fredag 3 februari 2012

Ljudlöst, Människobutiker & Bitterfittor!

"Hej, detta är Malin Birgersson, Alice mamma. Hon skulle komma in för ett hörseltest idag...men vi måste avboka...för hon är döv...typ." Det lät antagligen bättre i min hjärna än vad det gjorde i telefonluren. Men nu har vi en ny tid om en månad och då hoppas jag innerligt att demens-Alice har försvunnit och att min Kravallis kommit tillbaka. Vi saknar henne! Säger jag "Vad vill du ha till middag idag?" svarar hon "Jag hittade ju inte den rosa kjolen så det fick bli prinsessklänningen" och det värsta är att jag fortfarande blir irriterad. Varje gång hon svarar fel eller skriker "VAAAAA?!" så får jag värsta monster-mamma-rösten när jag ska upprepa mig. Supermorsan...igen. Men det är så tjatigt!! Läkaren sa att det kan sitta i flera veckor så jag får försöka behärska mig...

Ibland är det dock fortfarande praktiskt. I förrgår vaknade hon lite varm och hängig så hon fick stanna hemma ifrån dagis. (Ja, för vi har ju VERKLIGEN inte fått någon tid tillsammans de sista veckorna?! Suck!!) Freddy fixade en film och frukost åt henne innan han körde till jobbet så att jag och Elton kunde ligga och dra oss lite längre. När jag gick ut i TV-rummet var det helt tyst. "Men Alice, ska du inte ha ljudet på?" Tänkte att hon kanske ville vara snäll och ha det tyst för vår skull...men till svar fick jag "NEJ MAMMA. DET FINNS INGET LJUD PÅ DENNA FILMEN SA PAPPA. MEN DET GÖR INGET. JAG HÖR JU INTE I ALLA FALL!!" Haha, fina Alice. Så där satt hon i soffan...i 2 timmar...och tittade på Peter Pan - stumfilmsvarianten. Men hon var jättenöjd. Jag tyckte först synd om henne och satte mig bredvid henne och började läsa replikerna, men då vände hon sig om och sa "TYYYST MAMMA! JAG TITTAR PÅ FILM! SLUTA TJATA!" så jag gav upp.


Freddy och jag kom ju iväg på vår date i onsdags och spenderade tre och en halv barnfria timmar ihop - Wohoo! RAW var hysteriskt kul, precis som förra året. Jag har fortfarande ont i kinderna efter allt skrattande. Det hände dock en pinsam grej på vägen in. När vi närmade oss teatern kom tre personer fram till oss med kamera och mikrofon. Och ja, man är ju så jävla känd nu med bloggen och allt så det var ju inget konstigt i sig (hahaha) - MEN tjejen säger såhär: "Heeej!!" (lite smått hysteriskt glad och konstig) "Ja, vi tänkte se om du ville säga något roligt här i kameran...så får ni varsin Ölbiljett!?!" Eeeeh....va? "Ja, alltså...typ bara något roligt! En "Bellman" eller något!" Ja, nu är kanske vi ute för lite och jag träffar garanterat för få människor numera...men "säg något kul!?" Jag hann tänka två saker. För det första - VEM tycker Bellmanhistorier är roligt?! (Skulle va min politikerkusin då...) För det andra - ÖL?! På en onsdag?! SER de inte att vi är föräldrar?! Nej, här är det jävlar "in-ut-slut"-metoden som gäller. Här finns varken tid eller lust för efterfjelande! Det är ju FAKTISKT en dag imorgon också. (<-- stor varningsklocka Malin. Du är en tönt.)

De tjatade ett tag på oss. Tyckte antagligen att vi såg roliga ut(?) och så ville de väl ha färdigt sitt ogenomtänkta projekt till skolan. Så jag slängde ur mig "Jag kan ingen Bellmanhistoria...och jag är inte speciellt rolig. Men jag kan klä av mig naken om det piggar upp? Jag ser i alla fall rolig ut!" Freddy sjönk 20 centimeter i det ögonblicket...
Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Det enda jag uppfattade var sex stycken stora ögon och en mörk röst som sa "...vi vill ju inte att någon ska må dåligt." Ursäkta?! Är jag verkligen så jäkla ful? Jag hade ju både läppglans och push-up! Freddy sa att killen syftade på det faktum att det var kallt som fan och att JAG inte skulle bli sjuk...men jag är tveksam här alltså..? Fan. Jag måste börja träna. Igår...typ.


