onsdag 8 februari 2012

Bristningar, Mobbning & Familjen!

Man behöver egentligen aldrig fundera över hur man ser ut när man har en 4-åring. En 4-åring berättar det mer än gärna för dig...och för alla andra. Och det är väl en bra sak? Man ska ju vara medveten om sina brister för att kunna åtgärda dem. Men det måste fan finnas gränser?! Jag menar en "Mamma, VAD är det för en bula du har på hakan!?"-kommentar är ju en sak...den klarar jag av även i offentliga sammanhang. Eller en "Titta vad min mamma stora bröst!!"-kommentar på badhuset i omklädningsrummet. Det är okej. Men igår morse...gick hon fan lite långt.

Jag stod i badrummet och plockade ögonbrynen och Alice satt på toaletten brevid mig och filosoferade. Så säger hon "Men mamma!? Vad är det fär streck du har på magen mamma?" Ja, vad fan tror du monsterbebis!? Jag är en TIGER?! Nej, det svarade jag inte...men jag tänkte det. "Ja gumman,
du förstår när man har en bebis i magen så blir ju magen jättestor. Du kommer väl ihåg när Elton låg i mammas mage? Då kan man få såna streck på magen. Huden spricker liksom lite." (Och det hände faktiskt när DU låg där Alice!!) Hon studerade min mage in i minsta detalj och svarade efter en stund "Jaha, usch. Jag ska inte ha bäbisar då!". Okej. Känner mig inte alls ful nu. Tack som fan.


Jag fortsatte med min anti-Juholtbehandling av ögonbrynen och Alice blev klar på toaletten. Hon började greja med sitt hår och gick förbi mig i badrummet. Då ställer hon sig bakom mig, lägger handen på min höft och skriker "MEN HERREGUD MAMMA!! DU HAR JU SPRUCKIT HÄR MED!!!" Skjut mig. Detta ska jag komma ihåg när du fått barn Alice. Jag ignorerade mobbningen och Alice gick ut i hallen. Suck. Ja, jag tog en titt i helvetesgapet (helkroppsspegeln) och jag kan ju erkänna att jag sett vackrare kroppar...men vafan...Sån här é jag! Jag får väl helt enkelt tatuera in ränder på andra hållet med och fejka magrutor..?

Igår kom Freddy hem efter sin 2-dagars kurs och fann hela sin familj sovandes i soffan. Klockan var halv sju på kvällen...haha. Supermorsans energi tog slut där kan man säga. Tur han kom hem igen. Hur skulle det gått annars? Gode gud vad jag behöver en paus ifrån mammalivet och bara få vara Malin. Jag förstår inte var alla får sin energi ifrån? Och all den här jävla ovillkorliga kärleken? Fylls den på hos er andra när ni får ihoptejpade örontops och avklippta Orkidéstänglar?

Ja, jag älskar mina barn...men en PAUS hade varit skönt ibland! EN morgon när man fick vakna ensam, dricka varmt kaffe, ta en dusch utan att någon rycker i dörren eller ligger och skriker efter mig. Få äta frukost utan att mata någon samtidigt, slippa torka bajs mitt i maten, ta på mig skorna och gå ut...utan att det blir ett monsterprojekt med slagsmål om vantar och överdragsbyxor. Bara få sitta och pilla med datorn i lugn och ro utan att få dåligt samvete. Jag har inte ens öppnat min nya iPhone 4! DET är ju inte friskt! Förr hade man ju lagt över sina kontakter och börjat ringa alla "hej-jag-provar-min-nya-telefon-låter-det-bra?!"-samtal i samma stund man fick telefonen! Jag fick ett litet "bryt" i höstas när jag kände att "JAG KOMMER ALDRIG HEMIFRÅN!!" och rymde. Jag kom till Svens Livs i Skummeslöv...sen vände jag. De är ju rätt mysiga i alla fall familjen.



Nu ska jag ta tag i några timmars Affärsjuridik. Yeyh! Jag säger som Dr Rolf (<--det finns två!) i Days of our Lives - "Jag kvävs hellre på en schnitzel". Tror dock inte att min lärare uppskattar den förklaringen när jag uteblir med mitt arbete. Klockan halv fyra ska jag och barnen hämta farmor och åka till Signes Café och försöka motstå de där fantastiska Semlorna med hjortronsylt och vaniljkräm. Yeah Right Malin!?

over and out.

//Meekatt...den blekfeta tigern..?

26 kommentarer :

  1. haha vad jag skrattade när jag läste det x)

    SvaraRadera
  2. Sofie med 3 små löss8 februari 2012 kl. 13:05

    Hittade nyss hit ifrån familjeliv och vad glad jag är för den länken! Du vände min skitmorgon! Så härligt du skriver! Älskar sånt här! Ärliga tankar om livet som mamma och inte hela tiden godbitarna. Här stannar jag kvar och fortsätter skratta! TACK Meekatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen in och tack! Hoppas dagen fortsätter bra!

