av gråt utan skratt!
    Tack för att du finns! :-)

    Mvh Tea

    SvaraRadera
  11. haha måste åter igen skratta vilken humor du ha as härlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiih! Kul att du trivs här inne! Haha

      Radera
  12. Cissi, mamma till Elias 2år6 mars 2012 kl. 13:59

    Hahahahaha! snubblade in här och började läsa lite..
    jisses vad jag har skrattat, du är ju hur härlig som helst!
    tack för dagens skratt! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!