Mårten Andersson berättade ingående om ljudeffekterna ifrån sin senaste trekant, Messiah Hallberg lokaliserade en stolt Sverigedemokrat i publiken som användes som exempel under resten av hela showen, Kodjo Akolor lyfte fram vikten av att våga FISA inför sin partner (eeeh?), Marika Carlsson diskuterade vidare med Sverigedemokraten och var allmänt jätterolig, Flip Schultz ifrån USA var fantastisk och Måns Möller såg mest söt ut. Kan varmt rekommendera er att se dem om ni lyckas få tag på biljetter!! Efteråt bjöd gänget in till efterfest på Harrys och Mårten mer eller mindre lovade bort sin kropp till bättre behövande blondiner i 20-årsåldern...men här kände jag STOPP UNGDOMAR! Gå hem och lägg er! Klockan är snart halv elva! Som sagt, det ÄR en dag imorgon också...

 
Förresten! Ni som går och funderar på barn. Nu är det läge att skaffa nya enligt Alice. Hon hade en lång utläggning igår om det här med bebisar...och var de kommer ifrån. Jag hämtade luft ända ifrån tårna och förberedde mig på en invecklad diskussion om kärlek och spermier, men där fick jag så jag fes...
"Men mamma! Sluta! Det är inte kärlek som man gör bebisar med!" (Nej gumman, inte alltid...det kan va ren porr också!) "Man gör inte bebisar så mamma! Man går bara till människobutiken vet du väl!? Och nu är det rea där för nu har det varit jul!" Ja, så nu vet ni det! Halva reapriset just nu på rödhåriga 4-kilosbebisar och 75 % på de skalliga! Kom och köp!!? Misstänker att människobutiken ligger i Trollhättan. Hört att de fått mycket fritid där på sistone. (Fy mig.)




En massa nya läsare trillar in! Wiiiih! Igår hade jag över 2 000 läsare och det är ju helt galet!? Herregud, jag måste snart börja skriva om vettiga saker!! Tänk om någon tar mig på allvar....hjälp! En tjej på familjeliv.se tog mig på största allvar igår i alla fall. Såg att det fanns en tråd i forumet där min blogg diskuterades och det är ju helt otroligt roligt! Och mitt i allt fanns en kommentar "...kom igen - använda ord som tjolahoppsan om underlivet. Det märks så väl att hon är en understimulerad 42-årig "morsa" från Värmland eller nåt..." Hahaha, vafan!? 42?! Skit på dig! Lovar att skriva fitta nästa gång så ingen missuppfattar vad jag menar! ;)

Jaja, smaken är som baken och alla som inte gillar choklad är det fel på! Kan passa på att skryta lite till nu när jag ändå är igång och boostar mig själv inför kvällens FREDAGSMYS (som jag ska avnjuta ensam...inlåst i garaget med ett Geisha och min sprillans nya iPhone 4s som kom igår!). Ni som tror att jag faktiskt är en 42-årig "Bitter-tjolahoppsan" (haha) ifrån Värmland kan läsa en intervju med mig OM NI KLICKAR HÄR! 

Trevlig helg på er!!

over and out.

//Meekatt...

37 kommentarer :

  1. Haha Jag MÅSTE hitta den tråden!

    SvaraRadera
  2. Jag har två saker att kommentera:
    För det första- Tjo ho, jag är omnämnd i din blogg:). Även om jag får vara politikerkusin, men om du inte har någon okänd kusin, så känner jag mig hedrad, fast jag är avsaknad av normal humor och bara förstår ordvitsar:). Sak nr 2: du behöver inte vara ensam om du har en iPhone 4s, då har du ju Siri som du kan prata med och som gldaeligen svara på alla frågor! Ha en härlig helg. Kram från din politikerkusin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vem vet hur många okända syskor och kusiner man egentligen har(!?) men här syftade jag enbart på dig, haha. Du är ju faktiskt lite unik - på ett alldeles utmärkt sätt! ;)

      Siri!? Vafan!? Detta hade jag ingen aning om! Tack kusin! Äntligen lite sällskap i mitt kalla garage! Ikväll ska vi jag och Siri diskutera Jimmie Åkessons nya jeans i stentvättad modell.

