måndag 20 februari 2012

Blodbad, Ranelid & Semesterkaos!

Dopet av kusin Amelia gick bra igår. Mitt mål vid större tillställningar brukar vara "inga bränder - inget blod" men det kan jag inte säga den här gången. Naturligtvis hoppade Alice i soffan, trillade och satte framtänderna i soffbordet en timme halvtimme innan gästerna anlände och jävlar vad en sprucken läpp kan blöda! En förstörd klänning, en päronsplitt och en halvliter tårar senare var hon dock på gång igen och nästan lite smått stolt över sin nya Mike Tyson-läpp. Att hon dreglade ner min nya tröja så den är totalt fördärvad var nog lika bra. När jag tog på den igår morse och gick ut i köket för att visa upp mitt nya reafynd skrattade Freddy rakt ut och sa "Du ser ut precis som din mamma i den tröjan!". Vafan?! Min mamma var faktiskt alltid snygg! Men ja...vi hade kanske inte riktigt samma smak när det gällde kläder...så min nya bajsfärgade tanttröja gör sig tydligen bäst i soptunnan. Tack som fan Freddy. Bara så du vet syntes ditt hål i byxorna HELA dagen igår...fast jag sa innan vi åkte hemifrån att INGEN kommer se det! Och de som råkade missa hålet berättade jag det för! För sån é jag. 

(Nej, detta är inte Freddy! Haha)
Förutom min "bajsfärgade tanttröja" gjorde jag en annan jättekonstig modemiss igår. Body... VEM FAN HAR PÅ SIG BODY år 2012?! Jo, jag hittade en body när jag vände upp och ner på mina tre garderober efter ett par byxor som skulle passa på min svullna kropp och tänkte "Oh, DEN HÄR har jag ju aldrig använt...och den trycker ju in alla semlevolanger så jag ser jämnfet ut...DEN tar jag". Allvarligt!? När köpte jag den?!! Och hur kunde jag tycka att det var en bra idé att ta på den igår?! Jag är en idiot. En idiot med body. Vi kom hem till min bror med familj igår vid halv elva och sen följde en och en halv timmes kaos med dukning, sönderslagen läpp och blodbad, påklädning av en hel armé ungar, förberedelse av dopfika och mitt i allt detta blev jag kissnödig. För en normal människa är detta inga problem. Men jag är ingen normal människa. Jag är en idiot...med body.

HUR KISSAR MAN MED BODY?! Ska man klä av sig helt naken?! Ska man knäppa upp den i grenen och sedan leka akrobat när man letar efter delen som flyger upp i nacken?! Vad är tanken med detta idiotiska plagg..? Ni som hade hockeyfrilla och body på 80-talet - hur gör man? Marie?!! Jag stod där inne på toaletten...och tänkte...och tänkte. Sen höll jag på att kissa ner mig, drog grenen åt sidan och satte mig. Ja vafan, nöden har ingen lag. Så där satt jag...och höll i bodyn i hopp om att inte kissa på den...eller på handen...och tittade på toarullen...som var slut. FAN! Hur gör man då?! 

Igår när vi kom hem tog jag av helvetesplagget, vek ihop det fint och gick ut och la det i soptunnan. Tack för denna tiden. Fuck off.


Väl hemma i Mellbystrand och Birgersson Casa var det dags för Melodifestival. Men hallå svenska folket? "Om kvinnan säger nej…till mannens säd i 60 år… så dör mänskligheten ut. Detta under… JA, SÅ ÄR DET!" Vill vi verkligen att Björn Ranelid ska representera oss ute i Europa? Björn Ranelid? Hur tänker ni egentligen där? Är det som alla de som röstar på Kalle Anka-partiet (eller för all del Jimmie Åkesson) när de äntligen blivit gamla nog att få lägga sin första röst? Det är liksom så spännande att allting ballar ur i hjärnan? Jag förstår inte. Det ENDA som är bra med skitlåten "Mirakel" är att den har en början...och ett slut efter 3 minuter och 8 sekunder...och då måste Björn hålla käft. Skämmes ni som röstade på honom...och på Jimmie. Inte ens Alice ville dansa till den låten och HON har fan jättedålig smak.

