tisdag 31 januari 2012

Jerry Springer-look, Handsprit & Korv i duschen!

Jaha, då har man skickat iväg sin lilla zigenartös till dagis. VARFÖR kan hon aldrig ta på sig de kläder jag lägger fram? Varför måste hon ALLTID komplettera "dagens outfit" med en ful kjol ifrån "klä-ut-dig-lådan", en ful frisyr och trasig kofta ifrån den där högen med saker som behöver lagas? Jag lägger en massa pengar på fina kläder till Alice helt i onödan. Hon ser i alla fall ut som att hon kommer direkt ifrån en Jerry Springer-fight när hon kommer till dagis. Fan. Jag som vill att hon ska va lite snygg. Idag försökte jag med de där dyra snygga Levis-hängselbyxorna och skjortan. Hahaha. Kul va Alice? Lite morgonhumor ifrån mammas sida idag. Efter en kvarts skrikande, lite slagsmål och en del tårar stod hon nöjd framför spegeln iklädd jeans, en rosa tröja, en ballerinakjol, en röd kofta och lila strumpor och sa "ÅH! Mamma!! Jag ser ut PRECIS som en prinsessa!!!" Suck. "JA, en prinsessa på crack gumman. Åk nu."


Jag är fortfarande lite i chock efter gårdagens "Familjen Annorlunda". 10 barn. Giv. Mig. Styrka. Tänk att baka cupcakes...med TIO barn!? Jag vill inte ens baka cupcakes med mig själv! 10 barn...det är ETTHUNDRA "pill-i-näsan-fingrar" i smeten...eeeeeuhhh!? Förlåt, men jag klarar inte det där. Jag satte ju lussekatten i halsen på dagis när personalen kom fram och sa "dessa har väl barnen gjort bra?". Barnen?! Försöker ni ta död på oss allihop?! Jag älskar barn. Mina egna barn. När de tvättat händerna. Sån é jag.

Idag är det dags att göra det där stora arbetet i Företagsekonomi som jag förberett ett tag. (Med förberett menar jag att jag lagt fram böckerna, dammat av dem vid två tillfällen samt gjort en ny mapp på skrivbordet som jag döpt till "Företagsekonomi".) Känns som att jag är en bra bit på vägen. Nu ska jag bara komma upp med en affärsidé, en budget och en utvärdering av marknaden. Hm...kanske skulle bli "Handsprits-tanten"?! Som den gamla fula flourtanten...fast med handsprit? Åka runt på förskolor och tvångstvätta snuskiga små fingrar...? Det måste ju vara något som staten vill finansiera? Jag menar...tänk alla  insparade vabbdagar!? Jag skulle kunna va iklädd en sån där Ghostbuster-dräkt...och köra mellan förskolorna i en "Håll-Sverige-Rent-bil". Fan vad bra! 
 
Imorgon är det dags för Alice 4-årskontroll - DEL TVÅ. Hon var faktiskt jätteduktig sist...i en halvtimme. Men något geni har bestämt att man som 4-åring ska kunna va tålmodig, lyssna, lyda och klara av att stå i centrum i EN TIMME utan att tappa intresset...eller för all del...spåra ur totalt. Personen som planerat det här kan inte ha egna barn. Eller tio barn. MITT barn klarar inte av det här i alla fall. Efter att ha klarat av vägning, mätning, gått balansgång, kollat synen, pärlat, ritat den fulaste teckningen någonsin samt berättat var naveln satt så tröttnade hon. Med all rätt.

Jag vet ju själv känslan när man gick på viktväktarna. Redan efter invägningsmomentet fick man ju självmordstankar och ville springa ut i bilen och moffa i sig kebab i ren ångest. Tänk om man då - i bara trosor - skulle börja peka ut diverse kroppsdelar också! "VAAAAR är naveln Malin!?" Ja, vafan vet jag?! Den var här nere förut...sen blev jag fet...och fick bröst stora nog att hindra mig ifrån att se någonting under brösthöjd. Det är ju ett under att jag ens har byxor på mig! Men i alla fall - imorgon är det dags för hörseltestet...igen...och det är ju lite komiskt nu när öroninflammationen fortfarande ger sig till känna genom DÅLIG JÄVLA HÖRSEL Men det kan ju alltid roa någon. (=mig!) Igår sa Freddy "Vill du gå och duscha nu Alice?" och hon svarade "Jag vill INTE ha ost på denna gången, bara korv!" Man undrar ju vad som försiggår i den hjärnan...och i duschen.


Nej...affärsidé...budget...utvärdering...suck.

over and out.