      Ha det gott kusin! Kram!

      Radera
  3. Härligt med lite vuxentid. Föräldrakanalen, famijeliv och allt vad det heter ...duktiga, präktiga bullmorsor som får sig för lite i tjolahoppsan. Andas, ha kul och ta dig inte på så jäkla stort allvar vare sig du är 18, 35 eller 43 för ingen bryr sig om hundra år. Vet inte om det är politiskt korrekt att skriva fitta så där i bloggen ;)..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en klok människa du! ;)

      OH No!? Var jag inte PK nu heller?! Fan! Jag kommer aldrig lära mig.

      Trevlig helg!

      Radera
  4. Åh, snälla, sluta hänga på Familjeliv. Jag älskar din blogg och din underbara berättarstil, och jag är rädd att dumheten som florerar på det forumet kan vara smittsam.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla Emilia! Jag lovar att inte ta åt mig eller låta mig influeras av "mamma-maffian". jag är som en Gås - fet. Och ja...det rinner av mig..eller hur var det nu man sa?! ;)

      Sån här é ju jag! Ha det gott & Trevlig helg!

      Radera
  5. Hejhej! Jag hittade hit igår just via den tråden på FL men läste bara trådstarten som länkade hit! Detta var en av de bästa och roligaste bloggar jag läst och du finns nu bland mina favoriter! Kommer vara en trogen läsare :)

    Tårarna sprutade förresten på mig när jag läste om din "fadäs" med namnet på din "tjolahoppsan" :). Kom då ihåg en lite annorlunda händelse som hände mig när jag var och visade upp mitt underrede för många herran år sedan...

    PS: Får man länka till din blogg? ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiih - Välkommen hit! Kul att du gillar bloggen och mitt trams! :)
      Men vad var det där för en cliffhanger?! VAD HÄNDE!? ;)

      Självklart får du länka hit!

      Trevlig helg!

      //Meekatt...

      Radera
    2. Hehe, jag blev lämnad i gynstolen med "skohornet" hängande i härligheten när barnmorskan kom på att hon skulle hämta en sak. Tanten lämnade dörren öppen och utanför dörren var det en korridor som besökande var tvungna att passera in och ut till mottagningen...

      Radera
    3. Nej men Fy!?! Hur kan man lämna dörren öppen!? Hahaha, usch! Tänk vad vi kvinnor får stå ut med...
      Man undrar ju vad tanten kom på att hon skulle hämta mitt i ett sånt ögonblick!? Ett Geisha? Haha

      Radera
  6. Men hallåååååååååååååå jag ÄR redan en (snart) 42-årig bitterfitta. Gjorde ett helt lunchbord på jobbet knäpptysta i går när jag satte en kollega på plats.

    Grattis till alla läsare! Det är du värd. Bloggen är hysteriskt rolig. Keep it up!

    SvaraRadera
  7. Säg inte att du är ifrån Värmland med?! Då kan de ha misstagit mig för dig!! ;)

    Tack snygging!

    SvaraRadera
  8. Hittade med hit via den länken o har läst mig en bra bit bakåt. Även länkat både en o två gånger via facebook.

    Skrattade så det gjorde ont av inlägget om fars dag som alice "skrivit". Försökte läsa högt för maken men det gick inge vidare. Kunde inte läsa utan att skratta igen. :)

    Din ligger numera på läslistan o kollas dagligen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen in! Ja, Alice är en jäkel på att berätta! ;)
      Kul att du gillar bloggen!

      Radera
  9. Älskar hur du skriver dina inlägg, skrattar alltid. Glad att du inte är så där super seriös som skriver precis det alla anser vara korrekt.
    Och: RAW är så sjukt kul! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, RAW är helt underbart kul!! Måste ses!

      Tack snälla! Kul att man kan sprida lite skratt! ;)

      Radera
  10. Möjligen jag kan va en av de nya besökarna och jag har givetvis satt dig högst upp på piedestalen och dyrkar dig och den nya sanningen du predikar!! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hell yeah! Dyrka på bara! Hahaha! Välkommen in! :)

      Radera
  11. Det här är den roligaste bloggen jag någonsin läst. Jag kommer att ha träningsvärk imorgon för att jag har skrattat så mycket! Speciellt när Alice bloggade från dagis :)vad bra du skriver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Alice är en grym gästbloggare! ;)

      Kul att du gillar bloggen! Vad glad jag blir!