Klockan är snart halv två och det är dags att sova. Om fem timmar ska vi upp och förbereda färden mot Småland för tre dagars "semester". Jag, Alice, Elton och min lillasyster Anna ska träffa Magda och company i Ljungby klockan halv nio imorgon bitti, sen bär det av mot en liten röd stuga...mitt i skogen...i Semlefils-landskapet. Tre dagar ska alltså vi spendera där och ikväll sa Magda "Internet? Nej, det finns inte." Eeeeh...skjut mig. Tur jag har iPhone och mitt beigea (<---stavning from hell?) Kinderägg så att man kan ta hålla kontakt med omvärlden. Snälla, glöm inte bort mig... ;)

Jag tänker föresten ALDRIG erkänna att jag kollat på Big Brother ikväll. Det är bara en slump att det slutar...nu.

over and out.

//Meekatt...

30 kommentarer :

  1. Men glatt erkänner du att du kollar på Melodifestivalen!! Ursäkta jag tror till och med BB har mer kvalité än Mello.

    Body, ja...va säger man om det? Tror det var på 90-talet jag hade en sån, i särklass det mest osköna plagg som finns. Trots knäppning i grenen var det inte heller en hit. Se framför dig en offentlig toalett och akrobatkonsten att knäppa skiten efter besöket....ord överflödiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du nog rätt i... ;)

      Haha, död åt bodyn!

      Radera
  2. Vilket (h)ärligt inlägg och vad jag är glad att jag ramlade in här på morgonkvisten! Har skrattat högt flera gånger!
    Jag var en av dem som alltid använde body och jag gjorde ungefär som du när det var dax för toabesök!!
    Titta gärna in till mig om du har tid och lust!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, då är jag inte ensam om min kisse-lösning! ;)
      Kul att du gillar bloggen! Tittar självklart in hos dig! :)

      Ha det gott!

      Radera
  3. Hollywoods favoritbodysar kommer från spanx och har kisselucka. Om du får för dig att ge dig på projekt body igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen? Det finns alltså någon som tänkt till? ;)
      Jag är dock färdig med body, haha. Men tack för tipset!

      Radera
  4. Meekatt, body? Hur tänkte du nu? Det stod man ju och trasslade med under krogbesöken i slutet på 80-talet. En hell drös av Joan Collins-kopior i 18-årsåldern. Not nice. Minns min kompis dyngraka lilla röst bakom toadörren: MEN HALLÅÅÅ KNAPPARNA!

    Och ha ha ha jag fattar grejen med att göra ett försök till att bli JÄMNTJOCK. Varifrån kommer alla "veck"? Man kan snart bläddra mig som en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur tänkte jag?! ;9

      "Man kan snart bläddra mig som en bok." Hahahaha, alla älskar väl en bra bok?!

      Radera
  5. Haha ja hur får man tag i delen som flugit upp i nacken? Haha jag döör xD!
    Tack och lov slipper du tänka på det mer;)
    Hoppas ni får det trevligt i Ljungby
    Kramar vanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jävla skitplagg! ;)

      Ljungby var trevligt - en sväng på Citygross, en kaffe på Mc Donalds sen drog vi vidare mot de mörka skogarna.

      Kram!

      Radera
  6. Skrattade gott när jag läste! Du är så härlig!
    //Branna Hattne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiih - kul att man kan sprida lite glädje! Tack! :)

      Radera
  7. Hahahaha, underbara Malin!! Man kan bara älska dig! Body??? Hahahahaha!
    Ingen risk att vi läsare glömmer dig! Snälla hitta connection så vi slipper deppa ihop av tristess! <3

    Hoppas du hittar massor med Semlefil!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla Jenny! <3

      Massor av Semlefil hittade jag! Kylen är full!

