lördag 21 januari 2012

Ny design, Könsord & Disney on Ice!

Freddy är frisk. Tack gode gud för det säger jag. Frågan är bara hur länge han står ut med oss andra...
Jag somnade inne hos Alice vid fyra-tiden inatt efter mitt "springa-in-till-Alice-varje-kvart-för-det-låter-som-att-hon-ska-spy-maraton". Hon hade feber, hosta och ont i halsen. Och eftersom att hon hade ont i halsen så skrek hon...och eftersom att hon skrek...så fick hon ont i halsen. Lysande! Jag själv hade feber och jävligt ont i örat, så jag satt i soffan - fullproppad med Voltaren och Alvedon samt med en stolpilla - I ÖRAT! Ja, vafan!? Vad gör man?? Jag var desperat! Kan väl inte riktigt påstå att det hade någon större effekt...men det blev inte värre i alla fall.


Imorse ringde jag till doktorn som sa "vänta du bara ut det så sprängs snart trumhinnan. Då lättar trycket och då gör det inte så ont mer". Eeeh...får väl vara glad att det var örat man har ont i om det är såna råd man får?! Fan. Jag ville ju ha starka droger!

Elton har varit ganska pigg, trots ögoninflammation och lite gnäll...fram tills nu ikväll. Nu bröt helvetet loss och JÄVLAR vad tung han har blivit! Det är ju inte en nyfödd man går runt och bär på längre! Vad hände där liksom?! Finnig är han med...knappt söt alls idag faktiskt. Kan bero på att jag är lite smått bitter över att man som småbarnsmamma inte bara kan lägga sig ner och dö lite när man är sjuk. Så fort man stänger ögonen blir det ett jävla liv. "Mamma!! jag är BAJSIG!! Mamma!! Mamma!! Jag vill se film!! Mamma!! Jag vill ha vatten!! Mamma!! Sover du? Ska vi sminka oss?! Mamma! Fääääärdig!!" Jag saknar dagis.

Freddy försökte rymma imorse. Jag såg aldrig resväskan men jag hörde handtaget gå ner... '
Stackars Freddy var uppe tidigt och åt frukost och gjorde sig klar för jobbet. Så där stod han i hallen...med skorna på...när jag sa "Nej...jag dör Freddy! Det går inte." Stackarn. Där såg han sin chans till frihet. Tänk bara - SJU minuters barnfri tid i sin obesiktigade Toyota Camry ifrån 1900-talet med Lasse Holm (haha, fortfarande kul!) på högsta volym! Ett eget kontor...kaffe...andra människor - VUXNA människor! Toalettbesök med stängd dörr (får man väl ändå hoppas?)...mer kaffe...diskussioner om annat än bajs, kräk, snor och vaxproppar...wow. Ja, jag hade fan också försökt lämna oss!


Jag låg kvar i sängen och kved till klockan ett idag. Sen tog jag en dusch, grät en skvätt för att jag tyckte att jag var extra trött och ful idag, hällde i mig en massa kaffe och satte mig i soffan. Sen dog jag lite igen. Ja, det var dagens ansträngning det. Måste minst ha förbränt 100 gram Geisha där? Så det trycker jag i mig nu för att försäkra mig om att fettobyxorna passar även imorgon.

Jag har pillat lite med en ny design till bloggen. Bra eller anus? Jag är ju inte så bra på det där med "html-jävla-skit-helvetes-mög" så det var lite svettigt. Och mycket riktigt...efter ett par timmars pillande hade jag fullständig panik! Freddy var lugn som vanligt och sa "googla på felkoden så löser det sig!". Googla!? Lite smått hysterisk kände jag att "Min blogg är trasig och får jag inte igång skiten igen ska jag ALDRIG mer blogga!!" Åh, alla dessa svordomar och könsord!! Alice satt här och tittade på mig med sina stora febriga ögon och sa "Mamma. Tänk. Vad många du kan! Ganska fräckt egentligen. Men jag ska aldrig säga dom så pappa hör!" Jag sa till henne att det var dumt att säga som jag gjorde och att jag ska sluta säga fula ord. (Yeah right!?) Sen sa hon "Mamma, nu tar vi lite Geisha och det säger vi inte heller till pappa!" Mammas tös det där!  Men ja, nu funkar nästan alla funktioner så jag släpper det för idag. Jag ville bara skicka ut ett livstecken till alla er trogna läsare. VI LEVER - men det är inte mycket mer.

Imorgon är det DISNEY ON ICE! I ett helt år har vi haft biljetterna och här hemma har det ju längtats kan jag säga! Och nu är vi sjuka! WHY?! Jag blir så trött! Freddy och Alice får kanske åka ensamma, viktigast är ju att hon kommer dit...och att hon får en bättre upplevelse än hon fick förra året! (hahaha) DET var verkligen inte vår bästa helg! Så även om bara halva vår familj kommer till Malmö och får se showen imorgon är det ett JÄVLA lyft ifrån fjolårets upplevelse! ;)




NU är mitt Geisha slut så nu ska jag sova! Ska bara bestämma vilken kroppsöppning jag ska överraska med en stolpilla idag! ;)

over and out.

