tisdag 24 januari 2012

Ljusa Polly, Tomrum i skallen & Utmaningar!

Vissa dagar är bara skit. Idag var det en sån dag...tills nu! Jag hittade just en helt oöppnad påse med ljusa Polly i godisskåpet!! Yeyh!! Lyckan är total och plötsligt orkade jag förflytta min trötta kropp hela vägen till soffan...för att återgå i min "jag-är-döende-och-behöver-inte-ens-borsta-ut-håret-look". Gött!

Jag sov inne i Alice rum inatt och Freddy fick ligga i "mittelen" mellan de små trollen i vår säng. Vem behöver ett samliv liksom?! Jag inbillar mig att jag skonar dem lite ifrån mina baciller om de slipper mina nattliga hostattacker och dessutom är det JÄVLIGT skönt med en egen säng när man är sjuk! Elton vaknar ju bara man funderar på att vända sig och just nu sover jag inte jättebra. Jobbigt det där...Alice har alltid sovit som en sten. Vi har kunnat kolla på film i sovrummet med henne i spjälsängen, kunnat tända lampor, dammsuga...ja till och med "waka waka"! Men Elton...suck. Han har fan tagit över härskarrollen här hemma och INGEN(!) vågar ens gå upp och kissa på nätterna längre. Han måste UT ut sovrummet! Lite trisst för honom att vi inte har något rum över, vilket innebär att han får sova i garaget bara - men SKYLL DIG SJÄLV LILLEBROR! Hade du bara inte varit så lättstörd hade du fått stanna kvar! ;)


Jag väcktes vid sju imorse av en pågående "klä-på-dig-nu-för-fan-Alice"-diskussion där Alice självklart vägrade ta på sig de kläder jag lagt fram åt henne. Nej, hon skulle ha den där fula jeansklänningen som är två storlekar för liten, grå strumpbyxor med mönster på och en lila glittrig bolero á la "Babbla med Babsan" och det hela resulterade i en tjeckisk gatuflicka-look. Igen. Fan. Varför köpte jag en massa snygga kläder till henne på rean förra veckan för över två tusen kronor?! Jag kunde köpt Geisha för alltihop istället. Jaja, hon klädde på sig till slut och Freddy lyckades få med sig henne till dagis så jag kunde svimma i min snorpappershög en stund igen.

Det här med bihåleinflammation...vad är det för bra med det? Man har en massa tomrum i skallen (säg inget!)...som fylls med snor..? Eeeeuuuhh!!? WHY!? Doktorn sa att "om det inte blir bättre på några dagar får du komma hit så kan vi spola rent bihålorna på dig". RÖR MIG INTE säger jag! Det låter nästan som det äckligaste man kan vara med om!? Men det gör så ONT! När jag vaknar känns det som att någon har sparkat mig jättehårt i ansiktet! Men ja...sen hittar man en påse ljusa Polly och inser att man överlever ännu en dag i misär. Tack Freddy! Jag älskar dig. Och Polly.

Utmaning!

Jag har fått en utmaning av en sexbarnsmamma och då ser det ut så här:

1) Vad gjorde du för tio år sen?

Jag var antagligen bakis efter en karaokefest på Södra Strandvägen. Freddy städade säkert undan Hotshotsglas, torkade upp San francisco-fläckar från golvet och försökte gömma min Carline Carter-skiva i hopp om att ALDRIG mer behöva höra "Every little thing"!

2) Vad gjorde du för 1 år sedan?

Jag åt antagligen semlor...säkert tre stycken idag. Min gris!

3) Fem snacks du gillar:
Geisha(!), Marabou mjölkchoklad, Ljusa Polly, Citronkolor & Banana skids!