      Kram!

      Radera
  8. Body ha ha. Du är väl för härlig du!!!

    Du jag erkänner villigt att JAG VÄGRAR BIG BROTHER jag ha ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag sa aldrig att jag tittade!! ;)

      Radera
  9. Småland! välkommen till mörka delen av landet...här sitter vi i röda små stugor i skenet av stearinljus och hoppas på internetuppkoppling överstiger 0,01 Mbit/s och tur att du plockar med dig din iphone och inte en ipod som troligtvis är väl en paddorna som ibland sitter vid dammen och låter varma sommarkvällar?
    Så den enda täckning du kan förvänta dig här i storskogen är be..täckning för älgarna är på hugget....så håll ögonen på vägen för dom springer som galna...
    Välkommen till Sveriges framsida, se upp för illvilliga plogbilar, timmerbilar, och flisbilar...vi har gott om dom här.
    Mellofestivalen..neehee jag skippade det och jobbade istället och fick höra ett jädra tjatande om skitlåtar, frågan som följer är..varför kolla folk på det? självplågare...?
    Kör försiktigt och ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jo...små röda stugor och allt det där stämde ju. Hoppas ni har mycket sex i de där stugorna annars måste det bli JÄVLIGT tråkigt i längden!? ;)Tre dagar och jag fick lite panik..!

      Dessutom...vafan!? 270 timmerbilar på väg 25. WHYYY??? Kör på natten när vi andra sover! ha!

      Radera
  10. Ha, ha, fattar du vad många bodys jag haft på 80-talet:)) Helt hopplöst plagg! Tänk dig när man var lite på fyllan dessutom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarade inte av det nykter...full hade jag klippt upp skiten och kastat ut den genom fönstret! ;)

      Radera
  11. Och gode gud vad jag skrattade nu!!!! :DDDDD Jahapp - är HELT säker på att jag har spräckt ett revben...

    Mellbystrand?? Har vi en så rolig kvinna på så kort avstånd??? Fantastiskt!!!!

    Hoppas du får en finfin "semester"...

    /Ergo Sum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, aj! Sluta genast läsa bloggen!! Kan ju sluta illa det där... ;)
      Tack snälla! Vad kul att man kan sprida lite glädje!

      Hemma igen i Mellby - tack gode gud! Home sweet home!

      Radera
  12. Jomen jag hade bodys (många olika) under både 80 och 90-talet och det går så bra så att pinka med dem. Man knäpper alltså upp dem i grenen och är det så att de tjongar iväg upp mot nacken så bör man nog köpa dem i större storlek, så de inte är så utdragna att det blir gummisnoddseffekt när man lättar på grenkrokarna! ;-)
    Och Ranelid stordiggar jag dessutom! Dock INTE i Melodifestivalsammanhang, där hade han inget att göra, nix.

    Må gott!/Tette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. AAAAhahahaha! Du menar att jag hade för liten?! Det kan aldrig stämma?! Hahaha! ;)

      Ranelid...usch. Jag får lite huvudvärk. Han slutar ju aldrig prata!!

      Ha det gott!

      Radera
  13. Grattis på fettisdagen!! Hoppas du unnar dig en semla idag
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack snälla du! En stor dag för mig idag! ;)
      Och ja, jag gjorde det. Jag unnade mig en semla...underbart!!

      Kram!

      Radera
  14. Jag har genomlidit EN body och den köpte jag inte själv, utan fick i bröllopspresent (!) av mina "vänner", min dåvarande make fick också en. Jag har alltid undrat vad tanken var med att ge det nygifta paret varsin body??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vilken grej! Jag borde kanske köpa en till Freddy med?! Hahaha. Väldigt konstig present...men man vill ju se bilder på er...i era bodys! Hahahaha

      Radera
  15. Body???

    Är det månne det som kallas onepiece nuförtiden?

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!