      Radera
  3. Haha, de där "komplimangerna" man får från ungarna skulle man verkligen kunna vara utan ibland...

    Babbelpellen var i badrummet en dag (för några år sedan när han var i höjd med min muffla jämt och ständigt den stackaren...). Jag kom ut ur duschen och det första han ser när han vänder sig om är ju just... ja... mufflan.

    Han stirrar en stund och säger "Fy vad äckligt! Som en död råtta typ".

    Hm, jag kanske ska skärpa till mig med det där med rakningen... man blir lite lat på vintern.

    Kram på dig
    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha, stackars Babbelpellen! Äh, rakning? Man måste ju för fan hålla värmen nu på vintern!? ;)

      Underbara barn...

      Kram!

      Radera
  4. hahaha....du är bara för underbar. Dom där magrutorna kan jag också fixa. Men vad kallar vi det när det sitter på ryggen och ner på hela "röva".......
    Det finns snyggare kroppar som sagt, men va fan...min är min liksom.

    Gällande det där med små barn och att vilja få en paus- nu börjar mina bli stora. Den äldsta ska snart flytta och jag bävar. Tänker att jag nog dör en smula då eller nåt åt det hållet. Men sådant är livet. Du ska se att den tiden kommer då du önskar att dom frågat mamma om råd och kommit med sina funderingar, stora som små. Den är ganska borta just nu. Men många har sagt att en gång kommer den tillbaka. Jag hoppas på det i alla fall. För jag slutar liksom aldrig att vara mamma.
    Kram till underbara dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de där bak har jag inget bra namn på...ska återkomma med det! Och ja, vi ska vara stolta över våra kroppar som ens överlevt all misshandel! Jag är fan skitsnygg...i mörker!

      Nej, det är väl så. Ibland känns det bara vääääääldigt långt borta! Alice har redan sagt att hon ska bo i vårt garage när hon blir stor så jag "inte behöver sakna ihjäl mig efter henne så mycket". ;)

      Tack för dina kloka ord supermorsan! Ger lite hopp till en trött mamma!

      Stor kram!

      Radera
  5. Du är mitt ljus i mörkret! :D
    Med en liten här hemma känns det ibland som om det inte finns utrymme till att vara annat än mamma. Ändå vet jag ju att den här tiden går så fort förbi. Snart är de små juvelerna tonåringar och då du! Då kommer du att längta tillbaka till den ljuva småbarnstiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack fina!
      Ja, det är ju så...säger alla. Får väl hålla ut helt enkelt och försöka få till en pausknapp på familjen! ;)

      Radera
  6. SV;
    JÄKLAR du Malin! Hoppas det var jag som påverkade dig :D Du kommer väll antagligen att uppdatera i bloggen om hur det går antar jag med menskoppen, så kan jag ha någonting att relatera till, jag som varken har en Alice eller Elton hemma :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var faktiskt du! Haha, nu har ALLA tjatat om det här fenomenet så jag viker för grupptrycket...och med länkning och allt fick du igång mitt köpbegär!

      Haha, betyg kommer!

      Radera
  7. Tack för besöket hos mig! Skönt att höra att du är på bättringsvägen, min
    tappra familj väntar otåligt på mitt tillfrisknande....dom lär få vänta kan jag säga!
    Jag trodde på allvar inte att man kunde ha så mycket snor i näsan som jag har!

    Du, du skriver att choklad hjälper - gäller det även den där goda, lite mindre sunda
    mjölkchokladen eller måste man plåga i sig äcklig, men lite bättre, 80%-ig
    vuxenchoklad? *hoppas*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är enbart 200 grams Marabou mjölkchoklad alt Geisha som funkar. Det andra är bara skit! Säkert den nyttiga äckliga mörka chokladen man blir sjuk av! ;)

      Krya krya!

      Radera
  8. Oooh, barns ärlighet vill man inte alltid höra :O
    Men tack för ännu ett skratt ;)

    haha, om du inte har tänkt öppna din telefon så kan du ju alltid skicka över den hit :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...ena stunden är man "en vacken drottning"...i nästa ögonblick "en ful mamma med randig mage". Manlär sig att solla! ;)

      Haha, konstigt. Fler som sagt så! Jag ska öppna den...inatt när alla sover! :)

      Kram på dig!

      Radera
  9. Men nu måste det blivit fel någonstans för Meekatt kan inte ha brister, så att du överhuvudtaget skulle ha bristningar är osannolikt.
    Men vi alla vet att en fyraåring kunde lära alla sveriges alla politiker ett och annat om sanningen....tala alltid sanning...säg det..även om det svider.
    Men som tröst kan man ju uppskatta att spegelfan inte är konkav........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det måste va Alice syn som är skadad efter ögoninflammationen. Självklart är jag felfri! ;)

      Ja, i mitt parti blir Alice ett givet språkrör! UT med sanningen bara! Fram med bristerna!!

      Radera
  10. HAHa, förlåt att jag skrattar men barn! Deras kommentarer är ju bara för mycket. I somras när jag var ute och åt kläckte min då snart 7årige son ur sig "mamma, du kanske borde banta?". Kul! Tack liksom, där försvann all glädje i den middagen ;-) .

