tisdag 3 januari 2012

Nedåttjack, Skam & Nyårslöften!

Sovmorgon till klockan tio...hade känts betydligt lyxigare om man INTE hade legat vaken till klockan ett inatt med en klarvaken irriterande liten man i blöja brevid sig. Nej, inte Freddy... Elton har kommit in i en fantastisk "Jag-vet-precis-hur-jag-ska-göra-mamma-till-ett-psykfall-period" och denna består i sena gnälliga och vakna kvällar och nätter. Med en nybliven 4-åring i huset kan jag erkänna att mitt tålamod (och nästan all min "ovillkorliga" jävla kärlek) är SLUT redan vid niotiden på kvällarna! Lägg till tre timmars gnäll på det och ni anar ju själv hur stor dos ovillkorlig kärlek det finns kvar till Freddy! Nu är dessutom Freddy sjuk i någon skum influensa och smyger runt här som en döende 108-åring på nedåttjack - jippie!!?


Men Mia Skäringers nya bok, favoritparfymen och ett alldeles eget "Meekatt"-halsband gav minsann maken ett gäng pluspoäng imorse! Det väger upp både hans höga trumpetande när han snyter sig (VAR kommer ljudet ifrån???) och hans sengångarbeteende! ;)

Ingen är intresserad av hur mina barn ser ut i tomtedress (dvs. precis som alla andra barn i tomtedress!) eller vad jag har fått i julklapp (typ nästan ingenting, precis som alla andra över 20! år) så jag hoppar direkt till mina väl genomtänkta nyårslöften:

1. Om det inte säljs Semlor på gymmet - ät inga! Ja, det är hårt men sant. Förra årets Semlefrosseri med ett snitt på en om dagen...i fyra månader(!)...har lämnat ganska uppenbara spår...i form av mycket mera JAG. Och vem fan orkar med mera jag?

2. Kolla mig i spegeln innan jag går ut!! Häromdagen lyckades jag fly hemmaplan en stund och valde Lindex som mål för min "shoppa-bort-lite-stress-attack" och jävlar vad jag önskar att jag hade tittat mig i spegeln innan jag körde hemifrån! Väl inne på Lindex hittade jag lite rea-fynd och begav mig mot provhytten. Och ja, jag hatar de där provrummen med draperi! Varför inte ha en dörr?! Med min feta bakdel är ju chansen ganska stor att jag öppnar draperiet med ena skinkan när jag struttar runt där för att fånga in alla tänkbara och ocharmiga vinklar! Och VEM ställer in en stol i en provhytt?! Sitter ni andra där inne?? Är det inte trångt redan?! Jag ser inte syftet med stolen!!

I alla fall. Jag går in, drar för draperiet som självklart är 5 cm för smalt. Why? VILL ni verkligen se den här kroppen så kom in!! Sätt er på stolen!!
Jag sliter av mig skorna och byxorna och hoppar i ett par jeans. Och ja, jävlar vad de där semlorna sitter hårt!! Men jag höll andan, ställde mig på tå (för då blir man smal?) och fick med lite våld på jeansen. Sen tittar jag upp...och vad ser jag? En 30 centimeter lång spya över hela min tröja!!! Hallå!!!? Skjut mig! Här har jag gått omkring med ett leende...i lugn och ro...och kollat på kläder, frågat i kassan efter andra storlekar, hälsat på och pratat med Alice dagisfröken...totalt nerspydd. Allvarligt? Det är underbart att vara mamma!  Det var ju ingen diskret spya heller! HUR kunde Freddy inte se den när jag åkte? Till mitt eget försvar - jag ser bara bröst när jag tittar nedåt!

