måndag 16 januari 2012

Öronvax, Kärlek & Jerry Springer!

Ibland älskar man sin man lite extra. Idag har det varit en sån dag. Freddy har vabbat idag för att ta hand om en superhängig och döv Alice medan supergnälliga jag legat nerbäddad i min egen "tyck-synd-om-Malin-för-hon-är-döende-misär". Åh, vad jag hatar att vara sjuk! Jag hade dock en riktig lyxnatt med en HELT EGEN SÄNG! Fatta känslan!? Vi bar in Alice i vår säng igår kväll och jag sov i hennes nybäddade mjuka fluffiga 90-säng...ensam! NITTIO centimeter säng - all for me!! Det var fan inte igår! Har inte sovit så gott på flera månader! Freddy låg i "mittelen" i dubbelsängen mellan en döv snorig tant och en liten man med combover som både vill ha mat och fiser högt på nätterna. Kontraster.

Jag vaknade med hela kroppen i sängen. Det var en ny känsla. Inget huvud på sängbordet, inga armar eller ben på golvet...utan hela kroppen...i sängen. Sjukt! Tror fan att jag ska ta Alice rum! Tänk så mysigt...att få ett eget rum när man är 32 år! (Ja, jag VET Freddy. Du tycker att "Hela jävla huset är ju ditt! Du har ju inrett alla rum!! ALLA mina gamla saker är ju borta!") Ja, dina finska spetsgardiner och bilderna på MacGyver fick vika hädan för lite 2000-tal...precis som dina 164 par jeanssockar(!?), dina biega chinos, VHS-samlingen, 10 års sparade tidningsprenumerationer...och din frisyr. Men se dig omkring...och titta dig i spegeln. Visst blev det bra?


Alice har varit hos läkaren idag och allt är under kontroll med öronen. Ikväll har vi ägnat oss åt den fräscha sysselsättningen "utspolning av vaxpropp". Yeyh! Lite synd faktiskt, hon var roligare döv. Jag kommer sakna Tant Alice. Men men...det kommer fler gånger! När Alice och Freddy kom hem efter läkarbesöket skrek hon i hallen (trots att jag stod mitt framför henne, haha) "MAMMA!! ÖVERRASKNING!! BLOMMOR OCH CHOKLAD TILL DIG MAMMA!! BLOMMOR OCH CHOKLAD MAMMA!!!" Vita liljor och mörk choklad. Lycka. Världens bästa Freddy!

Han ångrade nog fan att han inte åt upp chokladen i bilen och kastade blommorna till kossorna utanför Skummeslöv när han såg vad han kom hem till. Jag vaknade till när de var borta och kände mig liiiite liiite piggare...så jag tömde HELA Alice rum. På ALLT. Kom på att jag ville möblera om. Men ja, den där energin var fan falskt alarm...så när väl rummet var tomt...dog jag lite. Och ja...jävlar vad mycket grejor hon har! Resten av eftermiddagen ägnades åt att dammsuga, bära möbler, sortera leksaker, skruva ner hyllor, skruva upp hyllor, dra nya sladdar och en massa annat som Freddy ÄLSKAR att ägna sig åt. Jag...var ju sjuk så jag orkade inte riktigt hjälpa till. Men jag åt choklad! Jättegott!


Nu är Jerry Springer slut så nu ska jag krypa ner för 4 timmars skönhetssömn innan vardagen kommer åter som en brakskit. Imorgon är det jag och barnen - mot världen! Eller ja...barnen och världen...mot  mig...i vanlig ordning!

over and out.

//Meekatt...

18 kommentarer :

  1. Haha!
    Visst är det konstigt att man plötsligt kan få ett möblera-om-ryck hur sjuk man än är. Synd att inte rycket brukar vara till det blir klart :)

    Krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur? Känns så jäkla bra när man drar igång projektet...tills man inser hur mycket skit man egentligen har!

      Tack!

      Radera
  2. Hahaha! Du e så jävla skön! Älskar att läsa din blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Haha så underbart. Känner igen det där med att dra ut allt och sen inte orka mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En klassiker...har jag förstått. Skönt man inte är ensam! ;)

      Radera
  4. Hahaha xD
    "Imorgon är det jag och barnen - mot världen! Eller ja...barnen och världen...mot mig...i vanlig ordning!"
    Roligt värre!

    Vad snäll han var som köpta choklad och blommor till dig, supergulligt, och lät dig få sova en hel natt :D hehe.
    Krya på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är nog snällare än vad jag förtjänar ibland, hehe. ;)

      Tack! :)

      Radera
  5. Låter som jag för 40 år sedan - om jag hade vågat i verkligheten det jag vågade i tanken. Sen typ lyckades jag fostra en son som är ett under av underdånighet i sitt hem - tror man tills det verkligen gäller.

    Blommor och choklad kan jag köpa själv - men ditt härliga, obetalbara föräldralidande har jag inte haft mod till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se vad resultatet av mitt lidande blir...hjälp! Ska man behöva tänka framåt med?! ;)

      Radera
  6. Svar: Oj, vad snabbt du hittade till mig. haha!

    Jättehärliga inlägg som sagt. Keep up the good work och krya på dig!!
    Och tack snälla förresten, va kul att du tyckte om mina bilder :)

    //Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur? Såg att jag fick in lite trafik ifrån din sida så jag blev nyfiken. ;)

      Tack!

      Radera
  7. är du också Springer sucker??? måste ju bara se det varje natt även om man sett det förr.. JERRY JERRY JERRY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Oh yes! Förr var det ju på dagtid så jag fick sluta titta på det när min 2-åriga dotter satt och skrek "Jejjy!! Jejjy!!"

      Radera
  8. Haha, ännu ett fenomenalt inlägg. Jag blir lika glatt ööverraskad varje gång jag kikar in. Det är lite "vilken talang hon är den där" :-)

    SvaraRadera
  9. My god vad jag älskar dig!!! Jag har suttit här och garvat läppen av mig så oboyen höll på att spruta ut över datorn. Pust.... Tack underbara du för att du bestämde dig för att skaffa en blogg!!! Vad hade vi gjort utan dig?
    Kram
    /Bondmoran

    SvaraRadera
  10. Att städa efter sjukdom är ju såklart det roligaste som finns, tills man faller ihop som en duns, och obehindrat kryper ner i sköna sängen igen, och åter kan gotta sig i sin matthet!
    Sicken TUR att din karl tog över!
    Helt underbart!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!