söndag 15 januari 2012

Gnäll, Kräkskålar & Sorg!

ÅH! Jag måste börja med att gnälla idag! Jag minns inte när jag senast var så här kass! Har haft över 39 graders feber, halsfluss och en allmän "skjut-mig-känsla" i tre dygn. Ligger bara här och gnäller...och tycker synd om mig själv. Orättvist som fan är det! Jag har opererat bort mina mandlar, jag nästintill BADAR i handsprit och envisas med att tro att det ska hålla alla baciller borta och jag hånglar inte ens med min man när han är snuvig! (Ja, jag hånglar ju i och för sig inte med någon annan heller...när de är snuviga.) Men JAG har inte tid att vara sjuk! Åh, vad trött jag blir!!


Alice-Kravallis passar SJÄLVKLART på att ha lite febertoppar, ont i öronen och spy på nätterna nu med. Lika bra det - Freddy ska ju inte gå sysslolös! Jag har dock ganska roligt åt hennes bristande hörsel. Hon pratar jättehögt - hela tiden! Igår kväll tryckte jag på mute-knappen på TV'n och mimade åt henne jättelänge så hon trodde att hon var döv. Hysteriskt kul! Jag sitter brevid henne och viskar "Aaaalice, vill du ha choklaaaad? Aaalice, jag har godis här!" och hon reagerar inte ens! DÅ är hon fan inte frisk! Jag hade hört en "Malin-vill-du-ha-en-Semla-viskning" ifrån andra sidan jordklotet - MED öroninflammation! När vi väl vill ha kontakt med henne skriker vi "VILL TANT HA LITE PANNKAKOR?! HAR TANT VARIT OCH BAJSAT?!" Lite roligt är det faktiskt...


Alice har ett gott hjärta i alla fall. Innan idag när jag låg medvetslös i soffan i mitt eget snorpappershav och ångade Vicks (och svett antar jag) kom hon med hemlagad soppa till mig. Hon hade blandat mjölk, russin, linfrön, chokladflingor och saft...i KRÄKSKÅLEN! DET är kärlek det! Som om jag inte mådde illa redan. Nej, nu var jag alltså tvungen att låtsasäta...spyor(?!) och samtidigt se glad och tacksam ut. Det är fantastiskt att vara förälder!

Idag är det min älskade mammas födelsedag. Idag skulle hon ha blivit 62 år. Freddy och Alice var och köpte 10 röda rosor idag och ikväll körde vi ner på stranden för att lägga blommorna vid havet och tända en Kom Loy. När vi kom ner till stranden började Alice tjata om en stackars långben som hade "flygt jättefort och sen bara trillat ner och DÖTT!" (Långben är alltså en harkrank...ifrån Skåne...typ.) Men ja, stackars sate. Vi la våra fina blommor i vattnet och fick upp lyktan. Jättefint! Alice fortsatte tjata om den förbannande "långbenen" som låg död framför bilen. HUR kunde hon ens se den i mörkret?! "Titta mamma!! Titta!! En död långben!!" Vi tittade på den döde stackarn ett tag, sen sa vi grattis till mormor i himlen och satte oss i bilen. Tysta.
Efter en liten stund hör vi Alice "Är du ledsen mamma? Det är så himla synd. Så sorgligt alltihop. Tänk...att han bara flög där. Och nu finns han inte mer! Stackars stackars långben!!" Haha, världens finaste Alice! Ibland är hon precis vad jag behöver!

Klockan är bara halv nio och BÅDA barnen sover. Detta måste va ett skämt!? Enda kvällen på flera veckor som det varit läge för lite seriös "waka waka" här hemma...och jag är döende och luktar snor!? Fan. Imorgon ska jag anfalla Dr. Rolf och gör inte han mig frisk omedelbart så tänker jag slå ner honom! NU får det fan vara slutgnällt här hemma för i år!