    Vart han hört begreppet vet jag dock inte. :-p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Precis vad man vill höra när man ska äta! Svarar man "och du är ful!" då eller det är bara min spontana reaktion? ;)

      Radera
  11. Hehe, Malin.
    Som vanligt...Spot On...

    Här kommer ett tips från coachen.
    "Hur förlänga åkturen till Svens Livs..."
    Boka hotell på bästa hotellet i Hamburg Tyskland.
    Hyr ut ungarna över en helg.
    Åk "light" utan packning, Jooo..Freddan ska med..
    Streckkör kinderägget till Hamburg.
    Missa avfarten och kör 20 mil extra.
    Kom sent till hotellet.
    Käka hotellets gratis soppa i lobbyn eftersom alla vettiga matställen börjat stänga.
    Alltså inte "Kalle korvhandlare på hörnet."
    Inse att ni är för trötta för vuxenmys.
    Somna....
    Lova er själva att det blir bättre imorgon.
    Sov ut ordentligt till typ "15:00"
    Gå ut och ta en sen lunch hos "Kalle korvhandlare på hörnan"
    Boka en helkväll med ett lokalt sightseeing bolag.(måste ju få lite feeling inför natten)
    "Se synden och utelivet by night från en dubbeldäckare typ"
    Piffa till er och svida om till snöggt.
    Ännu ett besök på Kalles"...som nu känner igen er och glatt berättar sitt livs historia.
    (Ni ska juh få käk och dricka på rundturen)
    Borda bussen och slåss med 50 andra om platser på "fördäck"
    Första stoppet ett lokalt ölpang där "statisterna" väntar på kvällens första "suckers"
    Två ölbägare, *schwienerhaxe och öronen blödande av gemensamt brölande efter tio upprepningar av "Who the fuck is Alice" uttåg till bussen som hunnit hämta en ny last med "suckers"
    Next stopp "Red light district".
    Nu får man lyssna noga...
    Sa dom att en öl kostade två hundra spänn...?
    Jepp.(tyst)
    Första gratis...(känns upplägget igen?)
    Två timmar senare är showen slut, precis som pengarna hos grannarna som samlat en bricka med tjugo bärs..Hehe
    En timme senare har betalningen ordnat upp sig. Och bussen är på väg hemmåt.
    Ja, Just det..
    Det var "äkta" tysk porrshow som lämnade en tvärmätt på erotik för ett halvår.
    Tillbaka till hotell där "Kalle" väntar. Ännu en Bratwurst...
    Nu är man astrött...IGEN.
    Somna...
    Vakna och ät lite frukost. Vänd det beiga kinderägget hemmåt.
    Kom hem lika trötta och outvilade som ni lämnade det.
    Inse att det blir inte bättre än så här innan ungarna flyttar ut...(nästan)

    Hmmm..tipset!
    Jamen, det är juh att konstant öka i vikt så det inte blir några stretchmarks...juh
    lr?

    /Anondoderorsos

    Pst..Som snart sparkat ut alla ungar.
    *schweinerhaxe är ett kokt grillat knä. Därav bratwursten...asg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Man kan ju bara älska dig! Men nu överglänser du blogginlägget IGEN! Sluta upp med det där! ;)

      Tackar för tipset! Lite tveksam till huruvida mitt beiga Kinderägg skulle överleva en så lång resa måste jag säga att det lockar trots allt. Då är det jävlar kris va? Barnledigt, Porr och Bratwurst - vem behöver mer?!

      Men! Då har du ju både erfarenhet och en massa plats hemma?! Sätter Alice på tåget imorgon! ;)

      Kram!

      Radera
  12. "MEN HERREGUD MAMMA!! DU HAR JU SPRUCKIT HÄR MED!!!" Need I say more? ha ha ha

    Du behöver ju inte skrämma din lilla dotter, men som en tröst till dig så erkänner jag: Jag har spruckit jag med - utan barn. Mina höfter har lite tiger i sig de också.. My Cheeky Hips.

    SvaraRadera
  13. Hahaha... Antijuholtbehandling!! Jag dör lite..

    SvaraRadera
  14. Haha, ja energi kan man leta i evigheter efter, säg till om du hittar nån så jag vet var man kan leta :)!
    En ego dag kan nog hjälpa gu så härligt!

    SvaraRadera
  15. Hahahaha jag har en sån tjej hemma med ;) När hon var ltien var det massor av såna kommentarer...idag är hon 14 och har fortfarande kommentarer på alltifrån den gråa utväxtranden på det färgade håret, till de orakade benen och den nya ofärgade födelsemärket på kinden - "Har du fått en VÅRTA på kinden nu också???!!" Också...ja det räckte inte med att ha låååånga tuttar, skrynklig mage, bristningar, kroppshår på fel ställen o grått hår...nu har man fått häxvårtor i ansiktet också. Inte undra på att man är piiinsam att gå brevid ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!