måndag 13 februari 2012

Bestigning, Tips från coachen & Mitt pinsamma liv!

Amen vafan?! 8 minuter och 42 sekunder på crosstrainern och jag är döende? Vad hände här?! Okej att jag inte har närmat mig gymmet på flera månader...men åtta minuter...och fyrtiotvå sekunder?! Så sjuk har jag inte varit? Skjut mig. Det känns som att det är dags att bestiga torkställningen (<--ja, vad har man annars en crosstrainer till om man inte hänger tvätt på den?) i vinterträdgården lite oftare än en gång i halvåret. Fan. Jag hoppades att det skulle sitta i och att jag bara ifrån ingenstans skulle kunna köra minst ett 40-minuterspass. Jag är en idiot. En idiot som ÄLSKAR choklad. Det var fan inte ens lönt att ta på sig sport-bh för detta. Imorgon kör jag naken - Meekattstyle - och besparar mig ombytet...som säkert förbrände 30 kalorier bara det. Jag vill ju inte magra för fort liksom!

Idag kör vi "Vecka 2" i vår nya bantningsmetod så nu är det fritt ätande mina vänner! Bara ät och kräng i er nu och riktigt "fettochocka" kroppen så att den känner skillnaden och tappar vikt i ren panik nästa vecka när vi äter som vanligt! Jag tror verkligen på det här! NU kompletterar vi även med en jättebra övning - "Bordet" - som Freddy fick lära sig på sin två dagar långa ledarskapsutbildning förra veckan. Jag riktigt känner hur stolt han kommer bli över mig när han ser att jag tipsar om det här! Men man ska vara snäll och dela med sig av alla bra tips! Sån é jag! Ja, nedan ser ni hur man gör. Jag önskar att jag hade smygfilmat istället för att smygfotat. Då hade ni även fått se en juckande rörelse upp och ner och hört lite skumma stön. Man ska tydligen jucka såhär 100 gånger... (Är man ovan eller väldigt osmidig som jag(!) bör man INTE ha småbarn under "bordet".)

(Förlåt Freddy. Jag sover på soffan inatt.)

I morse hade vi 17 minusgrader här vilket berättigar mig till att klaga. Så nu kommer det: FAN vad kallt det är!! Jag ska ALDRIG mer gå ut och just nu skulle jag kunna betala med Freddys bleka kropp för en resa till värmen. Elton och jag var nyss ute på promenad. Vi var ju tvugna att gå ner till havet och kolla till strandhuset och jäklar vad jag längtar till sommaren nu! Jag vill ha tillbaks huset! Skönt när det är uthyrt men åh vad jag längtar dit! Undrar om hyresgästerna skulle tycka det var jobbigt om jag började hänga där på dagarna? Kanske kunde vara riktigt trevligt för dem med lite sällskap? Hm...

"Jag brukar skratta åt ditt liv!" Ja, kändisskapet har ju helt klart sina baksidor. Alla autografer man måste skriva, all papparazzi som jagar en och all denna  beundrarpost som väller in. Hur ska man hantera det? Igår när Alice och jag var på ICA MAXI sa hon "Mamma!! Maaammaaa!! Kolla, där är han den där som jag tycker är snygg och som kan spela gitarr!" Yeyh!? En snygging som kan spela gittarr? VAR?! "Mamma! Han den där frökenen som jag hade på mitt gamla dagis!" (Ja, vi säger både DAGIS och FRÖKEN i vår familj...och jag ser nästan hur håren i nacken reser sig på alla PK-mammor nu.) Aah, det vet jag ju vem det är! Inte så många grabbar som vikarierar på dagis tyvärr och Alice har ju en viss förmåga att kära ner sig i alla killar hon möter. Helst allas pappor, vilket resulterat i en del pinsamma "TITTA MAMMA, HAN TYCKER VI JU ÄR SNYGG!!-moments" i hallen på dagis...men jag är van att skämmas över henne...och över mig själv.

Vi träffade på familjen med "den gamla frökenen" vid blöjavdelningen. Ja, det är ju där man hänger nu för tiden när man väl lyckats smita hemifrån. Mamman i familjen sa då "Jag brukar skratta åt ditt liv!" Oh my god! Hur patetiskt är mitt liv egentligen!? Sen kopplade jag...hon läser bloggen. Herregud vad skämmigt! Vad har jag skrivit egentligen?! Usch, jag som skriver så mycket skit, haha. Men ja, efter en stund kände jag att det är ju inte JAG som ska skämmas. Det är ju Freddy. Pappan sa nämnligen "Freddy var ju snygg som tjej med!" Hahahaha! Yes! Min lilla Freddy blir kändis! Tänk om jag blir lika känd som Blondinbella! Då ska Freddy få följa med mig på röda mattan i sin fina rosa klänning...och göra "bordet" inför allihop! Vad kul för honom! (HÄR har ni inlägget!)