//Meekatt.

Obs. Ni som låg som "bloggintresserade" åkte bort i nya designen så klicka i er på nytt.

23 kommentarer :

  1. Enligt min personliga smak så är mörkt alltid snyggare än ljust (i nästan alla sammanhang) så JAG tycker med andra ord bättre om den här designen! ;-)

    Det enda som stör mig lite är att bakgrunden "följer med" när man scrollar. Snyggare att ha den fixerad, tycker jag.

    Vet inte hur koderna ser ut exakt just i blogger, men hos blogg.se t.ex ser den ut såhär:

    background-attachment: fixed;

    och ska klistras in på raden under bakgrundsfärgkod/url. OM du nu skulle vilja testa, menar jag. ;-)

    Krya på er allihop!/Tette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, precis vad jag suttit och försökt få till. Hittar dock inte den koden i mallen men ska leta vidare. Retar mig också på att bakgrunden hänger med så det måste fixas! Merci!

      Ha det gott!

      Radera
    2. Om du vill få din bakgrund fixerad kan du göra det i kodmallen.
      Tryck Ctrl och F på ditt tangentbord så att du får fram en sökruta. I den sökrutan klistrar du in: repeat scroll top center
      Tryck enter för att söka.

      När du nu hittat rätt ställe byter du ut scroll mot fixed och lägger till no- framför repeat, alltså no-repeat

      Förhandsgranska!
      Funkar det så spara. Det är lite knepigt att se utifrån, men jag testade på en annan Awsome inc-mall (häftig ab) och där såg koden ut så. Hojta om det inte funkar!

      Krya på er allihop nu och hoppas Freddy och Alice får roligt och att du får vila under tiden, lite åtminstone ;-)

      Anneli

      Radera
    3. Tack världens bästa Anneli! Lyckades till slut...efter en massa gnäll, fula ord, panik och lite tårar! ;)
      Behövdes inget "no-" innan repeat - med det tillägget blev det bara en liten bildruta längst upp. Men nu funkar det - Yeyh!

      Ha det gott!

      Radera
  2. Snyggt!
    Fan...nu vill jag också ha choklad (trots att mina fettobrallor redan är gränsfall). Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det finns ju nya fettobrallor att köpa! Större och skönare! ;)

      Tack!

      Radera
  3. Fred? Freddy? Mja. Hur vågar du lägga ut bilden av en så läcker kille?
    (Skojar. Jag är 64+).

    Men ät gärna lite mera geisha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tar ju en risk där. ;)
      Vafan, åldern är ju bara en siffra! Vad är det för fel på lammkött?

      Har precis lagt ett "nöd-Geisha" i väskan inför bilfärden till Malmö! Wish me luck!

      Radera
  4. Fy sjutton va bra du är... har precis hittat dig via ett tips. Du får nog bli min nya favorit bloggare. Så himla rolig, min bakis pojkvän verkar inte tycka att det är lika kul dock :) måste ju läsa upp allt kul du skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla! Vad kul att du hittat hit!
      Äh, inte synd om pojkvännen om han är bakis - läs på bara! Haha
      Hoppas han piggat på sig! ;)

      //Meekatt...

      Radera
  5. Den nya designen är MYCKET bättre. Så det var väl värt allt klippandes och klistrandes(enligt mig)! Tack för härlig läsning. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeyh! Tack! Vad skönt att den får godkänt efter alla timmar med svett och könsord! Haha

      Radera
  6. Alltså att man stoppar in en vitlök i örat har jag hört men din metod var ju minst sagt rätt så intressant :D. Nu får ni sluta leka sjukstuga ingen ordning alls. Återigen, det ÄR inget fel på Lasse Holm :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag lovar att sluta dissa din och Freddys musiksmak! ;)

      Ah!! Vitlöken i örat och stolpillan där bak!! Satan - jag gjorde tvärtom! Hahaha
      Örat är bättre!! NU tar jag en sväng med bihålorna! ;(

      Radera
  7. Skönt att du har en sådan insiktsfull dotter som vet vikten av att dela en geisha med mami! ;)
    KRYA PÅ ER!!
    Kram v

    SvaraRadera
  8. Snygg det blev härinne ;))

    Kramiz och hoppas ni är kryare nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det blev lite bättre hoppas jag! ;)

      Kram!

      Radera
  9. Snygg design! Duktig du! :) Krya på er och hoppas ni kommer iväg på Disney on ice!

    SvaraRadera
  10. Hittade länk hit på Familjeliv och TACK för det! HAHAHAHA!
    Herregud kvinna vad du är underbar!!!!! Bästa jag läst någonsin!
    Sätter du skriver på gör att man inte kan sluta läsa och innehållet är så roligt att jag får kramp i både magen och käkarna! Helt underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men herregud!? Sansa dig kvinna!(hahaha)
      Och ja - Tack snälla! Vad härligt! Glad jag blir!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!