Ja, Elton spydde ju ner mig efter maten. Men just när det hade hänt så ropade Alice "FÄÄÄÄÄRDIG!" på toaletten och jag hjälpte henne, sen hade vi "jag-torkade-inte-mig-själv-så-jag-behöver-inte-tvätta-händerna-diskussionen" i en kvart och efter tvångstvättningen av Kravallis brände jag hela jäkla munnen med för varmt kaffe. Tack Freddy för att du alltid fyller på mig kaffemugg...när jag inte ser!! KONSTIGT att man ser ut som man gör...när man bor på circus! Så där står jag...nerspydd och ful i en trång provhytt. Tillbaka till verkligheten med en käftsmäll...och efter utandningen höll jag på att svimma i jeansen så de åkte av illa kvickt. Upprörd, fet och nerspydd lämnade jag provhytten och jag lämnade jeansen PÅ STOLEN! Ha! "Var vänlig häng tillbaks provade plagg!" NEJ! Finns det en dum jävla stol som tar upp halva provhytten helt utan mening lämnar jag plaggen där! Sån é jag!

3. Blogga mer...för det mår jag bra utav! Och Freddy slipper en del av min aggression över saker som egentligen är ganska meningslösa. Ni läsare får den och en massa dumma funderingar istället! Tack till alla er läsare som hänger kvar! Och tack för alla mail och tjatande om nya inlägg! Jag ska skärpa mig!

NU är klockan 02:05 och jag är nu officiellt jättegammal! Dags att krypa ner i sängen, smörja händerna med Helosan och svimma av utmattning! ÄNTLIGEN är jul, nyår och tre utav fyra födelsedagar i familjen över!!

Over and out.
//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Hahahahahahahahahhahahaha!!!! Underbart!!! Hahahaha!!! Älskar bilden på Freddy (?) när han är sjuk, HAHAHAHAHAHAHA!!!!! Sådär är ju killar när de är sjuka!! (förlåt Freddy & krya på dig ♥) Och jag kan se dig framför mig i provhytten, hahaha, saknar att shoppa med dig lillasyster! :) Älskar dig! Du är BÄST och ROLIGAST och SNYGGAST i hela världen så ju mer av dig desto bättre! ♥♥♥ Kram!! storasyster

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Åh vad jag saknat dig och din blogg :)... God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~3 januari 2012 kl. 08:52

    Hahahi, har ju haft dessa dagar många gånger ;))) sömnlöshet, kärlekstömd och med omedveten spya på mig.
    Ocg denna diskussion om att inte behöva tvätta sig, när man inte torkat sig själv grrrrrrr, men, det går över, efter tillräckligt mycket tjat.

    Trevligt att u är tillbaka och hoppas det inte dröjer för länge innan nästa upplyftande skratt ;) som så många gånger förgyller min dag.

    Och grattis till er alla tre ;)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du är tillbaka och tar oss tillbaka till verkligheten. Tack.

    SvaraRadera
  5. Hahaha ^^
    Gillar ditt nyårslöfte med att blogga mer, håll det! :D

    SvaraRadera
  6. Äääntligen! Jag har saknat dig och nu tar jag dig på orden - blogga mera! :)
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Sitter och läser ur din blogg HÖGT för min farsa. Så jävla roligt. Hatar mamma-bloggar som skriver typ:

    "Idag har min underbaraste sötaste bästaste bebis och jag varit på mammamiddag det var heeeelt underbaaaart min bebis åt baaara ekologisk hemmagjord barnmat. Han äter såklart inte vanlig mat för det är ju fullt med tillsatser så jag tog med mig egen. Han åt upp aaaallt han var så duktig sen fick han två russing för att han var såååå duktig, han äter ju inte godis för det är ju så fel med socker! Ååååh jag älskar honom och mina fina perfekta väninnor! Här är tusen bilder på våran middag. Och här är tusen milijarder bilder på min bebbe när han badar som ingen vill se."

    Ja! Typ så brukar det ju se ut! Jag har svårt å tro att allt är så perfekt. Du visar hur det är på riktigt på ett sarkastiskt sätt, med glimten i ögat, och jag tror dina ungar har världens bästa och kärleksfullaste uppväxt :)

    SvaraRadera
  8. Ååh vilken toppendag du hade på lindex, eller inte! >____<
    Men Me Like nyårslöftet att du ska blogga mer :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!