onsdag 25 januari 2012

En nöjd Alice gästbloggar!

Wohoo!! Idag är jag HEMMA!!! Jag stod alldeles färdigklädd och snygg i hallen när mamma började bråka med mig om tandborstningen...igen. VARFÖR måste hon bråka om den varje morgon? Vad tror hon ska hända? Jag kommer ju inte tappa mina tänder idag i alla fall! Dessutom får man ju guldpengar när man väl tappar dem så varför skulle jag INTE vilja det?! Jag har nog sett på dagis hur rika de andra barnen blivit. De är kanske inte så snygga...och de kan inte vissla...men de har guldpengar!! Som Pippi!!! Wow! Jag tror bara mamma är snål och vill behålla alla guldpengar för sig själv! Det är därför hon tjatar!

Mamma hotade med att ringa till tandläkaren som skulle "komma hem här och borsta mina tänder - jättehårt!" Yeah right! Som om tandläkaren gör hembesök!? Hahaha, fegismamma!! (Fortfarande mitt värsta ord.) Och varför skulle han borsta jättehårt? Jag hörde att mamma sa igår kväll att hon struntat i att gå på cellprovtagningen nu när hon var sjuk. Ska jag då ringa till "gumpdoktorn"...så får hon komma hem här och göra det - JÄTTEHÅRT!? Så funkar det väl ändå inte...skulle ju va jättekonstigt!


Efter en lång diskussion och lite slagsmål i badrummet så bestämde sig mamma för att jag skulle vara hemma idag. Jag hade i  alla fall hostat hela morgonen så "det var lika bra" sa hon och efter en snabb temp som visade 37.9 ringde hon dagis. Konstigt, till dagis sa hon inget om tandborstningen. Dessutom lät hon så himla glad och trevlig när hon pratade med fröken. Var kom det ifrån?! När hon lagt på luren kom den riktiga mamman tillbaka igen. Jippie.

Innan hon ens hade hunnit lägga luren ifrån sig hade jag klätt av mig helt naken och hoppat ner i sängen igen. Åh vad skönt!!! Mamma kom in och kröp ner till mig och trodde att hon skulle få sova lite till. ..sjuk och eländig som hon är. Haha, säkert mamma! Jag ville ju ha frukost! Mamma fick gå upp direkt igen och fixa "mammagynsgröt" med sylt, mackor med tjohej och juice till mig. När jag frågade om hon kunde sätta allt på en bricka och sjunga "Vi gratulerar" för mig fick jag BLICKEN. Det var tydligen inte läge att leka födelsedag idag. Fan. Det som är så kul. Fegismamma!


Mamma la sig i soffan när jag skulle äta frukost. Hon är bra klen nu alltså. Hon är uppe i max fem minuter sen ser hon ut som ett spöke. Dessutom hostar hon så jag kan inte höra TV'n! Precis när hon hade stängt ögonen kom jag på att jag var kissnödig. Jag sprang in på toaletten och på vägen in hörde jag mamma "Du kan väl torka dig själv gumman?". Hahaha! Eller hur? Det gör väl aldrig jag? Nej nej nej...jag ska nog kunna klämma fram en bajs! Men åh vad det gick trögt. Jag fick kämpa länge för att få fram en schis (som mamma säger. En fis...som blev en skit...typ)!

 "Maaamma!! Maaaaaaammaaaaaaaaaa!!?" Åh nu har hon somnat!? "Maaammaaaaaaa!!!!!" Mamma kom efter en stund och torkade mig...sen bråkade vi i fem minuter eftersom att jag inte ville tvätta händerna. JAG hade ju inte torkat mig!! Det var mamma som gjorde det och då ska MAMMA tvätta händerna! Men mamma satte armen i dörren och såg jättearg ut (som Christer på Björnekullas matsal när hon var liten, brukar hon säga) så jag kom inte ut ifrån toaletten. Hon sa att jag skulle spola, fälla ner locket OCH tvätta händerna - med tvål. Vafan!? Det tar ju hela dagen! "JAG VILL INTE!! DUMMA FEGA MAMMA!!!" Mamma har lite sämre tålamod nu när hon är sjuk så hon lyfte upp mig och tvättade mina händer med våld! DETTA skulle fröken sett!! Dumma mamma.

Efter vårt bråk på toaletten gick mamma och la sig i soffan igen och sa "nu måste jag få vila en liten stund". Jag kom på att jag ville titta på "I drömmarnas trädgård" men mamma sa att jag fick se "VAD SOM HELST MEN INTE DET". Åh! Jag ville ju se det!! Så då skrek jag jättehögt...så att Elton vaknade. YES! Äntligen lite sällskap! Ni skulle sett mammas blick! Hahaha! Men men, hon kan ju inte ligga där och slöa hela dagen!? Ibland har man tur alltså. Hon var jättesur och sa "Det blir ingen film nu, du får kolla på det som går på TV'n nu!" Och vad går på TV?! I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD!! Mouhahahahaha!! Nu ska jag vänta i en halvtimme...tills lillebror ätit frukost...sen ska jag gå på toaletten igen...och släppa en schis! Ha! För sån é jag! ;)

över och ute?

//Alice-Kravallis

10 kommentarer :

  1. Egentligen borde jag skälla på dig och säga "aja baja" du ska vara snäll mot mamma nu när hon är sjuk. Men du är ju så galet rolig så du är förlåten.

    Skit i mamma och fortsätt att terrorisera henne så vi har något kul att läsa om. GO ALICE!!

    (förlåt söta meekatt)

    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag fortsätter att Kravalla här hemma nu när mamma är i underläge. Går liksom mycket bättre då! Hon är SÅ långsam! Jättekul! ;)

      //Alice

      Radera
  2. Hhahahahhaha så galet sött xD "Fegismamma" :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är ju en Fegismamma! ;D

      //Alice

      Radera
  3. Ha ha ha äpplet faller inte långt från Geishan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för att du påminde mig! Såg ett Geisha i mammas godisskåp innan idag som jag ska tjuva nu! Ha!

      //Alice-Kravallis

      Radera
  4. Tala om för mamma att du faktiskt gör henne en tjänst. Tänk så enkelt o lätt det blir för mamma så fort hon blir frisk ;) heja Alice, söt som socker är du !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa det till henne men hon såg inte riktigt det positiva i det...nu. ;)
      Heja mig!! *fniss*
      //Alice

      Radera
  5. Haha oj då :P denna bus är riktigt bra, dock tycker jag nog mer om att sola, men det blir dyrt i längden :) Lust att följa varandra med bloglovin och blogkeen? Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!