Nu ska jag väcka Elton som fortfarande sover gott i vagnen efter vår promenad. Inatt var han vaken till tre med 40 graders feber. Lillfisen har fått en tand och lika glad som jag blev över att se den - lika trött blev jag igår när jag insåg att det här med tänder innebär sömnlösa nätter, bajs ända upp i nacken (<--på Elton alltså, haha) och höga skrik. Stackars Elton...och stackars oss som hade förträngt allt det där!

I eftermiddag ska jag trötta ut barnen i pulkabacken med Edyta. Man kan ju alltid hoppas på en barnfri kväll. Lär i och för sig inte finnas chans för något "waka waka" för min del ikväll efter det här inlägget. Freddy ska väl göra "bordet" hela kvällen...

over and out.

//Meekatt...

20 kommentarer :

  1. Jag gratulerar iaf till 8min 42sek. Jag klarade 3min och var sen helt slut nu jobbar jag på att klara 4min :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pausade iofs efter 32 sekunder...haha. Det säger ju allt...

      Radera
  2. Hehe, vad jag känner mig i form nu! Klarade hela 15 minuter härom kvällen!! Duktiga, duktiga jag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohooo! 15 minuter!! Hoppas du åt Geisha samtidigt så du inte försvinner!!

      Radera
  3. 8min är wow faktor! Här blev det 5min på den där "svänga på rumpan" grodan som barnen kallar den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 5 minuter på grodan måste väl ge MINST fem minuter med prinsen?! Ha ha. Kul Malin! ;)

      Radera
  4. 8 min och 42 sekunder är fan bra ju!!!! :-D

    Gissa om jag tänkte på dig när jag såg vad som stod på baksidan på mjölkpaketen idag? Det stod om hur man pimpar sin mjölk. Bl.a var det ett förslag om att man kunde smula ner lite pepparkakor i mjölken!! "Ja men SEMLOR då???" Kom jag på mig själv med att stå och tänka!!!! Haha, nu har jag blivit helt fixerad av semlor jag med! Tack för den liksom! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha! Vassegó!! Du som får äta semlor - ät en för mig med är du snäll! ;)

      Radera
  5. Bra kämpat!!Det brukar vara skitjobbigt första kvarten (sedan går det bara av farten).
    Eller? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha...första kvarten...suck. Första två veckorna, SEN går det lite lättare. ;)

      Radera
  6. HAHAHAHAHAHAHA!! Du är underbar!! Skrattar så jag dör varje gång!
    Ettiketten är klockren! HAHAHAHA!

    "bordet" ska jag prova! Ser ut att va en bra övning! Freddy är för rolig, haha. Du får nog sova på soffan inatt Meekatt men det tackar vi läsare för! HAHAHA

    SvaraRadera
    Svar
    1. DÖ INTE!! Jag vill ha kvar mina läsare!! ;)

      Haha, ja...det blir en tråkig natt, men jag bjuder på det!

      Radera
  7. Bra jobbat!!
    Att du överhuvudtaget ställde dig på torkstället är beundransvärt.

    PS.Min telefonräkning från utlandsvistelsen har ännu inte kommit så jag älskar dig än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är lite stolt att jag ens tog mig upp faktiskt! En timmes promenad dessutom idag! Borde fan få en semla ikväll...

      Ajdå, haha. Hoppas den dröjer så du inte börjar hata mig redan!!

      Radera
  8. 8 min kan bli 10 min och 10 min kan bli 20 min, ja jag tror du fattar vad jag menar :) Kämpa kämpa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så? Det innebär att jag måste ta mig upp på skiten imorgon igen. Fan.

      Skönt med hejarklack dock! "Mindre Meekatt åt folket!" (??) ;)

      Radera
  9. Hahaha, "tips från coachen"! Borddet kommer användas flitigt här hemma. Bra när man har gäster och fattas sittplatser, vi kanske kan hyra in Freddy? ;D

    Ja du får vänja dig vid uppmärksamheten! Kommer bli mer av den varan är jag säker på!

    Älskar bloggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé!! Självklart hyr jag ut honom! Säg bara till! ;)

      Kul att du gillar bloggen! Ha det gott!

      Radera
    2. Ja ct:n är en killer ! Jag tycker du var duktig :D
      Har ni ett strandhus?- hur avundsjuk blir jag inte nu! Fy fan vad göött!!

      Radera
  10. Tack, skönt med lite stöd! ;)

    Ja, vi har ett mysigt litet hus nere vid stranden här. Tyvärr för litet för att flytta in hema familjen i - men supermysigt! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!