Nej, nu ska jag återgå till mitt patetiska soffläge och fortsätta tycka synd om mig själv...eller ta en dusch, droga mig pigg och använda den lilla skvätten parfym som Alice lämnade kvar efter "dockornas bröllopsfest" i min nya fina "dyrparfym" och anfalla maken... Nej, det blir det första! Natti Natti!

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Men du är ju bara för underbar! Jag både vrålar av skratt och gapar över hur du kan få till det som du får.
    Sen tycker jag såklart synd om dig också och jag lägger huvudet lite på sne för att ömka dig lite extra.
    Du ska se att allt är bättre imorgon.

    KRam och krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du! Imorgon ska jag vakna frisk! Ha!

      Radera
  2. Stackars er...
    Även om man har skrattkramp så kan man ju liksom inte låte bli och lida med er.
    Skit i doktor Rolf...
    Gå till Dr Steen...hehe (omsjungen i en gammal Rally klassiker)
    Fixar biffen på nolltid.

    Krya på er....

    /Anondoerorsos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anondoerorsos! You´re alive! Yeyh! ;)
      Dr Steen...mellan mina ben...får det bli, haha. Tack för tipset!

      Kram o Puss på dig!

      Radera
  3. Får väl önska dig en snabb tillfriskning och lägga till ett "beklagar sorgen" först. Sedan vill jag bara uttrycka: HA HA HA .. att du mimade och fick henne att tro att hon var döv, att hon blandat käk i kräkskålen och att du aldrig skulle missa ordet "selma" viskas från andra sidan jordklotet. LOVE IT!

    Kramar från en sympatisk retsticka ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, mimandet var fakstiskt jättekul! Det ska jag tipsa alla föräldrar om! ;)

      Tack! :)

      Radera
  4. Förresten, sitter och minns tillbaka på när jag och mina kompisar var små. En grannunge (som var så där jävla annoying) åkte på öroninflammation, blev tyvärr hörselskadad och fick hörapparater som vi älskade att skoja med. Vi stod och mimade till henne så hon vred upp ljudet och sedan GALLSKREK vi. Taskiga ungar...Eller busiga ungar.

    SvaraRadera
  5. Underbara du!!! Jag kan inte fatta hur du kan få till ett sådant blogginlägg när du är sjuk! You're AMAZING!!

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att du mirakulöst mår bra igen i morgon. (heeeeelt av egoistiska själ då jag är orolig att du inte orkar blogga annars...)

    Kram på dig
    /Bondmoran

    SvaraRadera
  6. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~16 januari 2012 kl. 10:55

    Ajdå, krya på dig och hoppas dr inte behöver bli nedslagen ;)

    SvaraRadera
  7. Ja stackars, stackars långben! hahaha ;-)
    Krya på dig!/Tette.

    SvaraRadera
  8. Åh, det låter som en jobbig dag det där, på många sätt :( Men vad fint att ni åkte iväg och la rosor på stranden. Och sött av alice med långben hehe :P
    Hoppas ni kryar på er!!

    Om du ändå inte orkar göra något annat så kan du ju gå in och kolla på den filmen som jag har länkat till (under our skin), handlar om borrelia och är väldigt intressant. Jag försöker göra folk uppmärksamma om hur slug den lilla bakterien är, för jag tror att det är många runtomkring i vårt avlånga land som egentligen har borrelia, men fått andra diagnoser (depression, utbränd osv). Ju fler som vet om problemet med borreliadiagnostiken osv, desto bättre. Kanske känner man någon som kan bli hjälp av att man har kunskaperna om det :)

    Förstår att det är precis vad du känner för att göra när du är sjuk xD eller inte... Men kanske senare :)

    SvaraRadera
  9. Ny här! Ville bara säga hej och presentera mig typ.. Jesse här!

    Himla härlig blogg du har!

    SvaraRadera
  10. " i spyskålen "! Haha! Yäääck. Men väldigt omtänksamt av henne iaf :-P

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!