//Meekatt

31 kommentarer :

  1. Svar
    1. Ja, jag känner att jag har en bra affärsidé här... ;)

      Radera
  2. Hehehe, man får ju hoppas att klädsmaken utvecklas med åren! Tills dess får du bara räkna till 10 (1000000?) och tänka att flickebarnet i alla fall är kreativ! :-D

    Startar du ett sådant företag så är jag på! Mer handsprit till folket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...man får räkna...och räkna...och räkna... ;)

      Tack - skönt att ha stöd här ute! Haha

      Radera
  3. HAHAHAHAHAHAHAHA! "Jag skulle kunna va iklädd en sån där Ghostbuster-dräkt...och köra mellan förskolorna i en "Håll-Sverige-Rent-bil". Jag ser dig framför mig!! Ingen dum affärsidé alls! Du är bara underbar! Sitter här och uppdaterar och väntar på nya inlägg hela dagarna. Älskar din blogg!

    Kram AnnaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw, har du inget bättre för dig människa? Haha ;)

      Tack snälla Anna!

      Radera
  4. Ja, varför kan de aldrig klä sig i det man vill? det måste bero på deras ålder. Min tjej är oxå fyra år och vägrar ha jeans och vägrar tröjor oxå just nu. Så det är kjol och strumpbyxor och linne som gäller hela tiden.

    Hoppas det går bra på BVC imorgon, haha.

    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar starkt på att tömma hela garderoben och lägga in en uppsättning kläder varje kväll. Men risken med Kravallis är att då går hon naken till dagis...för sån é hon! ;)

      Radera
  5. Alltså, vi har suttit här på jobbet och skrattat isönder oss åt dina titlar på inläggen. Vår chef kom nu och frågade vad vi håller på med och efter en snabb titt sitter nu hon också här och skrattar. Du skulle kunna ge ut en bok med bara titlarna i och resten får man tolka själv! Helt otroligt.

    Kramar ifrån Eva och gänget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, bra idé! En bok med bara titlar! Haha

      Så ni tjänar pengar när ni lägger tid på den här bloggen! Orättvist som fan tycker jag! Hahahaha

      Radera
    2. Ja, för tusan!!! Titlarna är ju alltid det svåraste på ett blogginlägg. Skulle vara kung att få insikt i titelskrivandets djupaste hemligheter!!

      Radera
  6. Hahahaha!!! Underbart! Jag jagar också mina barn med handsprit, barnhänder är snuskiga händer, hahahaha! Äter inte heller dagiskakorna, hahahahaha, när "barnen varit sååå duktiga och bakat själva", hahaha! ;) Och jag har också tre prinsessor on crack som klär sig lite som de vill, har lämnat Isabelle på dagis mitt i vintern i rosa ballerinakjol, jeansjacka utan någonting under och foppatofflor, i - 20 grader och snö! ;) Älskar din blogg gumman! Älskar dig! ♥ Kram den STORA :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du förstår, haha. Än så länge har Alice inte åkt naken till dagis och det ser jag som ett plus iaf! Älskar dig!♥

      Radera
  7. HAHAHAHAHA............
    Har skrattat hejdlöst i snart en timme nu (ny här o försöker uppdatera mig),
    känner igen mig i nästan alla situationer (mer eller mindre) men kan inte formulera mig som du (å inte kommer jag ihåg nåt heller)

    Tyvärr måste jag meddela att klädproblemet kvarstår/ökar med åldern...börjar inse att som mamma kommer man aldrig att bli nöjd med dotterns klädval ;-)

    På återhörande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, välkommen in! Kul med nya läsare och kommentarer! :)

      Ang klädvalen...nej, jag är också rädd för det. Jag som älskade att ha en flicka som man fick klä och göra fin i håret, suck. Det varade tills hon insåg vad jag höll på med. ;)

      Ha det gott!

      Radera
  8. Hahaha! Vilken underbart rolig blogg du har! :D Den har verkligen betydelse. Mycket bättre än alla andra "vanliga" bloggar som skriver kort, kort som möjligt om sin dag. Keep going! :D lägger till dig på bloglovin nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiih! Tack! Vad kul att du gillar den! :)

      Ha det gott!

      Radera
  9. Ha ha ha ja en hel timme? Stackars liten...

    Jag gick till Viktväktarna på 90-talet med en kollega och jag visste inte vad jag hade att vänta mig. Trodde nästan att jag skulle få gå fram till en våg och blygt säga: Hej, jag heter Malin...och jag är FET.
    Därefter skulle heta lokalen med tjockisar peppa mig genom att ropa tillbaka: Hej Malin!