4) Fem sånger du kan hela texten till:

Sånger? Ja, de som jag och Alice sjunger mest då... "Imse vimse Spindel", "Liggalåten", "Jag kommer", "Naken i min säng" och "Det är inte lätt att va ödmjuk".
5) Fem saker du skulle göra, om du var mångmiljonär: 

Bygga ett fint hus på strandtomten...köpa en Hummer...skaffa en städerska/kock...köpa en lägenhet i Paris och resten hade väl gått till bensinräkningen då..?

6) Fem saker jag aldrig skulle klä mig i, eller köpa:

I pyjamas får jag panik, i polotröja får jag klaustrofobi och andnöd, leggins är jag för fet för, i kavaj ser jag ut som "hej-jag-leker-vuxen-och-ska-gå-på-ett-fejkat-möte" och i keps är jag helt enkelt jäkligt ful!

7) Fem saker du gillar att göra:

Skriva, mysa med barnen, inreda, kolla på Days of our Lives och åka till tippen!

8) Fem dåliga vanor:

Jag är tjock och lat - jag har bara dåliga vanor! ;)

9) Fem favoritleksaker:
 
Nej, det tycker jag är lite VÄL privat!? Vill ni verkligen veta det? ;)
10) Tio personer jag vill se göra denna utmaning:

1. Fredrik Reinfeldt
2. Carl Bildt
3. Carl Gustaf Folke Hubertus
4. Freddy
5. Doktor Rolf
6. Bondmoran
7. Snigelpickan
8. Gaymasen
9. Saija
10. Cheeky Malin

Ja, sån é jag! over and out.
//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Oh my god!!! Har jag fått en utmaning.... hahaha. Den måste jag ju ta då. Det blir inte idag men i morgon.

    Kram på dig.

    Och du... hämden är ljuv.... mohahahaha

    /Bondmoran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh no! Vad har jag gjort?! ;)

      Kram på dig!

      Radera
  2. Hahahi, näe, favoritleksakerna kan du hålla för dig själv. Vill inte veta!! ;))

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. "i kavaj ser jag ut som "hej-jag-leker-vuxen-och-ska-gå-på-ett-fejkat-möte" - HAHAHAHA!
    Du är underbar Meekatt! Bara du kan få en lam undersökning hysteriskt rolig! Men leksakerna blir man ju nyfiken på! ;) Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack snälla!

      Leksakerna...får ju nästan bli ett eget inlägg då! ;)

      Radera
  4. Nämen...jag och en utmaning? Du vet inte att jag nästan fick underkänt på skolgympan va? Jag ska göra ett försök till att svara så ärligt som möjligt. Vill ju inte chockera någon ;)

    /Cheeky Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skolgympa?! Vafan är det för något? Det har jag aldrig varit med på! ;)
      Lycka till! ;)

      Radera
  5. "godisskåpet" ?!?

    Har alla ett godisskåp?? Jag som trodde att JAG hittat på det uttrycket alldeles själv, till ett av mina köksskåp (som sedan mina nu vuxna barn var små, kallats just godisskåpet, av naturliga skäl! ;-)). Har nog faktiskt aldrig tidigare hört någon annan än mig ha ett skåp med det namnet, men som sagt ... alla kanske har det?!? :-o ;-)

    Hoppas du vaknar mycket piggare imorgon och slipper bihålesköljning!/Tette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALLA måste väl ha ett godisskåp?! Jag har ett dubbelskåp i köket! Jag prioriterar det framför en massa onödigt porslin! ;)

      Ja, någon bihålesköljning tänker jag inte utsätta mig för! Vaknade lika kass idag men snart måste penicillinen kicka in?

      Radera
  6. Tjock och lat, hahaha. Hoppas kungen svarar. Och du, tre semlor? Åh. Vill ha. Nuuu. Mums.

    Får se om jag orkar göra listan. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tre semlor! Det vill jag också ha idag! Fasen vad gott!!

      Radera
  7. Haha, ja jag kan ju inte alls skriva så där skojigt som bara du kan, men jag har svarat utifrån mina förutsättningar iallafall. Kramen, och hoppas att du mår MYCKET bättre idag! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!