      Radera
  12. Hej, trevlig blogg! Hit kommer jag gärna tillbaka. Hittade hit via Bloggnytt.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Haha, men visst måste man bara älska familjeliv?! Men ibland blir man nästan rädd hur folk tänker där..
    Jag måste bara klaga på en sak med din blogg: Du uppdaterar för sällan :D Jag ÄLSKAR det du skriver :D Jag sitter alltid och småskrattar för mig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag ska bättra mig och uppdatera oftare! ;) Tack snälla du, vad kul att du gillar bloggen!

      Ja, familjeliv...suck!

      Radera
  14. Hej! Jag hittade hit via någon som länkat till din blogg och jag måste bara säga att jag formligen älskar dina inlägg. Du är ju störtskön kvinna! Me like a LOT!

    SvaraRadera
  15. Hahaha världens sötaste lilltös, eller borde jag säga dövtös? ;-)

    Och taaack! Kurtan var ju tjusig på sin tid men jag gillar nog frillan i färg bättre. ;-)

    Trevlig helg. Kraam :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...dövtös får det nog bli! ;)

      Trevlig helg!!

      Radera
  16. Meekatt ändra på sig..så fan heller! vågar eller kan man inte läsa så ska man tillbaka till klostret...42 är väl ingen ålder...satan i gatan det fyller ju jag snart...fan snart får man boka rum på hemmet med nätlinne och filttofflor.
    Bara det finns internetkoppling så ska jag nog fan stå emot både senilitet och dragspelsmusik.
    Så lilla gubben nu får du sitta här och lyssna på kyrkokören som sjunger gamla testamenssånger...kan man få en hagelbössa till kaffet?...tacka fan för att äldre klagar på att deras dagar på hemmet är tråkiga... 4 kilos bäbisar? vägs dom i kassan eller får man väga dom själv innan köp?, får man barnstol på köpet om ungen väger under 4...skulle vilja se dom expediter som skulle jobba där...och reklamationen..jag menar att hur fan skulle jag veta att den bajsar grönt...säg det till mina vita byxor...får man tillgodokvitto? PlusSverker har´ru tid en stund?
    Så Meekatt ha en underbar lördag och bara sug i dig av berömmet för du är väl värd detta...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Och tro mig...jag suger åt mig som en svamp och spar i reserven till "idag-hatar-vi-Malin-dagar"! Och nej, jag ändrar inte på mig! Sån här é ju jag! Haha, jag blev liksom inte bättre...

      Reklamationen funkar tyvärr inte - jag har försökt i fyra år! ;)

      "kan man få en hagelbössa till kaffet?" - hahahahaha!

      Radera
  17. SNÄLLA kan du inte dissa Familjeliv? Den sidan är ju hemsk. De som skriver där verkar ha ett så makabert perfekt liv att det är otäckt...

    Skriver någon "Min son åt popcorn" så följer där tusen inlägg om hur dåligt popcorn kan vara för barn?! Herregud, popcornen kan ju fastna i halsen, mellan tänderna, de var säkert inte ekologiska, ungen fick säkert salt i ögat! PANIK! PANIIIK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, var inte orolig! Jag "hänger" mest på familjeliv för att retas med folk och för att få bloggmaterial! ;)

      Igår läste jag om en mamma...som gav ROSTAT BRÖD(!!!)...MED SYLT!!! till sitt barn. Hon borde skjutas...typ? Man kan ju bara älska mamma-maffian på FL!

      Radera
  18. Hahahaha XD
    Oj oj, kan folk störa sig på mindre eller? XD
    Vad sjukt många kommentarer du har fått på det här inlägget :O tog ju en evighet att bläddra ner till skrivrutan ;)

    Stackars Alice som fortfarande är så döv. Lite beundrasnvärt är det ju att hon orkar kolla på en hel film UTAN ljud :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja en massa kommentarer blev det! :)

      Nu börjar Alice komma tillbaka till verkligheten och kör med ljud på TV:n igen! Skönt att få tillbaks sin lilla tös och slippa skrikandet!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!