måndag 9 januari 2012

Vardag, Svampinfektioner & Sängproblem!

Ja, då var helgen slut och snart kommer åter vardagen som en käftsmäll och tvingar upp mig i omänsklig tid...ful och övertrött och med total avsaknad av den där "jag-är-en-kärleksfull-mamma-som-tänker-överraska-barnen-med-EKOLOGISKA-pannkakor-till-frukost-känslan". Nej, istället kommer jag stå där i köket i mina fula urtvättade mammabyxor och svära över att Alice inte vill ha pålägg på sitt torra bröd, att juicen är slut, att jag måste byta bajsblöja mitt i avnjutandet av mitt micrade morgonkaffe och över att Freddy faktiskt är på jobbet. Ja, mellan klockan åtta och tio på förmiddagen och efter klockan fyra på eftermiddagen (fram tills han kommer hem) älskar jag faktiskt Freddy liiiite mindre än på övriga tider.

På morgonen är jag trött och irriterad över att inte få kissa ifred, inte få borsta tänderna utan att behöva springa runt och dregla tandkräm i hela huset, inte få dricka varmt kaffe eller sitta ner i mer än tre minuter åt gången under frukosten. Oavsett hur man gör så visst fan måste man resa sig för att hämta papper...en annan sked...torka golvet...byta en bajsblöja...flytta in en stol...torka bordet...hämta ytterligare en skedjävel...bre en NY macka "UTAN leverhastapaj"...hämta våtservetter för att torka bort resultatet av en bebisnysning (full av gröt och katrinplommon) ifrån mitt ansikte och min tröja och sedan torka golvet igen. Frukosten är fantastisk!


Tro fan att vi småbarnsföräldrar njuter av att sova på hotell! Det handlar ju KNAPPAST om barnfria kvällar med djupa diskussioner, restaurangbesök och nätter med passionerat sex om ni tror det! Det är mer "Rör du mig nu är du död!" EN jävla natt utan någon som klänger på en!! EN natt när man slipper sova med huvudet på sängbordet och ha två små kalla irriterande fötter i ryggen! Och en frukost - med MAT! Inget bajs, inga skrik, inget snor, inga spyor och inget spring. Bara mat! Och varmt kaffe!!! Åh vad ljuvligt!! Man får fan nya prioriteringar när man har barn...

Efter klockan fyra på eftermiddagarna har jag så lite tålamod (och kärlek) kvar...att varje minut känns som en timme. Ett sms klockan fem som lyder "Blir lite sen älskling" är ungefär lika uppskattat som en rejäl svampinfektion i tjolahoppsan!

Alice börjar dagis på onsdag igen efter en lång(!) ledighet och det ser vi alla fram emot! Äntligen lite rutiner och förhoppningsvis barnfria kvällar igen som kan ägnas åt pluggande, kärlek, träning och porrigt sex! Yeah right!? Med det menar jag ”ligga-medvetslös-i-soffan-och-slötitta-på-fel-kanal-för-jag-är-för-lat-för-att-sträcka-mig-efter-fjärkontrollen-och-somna-med-Pepsi Max-glaset-i-handen”...för att sedan vakna vid tvåtiden, gå och borsta tänderna, smörja händerna med Helosansalva och krypa ner till folksamlingen som ligger i det som en gång var MIN säng. Jippie!


 Ja, jag älskar såklart min familj...bara olika mycket under dygnets olika timmar... ;)

Over and out.

//Meekatt...

13 kommentarer :

  1. Ha ha sova med huvudet på sängbordet...lovely!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där. Klockan fyra på natten när sonen klättrar över mig, och sätter knät just på muskeln i vaden, istället för att gå runt sängen och krypa upp på andra sidan, så kallar jag honom knappast för min lilla gullunge.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja men precis så är det ju. Sist vi fick sova ifred här ville jag verkligen SOVA!! Sex nä tack hinner inte nu jag skall njuta av sömn utan ett ben i ryggen!

    Jag är jätteglad idag för idag börjar vardagen. Underbart. Med en dotter som har autism blir loven lången och jobbiga tyvärr. Så nu firar vi in måndag och vardag med att sätta oss på en BH dagen till ära så vi slipper slå ner folk på väg till dagis!

    SvaraRadera
  4. Älskar din blogg! den är så sann om den kaotiska vardag man lever i som småbarnsförälder! :) Jag har änsålänge bara en (väldigt) livlig unge men snart kommer nr två och då kan jag tänka mej att livet kommer bli exakt så som du beskriver det! :) Underbart!

    SvaraRadera
  5. Underbart skrivet....!!!
    Kan bara säga att det inte är bättre med tonåringar. För då vrålas det om borttappade byxor...hur nu det går till..., nycklar och loggböcker. Däremot så vet dom precis var mobilerna är- är det inte konstigt?

    Bara till att kämpa på!!!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hittade din blogg i går och tycker att den är hur kul som helst! :-)
    Jag tänker rekomendera din blogg i min (som inte alls är lika kul)
    Önskar att jag kunde skriva på samma roliga sätt som dig men jag är väll för tråkig helt enkelt ;-)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Nej har inte vaknat med huvudet på sängbordet än! Men vaknade precis nyss i soffan och undrade om jag hade fått en liten stroke.. Hade ju inte ens ätit och ÄNDÅ somnade jag.. Nytt koncept.

    SvaraRadera
  8. Ja det det där känns ju igen :) Mina klasskamrater tycker jag är konstig som längtar till skolan. Vänta bara säger jag :)

    SvaraRadera
  9. Du är för rolig.....
    SVAR: Njaaa......nej .....man ska inte ljuga.....hahaha....men det är så att dom pausar emellanåt. Jag tyckte att runt skolåldern vid 6-7 års åldern var dom ljuvliga.

    Du överlever om du klarar 4 års trotsen- så mkt kan jag säga. Promise!!!!

    SvaraRadera
  10. Hahaha ja du :D Jag vet inte, vart bor du i Sverige då? :P Vi fick ju snö först NU :D Men på julafton var det sol ju.. :S Kram

    SvaraRadera
  11. Ha ha ha ja det där känner man igen. Jag är så glad att mina barn alltid sover i sina sängar. Men en frukost i lugn och ro skulle ju vara uppskattat.

    SvaraRadera
  12. Haha precis så kände jag också när jag såg prislappen!
    Först - shit en sån MÅSTE jag ha!
    Sen - ooops, jag kanske kan önska mig en när jag fyller år, typ 50 eller nåt! :)

    SvaraRadera
  13. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~10 januari 2012 kl. 21:43

    Hahahi, du är ju underbar ;) Sanna mina ord, om du inte satte orden i munnen på oss andra småbarnsmammor ;)) mitt i prick.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!