onsdag 29 februari 2012

Stora bröst, Baciller & Daniel Majstorović!

Alltså jag blir TOKIG på den ungen! Jag har så ont i ryggen! Jag är så trött på att gå här hemma som en ihopvikt gammal tant och lära-gå-öva med Elton. Han är åtta månader...han kanske skulle kunna överväga att börja vända på sig istället!? Det har ju liksom de andra små trollen hållt på med i flera månader. Men inte Elton. Han vinkar inte, han flirtar inte, han vänder sig inte om, han kryper inte och han säger inte mamma. Men han går - med mig efter sig...hela tiden! Han har gett sig fan på att rasta sin tjocka mamma och tar absolut ingen hänsyn till att jag har störst bröst i hela Mellbystrand och därmed får JÄVLIGT ont i ryggen av att gå på det viset! Jag behöver en nanny. Som är kortväxt. (<---Pk-mammorna rasar men jag bryr mig inte. Jag BEHÖVER en nanny. Som är kortväxt. Punkt.) Bäst för Elton att han lär sig gå själv snart, det här håller ju inte. Han skriker så att han nästan tappar andan och tårarna bara sprutar när jag sätter ner honom. Så fort jag vill lyfta upp honom sträcker han sig efter mina fingrar och kastar sig bakåt tills jag ställer ner honom. Och ja, jag gör ju det till slut...för jag orkar inte höra skriket...och han blir ju så glad. Jag är en sopa, jag vet.

Klockan är över ett och familjen ligger och trängs inne i dubbelsängen. Jag sitter i soffan med en kopp Te och fantiserar om 100 gram Geisha. Det hjälper inte att tänka på det kan jag säga. Märks att man har lite abstinens när man blir förbannad på stackars Siba-Fabian för att han ber om ursäkt till svenska folket i en ny - ännu jobbigare reklam. Säg inte förlåt - GÖR RÄTT IFRÅN BÖRJAN säger jag! Hmf! Tror han att han ska bli alldeles "Ica-Stig" med folket nu? Jag försvarade dig i början Fabian men nu får det vara nog! Sluta sjunga, sluta dansa och sluta le hela jävla tiden! SLUTA dyka upp i TV-rutan helt och hållet är du snäll! Alla handlar iaf på NetOnNet! (Ge mig choklad snälla!?)


Idag mötte jag en överlycklig Kravallis i dörren på dagis. Hon hängde ut och skrek "Mamma!! Jag fick Bubba idag!!!" Skjut mig. Bubba är nallen som alla barnen turas om att ta med sig hem över natten...för att dränka i pill-i-näsan-fynd och otvättade bacillfingrar. "Åh, vad roligt gumman! Lägg honom under vagnen när vi går hem så att vi inte tappar honom!" (...och så att jag kan dränka honom i handsprit när vi kommer innanför dörren!) Jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på att hon ligger och gosar med den inne sängen nu. I min säng dessutom! Allvarligt!? HELA dagis bacillsamling - i min säng! Är det bara jag som inte tycker att detta är mysigt! Ja, Alice blev såklart jätteglad och tyckte att det var jättespännande att få hem Bubba. Han har varit med oss på Ica Maxi idag, han har låtsasätit Taccosoppa...och vi har sått krasse tillsammans med Bubba i ett nyinköpt litet drivhus. Supermorsan... I hate Bubba. Jag känner riktigt hur "Handsprits-tanten" inom mig väcks till liv. Det VAR ingen dum idé!? (Läs: Meekatt goes Handsprits-tanten! )

Dags att sova! Imorgon ska jag ta tag i de sista uppgifterna i Affärsjuridiken, renbädda efter Bubba och köra till strandhuset och hämta hem stackars Daniel Majstorović. Hörde att han var skadad och jag var ju rädd för det. Jag skulle aldrig lämnat honom ensam i strandhuset! Håll ut Daniel! Imorgon är det du och jag!


over and out.

//Meekatt.

9 kommentarer :

  1. Ang siba och netonnet så tror jag du har kommit på något här! Det är ju faktiskt siba som äger netonnet så allt kanske är en stor komplott för att få oss att handla där istället! Shit! Nu vaknade konspirationstankarna hos mig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud - du har genomskådat allting och jag sitter här och är upprörd helt i onödan! Bra tänkt där... ;)

      Radera
  2. Go! handsprit all over! Det där var bland det vidrigaste jag hört! Jag vill inte ha hem en hel förskolekolonis bacillsvärm, det räcker så bra med det ungen drar hem annars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Skönt med lite medhåll! ;)

      Radera
  3. My god vad jag är glad att mina ungar inte går på dagis längre. Hade mina ungar fått en Bubba att ta med hem så hade jag skyllt på att Korvhunden var allergisk mot Bubbor så TYVÄRR får Bubba stanna kvar på dagis!!

    Vad är det för idiotidéer de har?? Vad ska det vara bra för?

    BLÄ!!

    Och du, bara så du vet så sitter jag och mumsar choklad just nu. Inte geisha men Marabou mjölkchoklad, vanlig ordinary men värdens godaste Choklad!!! Mums mums mums....

    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, får skaffa en korvhund kanske!? Kan man äta såna? ;)

      Åh, den vanliga är BÄST! Jäkla gottegris!

      Radera
  4. Jag hade också en period med min 14 månaders gamla son då han ville gå runt men kunde så klart inte gå själv. Jag beställde från syrran lära-gå-sele, hon bor i England och min lilla snoris kunde gå, öva på det utan att ryggen knäcktes på oss. Jag har sett att de finns här också, så beställ och spara din rygg. :)

    Ha det så bra!
    /Anela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh!!! Tack för tipset! Ska googla fram en sån IDAG! Tack!

      Ha det gott!

      Radera
  5. Handsprit is da shit! Har blivit beroende!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!