    Nu blev det inte SÅ illa, men möterna var inte min grej alls. Somnade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag väntande mig också mer "AA-känsla" på mötena men det var illa nog! ;)
      Jag satt mest och fnissade åt alla som lekte duktiga och skröt om sina egenpåhittade tunnbrödspizzor utan smak. Och som vanligt sa jag bara fel saker...så det var inte min grej. Men vi firade efteråt med kebabtallrik om vi hade gått ner! :)

      Radera
  10. Familjen Annorlunda ja...what to say?! Skulle aldrig komma upp i 10 med tanke på att det är 12 år mellan ungarna och jag hinner bli infertil innan jag kommer till omgång nummer tre, eller fan det börjar bli dags igen med tanke på att minstan är 10. Nä nu tänker vi på nåt annat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, herregud...är det klockor som tickar!? På det bara! Övning....ger merjobb! ;)
      You go girl! Hahaha!

      Radera
  11. Det verkar som fröken har bacill och virusskräck=)
    Då ska hon inte jobba som undersköterska/förskolelärare eller slamsugare...
    Men visst i dagens dagisepidemier för vi alla vara gklada om vi håller oss friska längre än en vecka.
    Handspriten står redo i stor duschflaska och man funderar på om man inte ska ångtvätta alla Sveriges dagis och förskolor.
    10 ungar..huvaligen men vill man ha så många så är det upp till dom....men så heter ju programmet Annorlunda....frågan är bara vad som är norm?...alt
    Kram på sig och fortsätt underhåll oss!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bacillskräck? Jag?? Hahaha, inte ALLS! ;)
      Har bara ett lite skruvat förhållande till handspriten... En pumpflaska i varje rum, en i bilen, en i handväskan...

      Njae, vården är nog inget för mig. Är fan för aggressiv för vården. Mamma har alltid sagt till mig "JOBBA INTE INOM VÅRDEN" och hon talade av erfarenhet. Förskollärare är heller inget för mig - jag tycker inte om barn. (hahaha) Slamsugare...skjut mig.

      Kram och tack för roliga kommentarer! :)

      Radera
  12. Haha Maaalin xD "etthundra pill-i-näsan-fingrar" jag tror jag smäller av !
    Eller nej, tack vare dig är risken stor att jag lever till jag blir över 100 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja...men fatta bacillhärden i de kakorna!? Huh...

      Yeyh!! Bli minst 105! :)

      Radera
  13. Hahaha, härlig som alltid med massa igenkänningsfaktor.
    Jag skulle inte heller ätit de där lussebullarna, även om det säkert var väldigt gulligt när barnen bakade dem - om man bortser från alla snorkråkor liksom.

    OJ, verkligen passande tidpunkt att göra hörseltest på, tänk om hon blir stämplad som halvdöv resten av livet efter det där? Jag menar sjukvårdspapprerna följer ju med, och läkarna har en tendens att kolla mer i dem än vad de lyssnar på personen som sitter framför dem ibland x)

    Svar: Åh, tack för dina kloka ord och peppning! Och du har så rätt i att alla de där sakerna ligger i minnet, alltså MITT minne och inte kameraminnet. Och om man skulle glömma något av det så var det antagligen inte så viktigt att komma ihåg. För det viktigaste minns man faktiskt (om man nu inte får alzhimers, hurdetnustavas).
    Ja, många gånger är det lättare sagt än gjort att bestämma sig för en känsla man vill ha om något, men absolut går det, det kanske bara tar lite tid, och en hel hög med energi och viljestyrka, men det går:)
    Åh vad snäll du är, du är värdefull du med :D tack!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, kanske bäst jag förvarnar i alla fall. Eller vänta? Om jag inte gör det...och Alice blir klassad som döv...får jag parkera på handikapp då?! *fniss*

      <3

      Radera
  14. Hej!
    Alltså...du är ju helt sanslös!! Tack för en härligt blogg!
    Väntar rastlöst på nästa inlägg! Tur att det inte är riktigt
    varje dag, eftersom mina magmuskler behöver vila i mellanåt!

    /LillAnn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla! Vad kul att du uppskattar mitt trams!

      Kram!

      Radera
  15. Ett par älsklingsbloggare har precis lagt av. Tomheten var total.
    Behöver mina dagliga garv.
    Fick tipset om din blogg och nu är jag lycklig igen.
    Sjuk idag. Här ska läsas ikapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw, tack! Vad kul att du hittat hit!
      Krya på dig!

      //Meekatt

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!